Gezien de locatie van TS kan ik zijn bijdrage alleen maar toejuichen. Brandweer Medemblik heeft zo'n beetje een eigen duo die verkeer regelen bij calamiteiten. Of ze er voor opgeleid zijn of in dienst van de brandweer Medemblik weet ik niet. De uitrusting is prima in orde en ze zijn er altijd.
In de Noordkop kan het even duren voordat er noodhulp aanwezig is.
dat duo van brandweer medemblik bestaat uit een groepje mensen (meer dan 2) die hebben een middag instruktie gehad van de politie bij de politie.
zij worden voor zover ik weet gebeld door de meldkamer en gaan dan ter plaatse.
initiatief is een paar jaar geleden ontstaan op initiatief van een persoon waarvan 2 zonen bij de jeugdbrandweer zaten (mijn kinderen zaten in dezelfde tijd bij diezelfde jeugdbrandweer)
het initiatief is onstaan doordat er kennelijk niet voldoende politie agenten zijn/waren en deze mensen dankbaar werk doen en met name ook de kijkers op afstand houden.(zij zetten af met lint van de politie of brandweer in bepaalde gevallen en bewaken dit lint met verve, je moet een goede reden hebben om dit lint te passeren)
1 van de verkeersregelaars is ook brandweerman, deze heeft geen auto dus komt altijd op de fiets en is dus meestal te laat en gaat dan met de verkeersregelaars op pad.(hij legt het af tegen de jongere generatie.)
zo zijn diezelfde verkeersregelaars ingezet bij de mexicaanse griep vaccinaties, het was nodig en het werkt, ook daar komt echt geen poltie voor, hoewel ze stonden om de hoek met een snelheids camera en hebben dus veel griepprikhalers verbaald. (helaas ook mij)
wanneer zij zijn ingezet voor of door politie of brandweer vallen zij onder de gemeenteverzekering, is een evenement van tevoren bekend dan wordt aangemeld bij de gemeente en bij een incident achteraf.
de materialen die zij gebruiken deels door hun zelf aangeschaft en deels door politie/brandweer beschikbaar gesteld.