P2000 Alarmering Ambulances Kennemerland alleen postcode/plaatsnaam ?

Auteur Topic: P2000 Alarmering Ambulances Kennemerland alleen postcode/plaatsnaam ?  (gelezen 32528 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Is het mogelijk om ergens bij de VRK aan geven of er iets aangepast kan worden in de p2000 alarmeringen.?

Vroeger kon je zien bij een snelweg incident hoeveel ambu's er kwamen, daar kan je dan rekening mee houden qua afzetting.

Tegenwoordig zie je dat niet meer, en dat vinden we jammer, je kan dus minder goed inspelen op de ketenpartners.

Een optie is zoals RAVAA alarmeerd, deze geven alleen de A10 weer. maar daarmee weten wij al meer als genoeg.

Kan iemand ons vertellen hoe we dat kunnen bespreken, en via wie.?  PM is altijd welkom

Lijkt mij dat wanneer je informatie wilt hebben in het kader van bijvoorbeeld IM dit niet afhankelijk moet zijn van een alarmeringsbericht op internet. Dit zegt ook nog niet zoveel aangezien meldingen ook via andere manieren kunnen lopen.

Een directer contact zou dan handiger zijn lijkt mij?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Een directer contact zou dan handiger zijn lijkt mij?

Tsja, er blijkt gewoon regelmatig dat er bij bepaalde incidenten bepaalde diensten niet, nauwelijks óf te laat op de hoogte worden gesteld.
Daarnaast heeft het ook te maken met ''weten wat er in je gebiedje speelt'', kan je vertellen dat bij een groot aantal (externe) hulpdiensten al vanaf het begin een willekeurige P2000 monitor draait.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Tsja, er blijkt gewoon regelmatig dat er bij bepaalde incidenten bepaalde diensten niet, nauwelijks óf te laat op de hoogte worden gesteld.
Daarnaast heeft het ook te maken met ''weten wat er in je gebiedje speelt'', kan je vertellen dat bij een groot aantal (externe) hulpdiensten al vanaf het begin een willekeurige P2000 monitor draait.

Maar dat mag dan niet afhankelijk zijn van de informatie die in een P2000 bericht getoond wordt. Dit hoort meer thuis in het onderling afspraken maken wanneer wel info of alarmering gewenst is kenbaar te maken.

Dat een dienst wil weten wat er aan de hand is ben ik nog niet helemaal mee eens. De vraag is meer of het noodzakelijk is dat je dat weet?

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #73 Gepost op: 11 februari 2011, 16:52:39
Voor de oplettende meekijkers zijn de alarmeringsteksten nu weer aangepast. Er loopt tot half maart 2011 een proef met in de P2000 alarmeer tekst de GMS meldingsclassificatie.

Citaat
A1 12144 RITNR 6132 2061 BLOEMENDAAL Cardiologie

A1 12155 RITNR 6192 1902 CASTRICUM Spoed eerste hulp  
Elke hulpverlening start met communicatie.

guest4965

• Gast
Reactie #74 Gepost op: 11 februari 2011, 19:53:04
Voor de oplettende meekijkers zijn de alarmeringsteksten nu weer aangepast. Er loopt tot half maart 2011 een proef met in de P2000 alarmeer tekst de GMS meldingsclassificatie.

En waarom is dat? Wat voegt het toe aan de melding, er bestaat toch ook nog iets als MTD?

fotoschieter.nl

• Forum gebruiker
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #75 Gepost op: 13 februari 2011, 13:56:15
Voegt niks toe.. Eerder frustratie bij de fotografen als je een VKO ziet maar je weet nie waar  :(
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #76 Gepost op: 13 februari 2011, 14:05:27
Voegt niks toe.. Eerder frustratie bij de fotografen als je een VKO ziet maar je weet nie waar  :(
Postcodes zijn in het algemeen niet heel grote gebieden (als ik kijk naar Den Haag). Maar ik weet niet hoe dit in Kennemerland is ingedeeld, maar in Den Haag zouden op deze manier best snel locaties gevonden kunnen worden...

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #77 Gepost op: 13 februari 2011, 14:12:11
Postcodes zijn in het algemeen niet heel grote gebieden (als ik kijk naar Den Haag). Maar ik weet niet hoe dit in Kennemerland is ingedeeld, maar in Den Haag zouden op deze manier best snel locaties gevonden kunnen worden...

Lees even terug... Een VKO. Midden op straat is in 99% van de gevallen geen postcode bekend ;)
Dus dan wordt (inderdaad, voor een fotograaf) de frustratie des te groter.

p2kflex
02:07:11 13-02-11GROUP-1A1 12129 RITNR 6381 HAARLEM VKO MET LETSEL
0126129CPA Kennemerland (Ambu 129)
p2kflex
02:08:04 13-02-11GROUP-1A1 12144 RITNR 6382 HAARLEM VKO MET LETSEL
0126144CPA Kennemerland (Ambu 144)
p2kflex
02:36:54 13-02-11GROUP-1A1 12129 RITNR 6385 OVERVEEN VKO MET LETSEL
0126129CPA Kennemerland (Ambu 129)

fotoschieter.nl

• Forum gebruiker
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #78 Gepost op: 13 februari 2011, 14:32:13
Ik heb me er maar bij neergelegt dat Kennemerland geen straatnaam zal mee-alarmeren..
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #79 Gepost op: 13 februari 2011, 14:36:31
Lees even terug... Een VKO. Midden op straat is in 99% van de gevallen geen postcode bekend ;)
Dus dan wordt (inderdaad, voor een fotograaf) de frustratie des te groter.

02:07:11 13-02-11 A1 12129 RITNR 6381 HAARLEM VKO MET LETSEL
02:08:04 13-02-11 A1 12144 RITNR 6382 HAARLEM VKO MET LETSEL
02:36:54 13-02-11 A1 12129 RITNR 6385 OVERVEEN VKO MET LETSEL

@ Hunter

zoals je ook weet werkt de postcode alleen bij huisnummering. Een kruising van 2 straten is geen huisnummering, dus geen postcode. Dus wordt dit ook niet in de alarmeertekst opgenomen.

Het ijplaatsen van de meldingsclassificatie is op verzoek van de RAV rijdende diensten. Zodat zij konden zien wanneer zij voor een A2 post vullen of VWS werden gealarmeerd of voor een A2 fractuur.
Elke hulpverlening start met communicatie.