"Het leven zoals het is: de brandweer" - VRT Eén - vanaf woensdag 3 feb 2010

Auteur Topic: "Het leven zoals het is: de brandweer" - VRT Eén - vanaf woensdag 3 feb 2010  (gelezen 11773 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

fire1

• Junior gebruiker
  • **
leuke serie alleen om nou met toeters en bellen door het verkeer te racen voor een knie uit te kom naar mijn idee wat overdreven

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Goh, waarom is uitzendinggemist.nl bereikbaar in de hele wereld, en ooitgemist.be alleen in België...
Iemand een linqje op het interwebs??

guest6532

• Gast
Sjips, heb ik het gemist! Iemand die een link heeft waar hij geüpload is?

Meerdam

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Wel leuke serie. Soms optreden btje amateuristisch.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps

brwfan

• Forum gebruiker
Sjips, heb ik het gemist! Iemand die een link heeft waar hij geüpload is?

ik heb hem ook gemist het op mijn verjaardag  :D

Maar ik blijf googlen en ik hoop dat iemand een link kan sturen van een youtube account of een andere site.
Ik leer steeds meer op dit forum

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
zag er goed uit. zeker een aanrader.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Tim Van de Cavey

• Forum gebruiker
leuke serie alleen om nou met toeters en bellen door het verkeer te racen voor een knie uit te kom naar mijn idee wat overdreven

Das het Belgisch systeem, een centrale mag bij ons niet weigeren en niet triëren, wij rijden elke oproep naar 100/112 prio 1 al is het voor drie dagen diarree  :-X

Binnen rijden doe ik regelmatig zonder signalen, maar ik ben daarin eerder een zeldzaamheid.
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Ik heb 1 aflevering gezien, en de rest vergeten  >:(

Meerdam

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Ik vind het optreden van de brandweer in Gent schandalig en de serie van matige kwaliteit.

Om met dat laatste te beginnen. We hebben nu een aantal weken een beginnende brandwacht gevolgd die het er niet zo goed van af bracht en uiteindelijk gestopt is. Ik vond het raar dat alleen de toetsmomenten in beeld werden gebracht en niet hoe zo jongen iets geleerd wordt. Nu lijkt het alsof iemand alleen een examen moet doen en daar voor zakt.

Daarnaast is het optreden van de brandweer en verschrikkelijk:
  • 1 Ambulanciers zonder TomTom raken de weg kwijt.
  • 2 En werken aan een patiënt langs een provinciale weg, zonder afzetting waarbij het verkeer met zo'n 60 tot 80 km/uur op één meter afstand voorbij raast.
  • 3 Het actievoeren van de brandweerlieden in het gemeentehuis (maar daar hebben we al genoeg over gezegd nav de actie in NL
  • 4 Het blussen van een autobrand in de opleiding zonder ademlucht. Als je dit aan het begin van je opleiding er niet in stampt hoe moet het dan in je verdere loopbaan. Oké, één autobrandje in ademen kan misschien geen kwaad maar wel 10-tallen de rest van je leven.
  • Het niet dragen van ademlucht en nekflappen van de instructeur bij de binnenbrandoefening.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps

fire1

• Junior gebruiker
  • **
Ik vind het optreden van de brandweer in Gent schandalig en de serie van matige kwaliteit.

Om met dat laatste te beginnen. We hebben nu een aantal weken een beginnende brandwacht gevolgd die het er niet zo goed van af bracht en uiteindelijk gestopt is. Ik vond het raar dat alleen de toetsmomenten in beeld werden gebracht en niet hoe zo jongen iets geleerd wordt. Nu lijkt het alsof iemand alleen een examen moet doen en daar voor zakt.

Daarnaast is het optreden van de brandweer en verschrikkelijk:
  • 1 Ambulanciers zonder TomTom raken de weg kwijt.
  • 2 En werken aan een patiënt langs een provinciale weg, zonder afzetting waarbij het verkeer met zo'n 60 tot 80 km/uur op één meter afstand voorbij raast.
  • 3 Het actievoeren van de brandweerlieden in het gemeentehuis (maar daar hebben we al genoeg over gezegd nav de actie in NL
  • 4 Het blussen van een autobrand in de opleiding zonder ademlucht. Als je dit aan het begin van je opleiding er niet in stampt hoe moet het dan in je verdere loopbaan. Oké, één autobrandje in ademen kan misschien geen kwaad maar wel 10-tallen de rest van je leven.
  • Het niet dragen van ademlucht en nekflappen van de instructeur bij de binnenbrandoefening.

ja je hebt gelijk wij vonden het thuis ook vreemd dat de amulance zonder tomtom rijd