Politie stopt met opnemen blikschade

Auteur Topic: Politie stopt met opnemen blikschade  (gelezen 8726 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 11 december 2009, 12:56:53
Met zo'n insinuerende opmerking heb je natuurlijk allang al een aantal concrete voorbeelden in je hoofd zitten die je nu natuurlijk ook gelijkt kunt opschrijven, is he tniet?

Nou bijvoorbeeld Hoek van Holland of toen ik 112 belde vanwege huiselijk geweld bij mijn tante en de politie niet kwam of toen er ingebroken was naast een kennis en er tevens bloedsporen lagen en de politie niet kwam, toen er bij mijn ma in de straat een man liep met een voorwerp lijkend op een vuurwapen en de politie pas na 25 minuten kwam, nadat mijn ma meerdere keren 112 had gebeld en zijn er voor mij genoeg voorbeelden.
Nu ben ik echt niet anti politie en zal ook echt wel positieve dingen zeggen als het op zijn plaats is, alleen merk ik daar de laatste tijd niet veel van.
maar goed back on topic ;)


Glenn2

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 11 december 2009, 13:16:55
Aha, ik hoop dat je dan zelf doorhebt dat dit niet aan de agenten ligt, maar aan Guusje en de hogere beleidsmakers. Die zorgen er voor dat er met minder blauw hetzelfde gedaan moet worden, waardoor burgers dus in de kou blijven staan.


Eva

  • Ambupleeg
  • Verbannen gebruiker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #32 Gepost op: 11 december 2009, 13:25:56
Ik ruik een gat in de markt...

Het afrijden en afhandelen van aanrijdingen met alleen blikschade...tegen een bepaald percentage, uiteraard..

Even naar de KvK dus... ;D

Tsss, daar heb jij in het nieuwe jaar helemaal geen tijd voor ;D


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #33 Gepost op: 11 december 2009, 15:27:46
Zodra verzekeringsmaatschappij'en verzoeken om door de benadeelde de politie te laten bellen zie ik het als werk voor de verzekeringsmaatschappij'en.
Tevens vind ik, dat je zéker eens moet kijken naar een schadeformulier voordat je hem nodig hebt. Het is kinderlijk eenvoudig en gewoon een kwestie van links naar rechts / boven naar beneden lezen ...

Nogmaals, ik heb niets tegen het opnemen van een aanrijding, maar als je af en toe ziet waar je bij komt .... :-\

Sorry, kon niet eerder reageren Jerommeke, maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat het niet gaat om als een soort van "invulhulp" van een schadeformulier te fungeren. Je komt inderaad wel eens bij aanrijdingen waarbij je denkt......... >:(  Een beetje centralist/meldkamer heeft al lang uitgevraagd waar het om gaat en evt. verwezen naar "zelfredzaamheid". Het gaat natuurlijk niet om het schadeformulier, het gaat om een onafhankelijk opgemaakte registratieset.


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #34 Gepost op: 11 december 2009, 15:35:10
Oh ja, nog even over die weginspecteurs. Heb je wel eens een afhandeling van zo'n inspecteur meegemaakt ? Ik wel, alles was er bij deze man op gericht om zsm de weg weer vrij te krijgen. Heb ik best begrip voor (IM), maar wel eerst even snel wat feiten/situaties vastleggen. Als alles op de vluchtstrook staat kan je mooie (vakantie?) foto's maken, maar deze hebben vwb de aanleiding van de aanrijding natuurlijk geen enkele waarde. Misschien trof ik een wat minder accuraat werkende inspecteur aan, maar de desbetreffende automobilisten waren maar wat blij met mijn aanwezigheid. (de inspecteur wat minder)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #35 Gepost op: 11 december 2009, 16:46:45
Waarom worden de werk-studenten in de korpsen hier niet voor ingezet, de studenten vervelen zich regelmatig tijdens een dienst omdat de begeleiding tekort schiet (heb ik begrepen)
Laat de studenten hun verloren uurtjes op deze manier dan nog enigszins nuttig besteden ;)
Of ga ik nu te kort door de bocht?


Nou, in de regio's waar ik bekend ben draaien veel ''diensten'' al op studenten (aangifte's, verkeerstoezicht, voetsurveillance etc.)
Daarbij mag een student tot een bepaalde periode (voor de rij-opleiding) geen auto besturen en is het  naar mijn mening al helemaal géén goed idee om studenten (zonder begeleiding) in te gaan zetten voor verkeersongevallen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 11 december 2009, 17:09:50
Maar zoals ik eerder al vroeg, als er een politiewagen langs rijdt mogen ze dan wel stoppen om hulp te bieden of moeten ze doorrijden?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #37 Gepost op: 11 december 2009, 19:43:53
Eigen inzicht. Ik zou als er geen dringende melding is  in ieder geval altijd even kijken. Heb al vaak zat gezien dat een auto geen deuk heeft en er letsel in het spel is. Of dat de auto volledig in puin ligt en er geen gewonden zijn!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #38 Gepost op: 12 december 2009, 07:59:24
Sorry hoor maar nu wordt er even tegen mijn blauwe hart geschopt. Altijd dat ge^%(^^& over als ik bel komen ze niet dan moet ik weet ik hoe land wachten. HEB je er wel eens over na gedacht hoeveel auto´s er voor de noodhulp rijden dat is er wel geteld EEN en dan kan het wel eens zijn dta je langer moet wachten.

TERUG NAAR DE TOPIC

Sinds een tijdje rijden er colega´s van het KLPD mee met de vrolijke vrienden van RWS, zij doen dit om de vrienden RWS weg wijs te maken bij het opnemen van de eenvoudige aanrijding op de snelweg. Waar het niet dat RWS op ditm oment allen kenteken noteerd en verders niks. Tenminste daar lijkt het nu op.

Laten we wel eerlijk zijn dat de eenvoudige aanrijding, soms zelfs met veel schade best door de burger kan worden gedaan.
Als ik naar de afdeling kijk waar ik werk, ok dat is dan een verkeers afdeling. Werden we dagelijks naar aanrijding gestuurd waarbij de burger dit zelf zou kunnen doen. Kan ik mijn tijd toch beter besteden.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 12 december 2009, 08:16:03
Ja dat er maar weinig noodhulp rijdt, dat weet ik en dat is ook treurig en als het zo door gaat dan krijgen de burgers denk ik wel steeds meer macht en dat wil de politie denk ik niet toch?
Hopen dat Ter Horst gauw weg is.