Politie stopt met opnemen blikschade

Auteur Topic: Politie stopt met opnemen blikschade  (gelezen 8731 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #10 Gepost op: 10 december 2009, 20:29:59
Ik zie het dan ook als een welkome boodschap.
Werk voor de verzekeringsmaatschappij'en doen heeft ook weinig tot géén zin :-X

Je kan het ook als service aan de benadeelden beschouwen. Even snel het eea op papier zetten kan voor de betrokkenen soms een hoop ellende voorkomen. Voorbeelden genoeg... toch ?

Ik maak, indien noodzakelijk, dan ook graag een setje op.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 10 december 2009, 20:34:19
Je kan het ook als service aan de benadeelden beschouwen. Even snel het eea op papier zetten kan voor de betrokkenen soms een hoop ellende voorkomen. Voorbeelden genoeg... toch ?

Ik maak, indien noodzakelijk, dan ook graag een setje op.

Zodra verzekeringsmaatschappij'en verzoeken om door de benadeelde de politie te laten bellen zie ik het als werk voor de verzekeringsmaatschappij'en.
Tevens vind ik, dat je zéker eens moet kijken naar een schadeformulier voordat je hem nodig hebt. Het is kinderlijk eenvoudig en gewoon een kwestie van links naar rechts / boven naar beneden lezen ...

Nogmaals, ik heb niets tegen het opnemen van een aanrijding, maar als je af en toe ziet waar je bij komt .... :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 10 december 2009, 20:42:00
Dit is dus op alle wegen?
Op snelwegen werd het toch al afgehandeld door Rijkswaterstaat?
Dus heeft de politie meer tijd en zie je ze dus op 1 of andere manier toch minder ???


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 10 december 2009, 21:31:24
Dit is dus op alle wegen?
Op snelwegen werd het toch al afgehandeld door Rijkswaterstaat?
Dus heeft de politie meer tijd en zie je ze dus op 1 of andere manier toch minder ???

Knap dat je dit nu al ziet, terwijl het pas per 1 januari ingaat  :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 10 december 2009, 21:41:43
Ik heb meer een vermoeden, maar het zou mooi zijn als het niet zo was ;)


Cor B.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #15 Gepost op: 10 december 2009, 22:59:07
Op zich lijkt me dit geen werk voor politie, maar als burger zou ik het bjiv. erg prettig vinden als de politie wel kwam om te kijken of iemand wel verzekerd is en als de tegenpartij geen legitimatie bij zich heeft, om dan (zo mogelijk) ook de identiteit vast te stellen.
Instructeur (K)EHBO, (P)BLS, AED, Wandelletsel, Ongevallen, gecertificeerd door OK en ERC/NRR.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #16 Gepost op: 10 december 2009, 23:29:10
Knap dat je dit nu al ziet, terwijl het pas per 1 januari ingaat  :-\

Klopt wel. Volgens mij is er al meer dan 1 jaar geleden extra scholing geweest door KLPD'ers aan weginspecteurs van Rijkswaterstaat. Dus klopt wel op snelweg gaat het al langer zo. Alleen als partijen en/of rijksaterstaat er niet uitkomen wordt er een eenheid opgeroepen. Zelfde met pechgevallen. Sommige regio's sturen een surveillanceeenheid ivm veiligheid, ligt echter bij RW.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #17 Gepost op: 11 december 2009, 01:39:00
Ik ben hier 100% voor! Af en toe voel ik me meer iemand die voor een verzekeringsmaatschappij werkt dan een opsporingsambtenaar. Volgens een nieuwe richtlijn in het korps namen we al geen aanrijding meer op maar noteerden we alleen de gegevens. Een schadeformulier invullen is echt niet moeilijk. Als je dat al niet kan...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 11 december 2009, 07:48:43
Ik denk inderdaad dat mensen het gevoel willen hebben dat de politie er kan zijn als het nodig is.
Er zullen nu vast mensen zijn die gaan twijfelen of ze nu wel of niet de politie moeten bellen en als er toevallig een surveillance rijdt, zal deze een kijkje nemen of niet?
Ikzelf heb er geen problemen mee en we zullen zien als het 1 januari is ;)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #19 Gepost op: 11 december 2009, 08:36:46
ik denk dat je het meer moet bekijken in de sfeer van of het wel de taak is van de politie om uberhaupt mensen te helpen met het invullen van het formulier.

Kijk ik denk dat men af wil van het feit dat de politie wordt gebruikt door de samenleving als het duizenddingendoekje....

Men probeert de politie terug te krijgen naar kerntaken. Volgens mij is dat voornamelijk het handhaven van de rechtsorde. maw boefjes vangen. Een aanrijding met alleen lichte blikschade valt daar mijn inziens niet onder.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....