Middel HV Ontsnapping Broom bloedbank Sanquin - Amsterdam 08-12-2009

Auteur Topic: Middel HV Ontsnapping Broom bloedbank Sanquin - Amsterdam 08-12-2009  (gelezen 5199 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skydevil

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • judge not before you judge yourself !!!
Reactie #20 Gepost op: 10 december 2009, 13:00:35
Is dit nou niet een beetje teveel van het goede, gelijk een middel OGS alarmering voor een flesje van 50 ml in een zuurkast binnen in een laboratorium, met een stof waar je nou niet echt meteen een gaspak team voor nodig hebt.


Vuurbaas

  • Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
Reactie #21 Gepost op: 10 december 2009, 23:24:53
Is dit nou niet een beetje teveel van het goede, gelijk een middel OGS alarmering voor een flesje van 50 ml in een zuurkast binnen in een laboratorium, met een stof waar je nou niet echt meteen een gaspak team voor nodig hebt.
Op basis van een melding wordt onder tijdsdruk een beslissing genomen. Heb je de stofeigenschappen er even bijgezocht. Zo ja, lijkt mij een dergelijke alarmering in een gebouw vol met mensen wel degelijk aan de orde.
Dat het achteraf gelukkig maar zo'n 50 ml. betrof scheelde mij m'n gaspaktoelage weer *&%^$#
Ik ben allang blij dat de laborant snel gehandeld heeft, als broom bij 20 C gaat uitdampen in een explosieve en zeer giftige damp moet je er niet aan denken dat de damp zich verspreid in andere ( verblijfs ) ruimtes.
( 1 van de mannen in het rood )
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #22 Gepost op: 10 december 2009, 23:54:46
Is dit nou niet een beetje teveel van het goede, gelijk een middel OGS alarmering voor een flesje van 50 ml in een zuurkast binnen in een laboratorium, met een stof waar je nou niet echt meteen een gaspak team voor nodig hebt.
De eerste melding wekte de indruk van een grotere hoeveelheid - en ook nog buiten de zuurkast. Gezien de stofeigenschappen word ik dan niet erg vrolijk..................
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter