Peter R. de Vries, Verdachte opgepakt in oude bejaardenmoordzaak

Auteur Topic: Peter R. de Vries, Verdachte opgepakt in oude bejaardenmoordzaak  (gelezen 2044 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bendelange

  • Reddingshonden geleider, EHV RK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
    • Reddingshonden in Nederland
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat hier een spelletje gespeeld is door de politie van Amsterdam en Peter.
Dat hij met een uitzending komt voordat de zaak helemaal opgelost is en ook gezien de enorme medewerking die hij heeft gehad van de politie.
http://www.nu.nl/binnenland/2138835/verdachte-opgepakt-in-oude-bejaardenmoordzaak.html
Was de zaak toch niet zo klaar? Moest er door Peter even flink gerammeld worden ? Speciaal bij die 2 personen die zich iets hadden laten ontvallen met de verborgen camera naar binnen gaan. Iets wat de politie natuurlijk niet mag doen.




Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1 Gepost op: 7 december 2009, 21:18:29
Tsja, met dna materiaal waren die aanhoudingen slechts een kwestie van tijd. Ook zonder die verklaringen waren die er heus wel gekomen....

Het zou hoogstens kunnen dat deze door de uitzending eerder heeft plaatsgevonden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #2 Gepost op: 8 december 2009, 00:33:27
maar dan nog wat maakt het uit? beter dat er met zijn hulp daders gepakt worden dan dat dat niet gebeurt ;)


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #3 Gepost op: 8 december 2009, 09:11:04
maar dan nog wat maakt het uit? beter dat er met zijn hulp daders gepakt worden dan dat dat niet gebeurt ;)
Precies ;)


bendelange

  • Reddingshonden geleider, EHV RK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
    • Reddingshonden in Nederland
Reactie #4 Gepost op: 8 december 2009, 11:56:00
maar dan nog wat maakt het uit? beter dat er met zijn hulp daders gepakt worden dan dat dat niet gebeurt ;)
Ben ik met je eens. Maar hoe ver mag de politie gaan. Het is duidelijk dat Peter dingen kan en mag doen die de politie niet mag.
Door hem informatie toe te spelen of zelfs misschien een bepaalde richting uit te sturen kom je wel op een vaag gebied.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #5 Gepost op: 8 december 2009, 13:11:16
Ben ik met je eens. Maar hoe ver mag de politie gaan. Het is duidelijk dat Peter dingen kan en mag doen die de politie niet mag.
Door hem informatie toe te spelen of zelfs misschien een bepaalde richting uit te sturen kom je wel op een vaag gebied.


De keren dat Peter info naar de politie stuurde, waar een heel rechercheteam vervolgens weer mee aan de slag kon (cold-case zaken) en de keren dat Peter zaken op een presenteerblaadje aan de politie heeft gegeven, zijn al niet eens meer te tellen.

Het is toch mooi om te zien dat het af en toe ook eens vice versa werkt?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 8 december 2009, 14:57:25
Gezien de stilte om de zaak momenteel vraag ik me af in hoeverre het allemaal bruikbaar is ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #7 Gepost op: 8 december 2009, 15:19:43
Een verdachte is leuk, maar meer ook niet.

Een veroordeling is beter.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 8 december 2009, 17:12:37
VERDACHTE COLDCASE NOORD HEENGEZONDEN

http://www.politie-amsterdam-amstelland.nl/get.cfm?id=8687
(08-12-2009)

Naar aanleiding van de tv-uitzending van Peter R. de Vries over de dubbele moord op Henk Opentij en Marie Run in 1997 heeft zich zondagavond 6 december een man op het politiebureau gemeld. Hij heeft vrijwillig DNA afgestaan. Uit onderzoek door het Nederlands Forensisch Instituut is gebleken dat zijn DNA niet overeenkomt met het DNA dat is gevonden in verband met het ernstige misdrijf uit 1997. De man wordt door het Openbaar Ministerie nu niet meer als verdachte beschouwd. Hij is dinsdagmiddag 8 december heengezonden. Het politieonderzoek wordt voortgezet
Samen sterk in de hulpverlening!