Wat is de waarde van een politielegitimatie?

Auteur Topic: Wat is de waarde van een politielegitimatie?  (gelezen 11262 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #20 Gepost op: 6 december 2009, 22:20:59
Ik kan me nog herrinneren dat er ergens een hele rij met auto's fout geparkeerd stond en dat allen voorzien waren van een geel briefje onde de ruitenwisser.
Ook bij mij. (dom dom dom ... maar ja ... eigen schuld dikke bult)
Bij mij was het alleen een notificatie waarop stond dat er op die bewuste plaats niet geparkeerd mocht worden en dat dit ook in mijn feitenboekje stond wat duidelijk zichtbaar achter de voorruit lag.  :-X

Ik kan me voorstellen dat er bij sommige overtredingen een politielegitimatiebewijs wordt overlegd i.p.v. een ID kaart. ;)

Dit gaat een beetje off-topic, maar ik kan mij dat helemaal niet voorstellen CMKmaat. Ik zou mij kapot schamen en de desbetreffende collega die mij een bon wil geven zeker niet gaan "opzadelen" met de vraag of hij mij, als collega, nu wel of niet wil verbaliseren. Ik weet niet hoe je het precies bedoeld met dat feitenboekje, maar past wel een beetje in de catagorie "Pet op de hoedenplank". Volgens mij hebben we die tijd achter ons gelaten.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #21 Gepost op: 6 december 2009, 23:02:05
Ik kan me voorstellen dat er bij sommige overtredingen een politielegitimatiebewijs wordt overlegd i.p.v. een ID kaart. ;)

Ik kan me dat zeker niet voorstellen!
Als je dat doet heb je een enorm probleem met je eigen integriteit en zadel je een collega op met een integriteitsdillemma.
Mijn collega heeft dat 1 keer meegemaakt en die betreffende collega die liep te zwaaien zat de volgende dag op kantoor van onze chef.
Logisch gevolg.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #22 Gepost op: 6 december 2009, 23:04:23
Ik kan me dat zeker niet voorstellen!
Als je dat doet heb je een enorm probleem met je eigen integriteit en zadel je een collega op met een integriteitsdillemma.
Mijn collega heeft dat 1 keer meegemaakt en die betreffende collega die liep te zwaaien zat de volgende dag op kantoor van onze chef.
Logisch gevolg.
PRECIES !!! t feit dat onze korps-chefs t misschien iets minder nauw nemen met de integriteit betekent niet dat wij als dienders dat ook moeten doen... als ik een bekeuring krijg dan heb ik m kennelijk verdiend...overigens tot nu toe alleen nog maar twee keer een flits-bekeuring op de mat....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #23 Gepost op: 6 december 2009, 23:05:57
PRECIES !!! t feit dat onze korps-chefs t misschien iets minder nauw nemen met de integriteit betekent niet dat wij als dienders dat ook moeten doen... als ik een bekeuring krijg dan heb ik m kennelijk verdiend...overigens tot nu toe alleen nog maar twee keer een flits-bekeuring op de mat....
Heb jij dat ook altijd na je noodhulpdienst?
Ik merk dat als ik de hele dag van hot naar her heb gereden met een 'licht' hogere snelheid dat ik in m'n eigen auto ook snel op die snelheden zit.
Heel vervelend.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #24 Gepost op: 6 december 2009, 23:11:58
Heb jij dat ook altijd na je noodhulpdienst?
Ik merk dat als ik de hele dag van hot naar her heb gereden met een 'licht' hogere snelheid dat ik in m'n eigen auto ook snel op die snelheden zit.
Heel vervelend.

nee... ik rijd standaard inhalend... dat betekend dat ik =/- 10 te hard rijd en dus wel eens een bekeuring krijg... waarom inhalend ? Dat vind ik een stuk prettiger... al moet ik zeggen sinds ik een Aygo heb dit ook stukken minder is... had hiervoor iets met de V6 in het vooronder en dus reed dat erg makkelijk...

heeft idd met het werk te maken dat ik dan makkelijker in andere voertuigen kan kijken.... geeft mij een prettiger id...beroepsdeformatie zeg maar ;D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #25 Gepost op: 6 december 2009, 23:14:46
nee... ik rijd standaard inhalend... dat betekend dat ik =/- 10 te hard rijd en dus wel eens een bekeuring krijg... waarom inhalend ? Dat vind ik een stuk prettiger... al moet ik zeggen sinds ik een Aygo heb dit ook stukken minder is... had hiervoor iets met de V6 in het vooronder en dus reed dat erg makkelijk...

heeft idd met het werk te maken dat ik dan makkelijker in andere voertuigen kan kijken.... geeft mij een prettiger id...beroepsdeformatie zeg maar ;D
Dat heb ik ook ja. Iedereen keurig voorbij met m'n vriend Astra. Alleen soms iets te hard. Maargoed, maar weer on-topic.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #26 Gepost op: 7 december 2009, 16:49:39
Waar gaat dit over of ik wel of niet met mijn pasje ga zwaaien. Ik pas wel op, voor je het weet zit je bij BIZ en dat is het exit en dat voor een paar tientjes.

Volgens mij is er iets als een dis.... bevoegdheid (moeilijk woord).

O ja het ging om de waarde van ons pasje. Volgens mij is het zo als je om een legitimatie bewijs vraagt, dan vraag je naar de hoedanigheid van een persoon in ons geval beroep.
Identiteit dan vraag je naar wie hij of zij is.

KIJK maar bij D517 bespreking. Trouwen als iemand iets heeft met een foto en daarbij een naam op het zelfde ding vindt ik het al goed. Je denkt toch niet dat ik iemand daar voor ga aanhouden en voorgeleiden ben me gek. Ben liever op straat.