Werving nieuwe vrijwilligers

Auteur Topic: Werving nieuwe vrijwilligers  (gelezen 6372 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 2 mei 2011, 08:30:08
Omdat het andere topic al wat verouderd is, en er nauwelijks reactie op kwam zoals ik gelezen had, toch maar weer de vraag: Hoe werven jullie nieuwe vrijwilligers?

Toch samengevoegd, dat houden we het Rode Kruis board overzichtelijk. Door nieuwe reacties komt het weer bovenaan in de lijst.  ^-^

Beeruh

• Hulpverlener
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • NRK Roermond
Reactie #21 Gepost op: 22 augustus 2011, 10:43:09
Wij hebben binnen onze afdeling Roermond iemand die de PR verzorgt voor de media maar er is bij ons niemand die actief leden doet werven.

Afgelopen maand hadden wij inzet op een grote jaar markt in Roermond, Ik had de stoute schoenen aangetrokken en voor onze post een marktkraam kunnen regelen. Deze kraam had ik vol gelegd met flyers over het RK, EHBO op vakantie, bij kinderen enz, een collectebus en ook hadden we nog wat ambu en politie helikopters ergens liggen die hadden wij verkocht en de opbrengst was uiteraard voor onze afdeling, Bij een markt of braderie komen veel mensen en je hebt altijd mensen die een praatje komen maken.

op de einde van de week hadden we een telefoontje gekregen van iemand die ons had zien staan en intresse had om bij het RK te komen, Ook op de markt zelf had een iemand zich aangemeld.

Het effect op een markt of braderie is dus best groot om leden te werven
voordeel is:
- Veel mensen op een plaats
- Kosten zijn meestal altijd laag
- Je laat de RK (afdeling) aan de regio zien
- Leden werving
- Inkomsten voor de afdeling

Voor ons heeft het zeker geholpen en zullen daarom ook meer gaan promoten op markten en braderien  098uo

VpkAgz

• Forum gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 22 augustus 2011, 12:05:43
Nou, het spijt mij verschrikkelijk, maar ik vind zo'n stand ook stoffig overkomen.
En ik heb 8 jaar bij het Rode Kruis gezeten, en helaas vergrijst deze club gewoon (zoals bij vele EHBO en rode kruizen (uitzonderingen nagelaten).
De club waar ik bij zat was relatief jong, maar als het 70+ bestuur niet luistert naar de jongere garde, dan vertrekken deze gewoon.

Op vakantie in Frankrijk was er in de stad Straatsburg een actie aan de gang voor alle hulpverleningsdiensten.
Brandweer, politie en ambulancedienst waren daar aan het werven en informeren.

Zet er een aantal mooie voertuigen neer, met veel apparatuur en laat juist de slagroom en de kers zien (in plaats van alleen het ijs).
Wil je mensen interesseren, dan moet je gaan lokken met de crème de la crème.
Heb je ze gelokt (en bij je stand staan), dan kun je ze vertellen over wat het werk inhoudt.

En dan moet je niet met die oudbollige uniformen (grijs/rood) van het rode kruis en een handvol aftandse oude busjes op een marktplein gaan staan.
Leen desnoods van collega-verenigingen uit de buurt wat materieel.
Het hele Rode kruis moet opgefrist worden en begin met die verschrikkelijke tenten... uuuuh herstel uniformen en schaf gele veiligheidshesjes (zoals op de foto) af.

Redcrosser

• Forum gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 25 augustus 2011, 15:06:01
Inderdaad. Als het Rode Kruis een beetje meer modern zou zijn, zou het al leuker zijn om je als vrijwilliger aan te melden..