Politie stopt met opnemen blikschade

Auteur Topic: Politie stopt met opnemen blikschade  (gelezen 8728 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #20 Gepost op: 11 december 2009, 09:02:25
Als je voor het eerst een aanrijding meemaakt is het prettig (niet noodzakelijk) als de politie je helpt bij het juist invullen van de schadeformulieren. Dit komt omdat je dan niet goed weet wat je overkomt.
Daarom adviseer ik bestuurders om thuis alvast het schadeformulier zo ver mogelijk in te vullen (gegevens v/d auto en verzekerde). En goed te kijken wat er voor overige gegevens gevraagd worden. Op deze wijze raak je in elk geval alvast een beetje vertrouwd met het schadeformulier en is de stress op het moment van de aanrijding al een stuk minder. Kan de politie zich op haar kerntaken richten.  (mompel mompel grrrr....... Komt m'n autoradio mischien ook nogeens terug)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


sylvester1986

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 11 december 2009, 09:21:17
Het is goed als de politie zich richt op haar kerntaken, maar de politie heeft regelmatig laten merken dat het de kerntaken niet aankan ;)
Dus wel zullen zien.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #22 Gepost op: 11 december 2009, 09:38:00
Wat vinden de agenten op het forum nog meer onzin / onnodig / te veel tijd kosten ? ???


Glenn2

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 11 december 2009, 10:08:31
Het is goed als de politie zich richt op haar kerntaken, maar de politie heeft regelmatig laten merken dat het de kerntaken niet aankan ;)
Dus wel zullen zien.
Met zo'n insinuerende opmerking heb je natuurlijk allang al een aantal concrete voorbeelden in je hoofd zitten die je nu natuurlijk ook gelijkt kunt opschrijven, is he tniet?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #24 Gepost op: 11 december 2009, 11:10:45
Wat vinden de agenten op het forum nog meer onzin / onnodig / te veel tijd kosten ? ???

aanrijdingen opnemen voor de verzekering..... ;)

wachten op een ggd of riagg arts... omdat de hulpverlening het weer eens laat afweten buiten kantoortijden

zo zijn er nog wel een aantal frustraties te noemen.... maar die laat ik lekker binnen...

Als de politie zich eens gaat richten op extra personeel, dan kun je bepaalde taken ook makkelijk aan. Extra personeel op straat is grotere pakkans, dus meer boeven vangen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Eva

  • Ambupleeg
  • Verbannen gebruiker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #25 Gepost op: 11 december 2009, 11:25:34
Waarom worden de werk-studenten in de korpsen hier niet voor ingezet, de studenten vervelen zich regelmatig tijdens een dienst omdat de begeleiding tekort schiet (heb ik begrepen)
Laat de studenten hun verloren uurtjes op deze manier dan nog enigszins nuttig besteden ;)
Of ga ik nu te kort door de bocht?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #26 Gepost op: 11 december 2009, 11:58:04
In mijn regio is het al gebruikelijk dat de politie niet meer ter plaatse komt. Er is een standaard protocol op de meldkamer met vaste vragen en pas als een van die vragen met NEE beantwoord wordt komt er iemand. Bijvoorbeeld als partijen er niet uitkomen of dat er mogelijk sprake is van een ernstig strafbaar feit zoals rijden zonder rijbewijs / art 8 of als de veiligheid in het geding is.

De werkstudenten kunnen maar beperkt ingezet worden omdat je natuurlijk wel moet weten wat je doet en dat komt pas na een tijdje in de opleiding voorbij.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #27 Gepost op: 11 december 2009, 12:07:53
De burgen heeft zelf meestal weinig ervaring met ongelukken.
Fouten of "onhandigheidjes" bij het invullen van het formulier of het zelf opnemen van de schade kunnen de burger echter duizenden euro's kosten.
Vandaar dat de burger iemand zoekt die betrouwbaar en onpartijdig is om hem te helpen.

Dat hoeft niet de politie te zijn.

De verzekeringsmaatschappijen hebben tientallen schade-experts op de weg zitten die van schadebedrijf naar schadebedrijf rijden. Zouden schade-experts niet kunnen worden ingezet om ter plaatse deze hulp bij blikschade te verlenen? Verzekeringsmaatschappijen zouden dit kunnen betalen. Zij hebben immers alle belang bij een correct ingevuld schadeformulier voor een snelle en goedkope afhandeling.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #28 Gepost op: 11 december 2009, 12:14:49
Ik ruik een gat in de markt...

Het afrijden en afhandelen van aanrijdingen met alleen blikschade...tegen een bepaald percentage, uiteraard..

Even naar de KvK dus... ;D


Glenn2

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 11 december 2009, 12:20:10
Ik ruik een gat in de markt...

Het afrijden en afhandelen van aanrijdingen met alleen blikschade...tegen een bepaald percentage, uiteraard..

Even naar de KvK dus... ;D
;D