Dodelijke xtc-pillen gestolen - Eerbeek 10-12-2009

Auteur Topic: Dodelijke xtc-pillen gestolen - Eerbeek 10-12-2009  (gelezen 2405 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Gepost op: 10 december 2009, 17:23:34
Kijken de jonge forummers uit, dit weekend?  :|

Dodelijke xtc-pillen gestolen

In Eerbeek is vandaag een collectie xtc-pillen gestolen. Het gaat om 2400 stuks, waarvan er veertig giftig zijn en tot de dood kunnen leiden. Dat waarschuwt de politie vandaag.

De pillen zaten in tien zwarte mappen voor munten en zijn eigendom van een 46-jarige verzamelaar uit Eerbeek. De straatwaarde van de verboden zooi bedraagt volgens de politie ruim 10.000 euro.

De verzamelaar heeft zijn collectie in twintig jaar opgebouwd. Het is nog onduidelijk of de hij wordt aangeklaagd. ''De opsporing van de gevaarlijke pillen heeft momenteel de hoogste prioriteit'', aldus een politiewoordvoerster.


www.spitsnieuws.nl




Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1 Gepost op: 10 december 2009, 17:25:50
Okay...

Ik heb al van een hoop rare verzamelaars gehoord.
Maar xtc-pillen verzamelen... ????


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2 Gepost op: 10 december 2009, 18:00:51
Tja....er verschijnen steeds weer verschillende opdrukjes; van hartjes tot draakjes, van driehoekjes tot playboybunny's.
Een verzamelwoede is niet meer te stoppen, zodra je een beginnetje hebt gemaakt...


Gast

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 10 december 2009, 18:05:02
Klopt. Zo heb je nog één zwaailichtbalk......   ;D ;D ;D ;D


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #4 Gepost op: 11 december 2009, 00:41:27
Xtc-verzamelaar waarschuwt voor gestolen pillen  
10-12-09  
De politie van Eerbeek waarschuwt voor een gestolen verzameling xtc-pillen waarvan er enkele dodelijk kunnen zijn als ze worden ingenomen. De verzameling werd vanochtend gestolen uit de woning van een 46-jarige man die de drugs verzamelt. Hoe de diefstal precies heeft plaatsgevonden wordt nog onderzocht.
De man vergaarde in zo'n twintig jaar 2400 xtc-pillen, met een geschatte straatwaarde van 10.000 à 12.000 euro. Hij bewaarde de pillen in een tiental zwarte mappen die normaal gesproken voor een muntenverzameling gebruikt worden.
"Een xtc-verzamelaar is hetzelfde als iemand die postzegels of munten verzamelt", aldus Jan, de verzamelaar. Hij meldde de diefstal zelf bij de politie. "Ik ben naar de politie gestapt omdat er toch zo'n veertig giftige pillen bij zitten. Dat weet ik, dat hebben de verkopers me gewoon verteld." De dodelijke pillen zijn opzettelijk vergiftigd. "Er is ook een periode geweest dat ze mensen wilden uitroeien en toen verkochten ze die pillen gewoon op house-party's. Volgens mij zijn daar toen ook doden bij gevallen." Het gaat om rood-witte pillen zonder logo, met de bijnaam Ajax of Feyenoord. De politie roept mensen die meer weten op zich te melden, desnoods via Meld Misdaad Anoniem. Ook hebben ze een sms-alert gestuurd om mensen in de omgeving te waarschuwen.
"Ik had ze in de verzameling zitten, je gaat er niet vanuit dat ze gestolen worden." De collectie lag gewoon bij Jan in de kast.
Jan haalde de pillen overal vandaan, vooral van hardcore-feesten. Hij is zijn verzameling in ieder geval kwijt. Omdat het om verboden drugs gaat, zal de politie ze in beslag nemen als ze teruggevonden worden. De man is strafbaar, maar wordt niet vervolgd. "Ik begin misschien wel, misschien niet aan een nieuwe collectie. Over de serie die nou weg is heb ik twintig jaar gedaan, ze zijn onvervangbaar. Sommigen zijn er gewoon niet meer." Of hij een gericht doelwit was van de dieven weet Jan niet. "Ik durf het niet te zeggen. Misschien heb ik ongemerkt iets losgelaten, maar zelfs mijn familie wist niets van die verzameling af."
"Ik zou ze wel graag terugwillen, maar ik krijg ze gewoon niet terug van de politie. Dat wist ik ook wel. Als bekend is wie de dader is, dan wil ik mijn verzameling in geld terugzien. Dat ga ik dan wel proberen."

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/12/10/101209_xtc_verzameling.html
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #5 Gepost op: 11 december 2009, 11:14:55
Het giftige-pillen-verhaaltje  zou ook nog wel eens een stunt kunnen zijn om de pillen z.s.m. boven water te krijgen..