Vreemd hoe iedereen hier meteen zijn (verkeerde) conclusies trekt!
Eerst iemand die de conclusie trekt dat ik 'iedereen' 'daar' over 1 kam scheer, terwijl ik alleen reageer op de reactie van de varkenshouder. en dan T4tinus, je haalt er de meest uiteenlopende niet ter zake doende vergelijkingen bij over bloed op de SEH, huilende kinderden die gevaccineerd worden, om vervolgens te eindigen in een ' anti-bio-industrie reflex'
Om even helderheid te scheppen, het enige wat mij meteen opviel in het hele verhaal was dat die varkenshouder zich druk maakt dat zijn brandklasse I stal is afgebrand en dat hij daardoor 120.000 euro misloopt.
Buiten het feit dat dit waarschijnlijk toch allemaal wel verzekerd is, ben ik van mening dat je deze maatregelen toch in eerste instantie neemt voor het welzijn van die dieren. Dat ze (diervriendelijk) geslacht moeten worden, dat is begrijpelijk, heb ik ook niets op tegen, maar levend verbranden is natuurlijk verschrikkelijk, voor mens
en dier.
Het kan inderdaad uit zijn verband gerukt zijn in het stukje, maar of het nou die veehouder is of de verslaggever, ik zou me in dit geval even
alleen druk maken om het feit dat die dieren op een gruwelijke manier om het leven zijn gekomen, dat geld betaald de verzekering uiteindelijk wel. Ik vond het dus niet gepast dat juist alleen over de economische schade wordt gesproken "Tja, vannacht zouden duizend varkens naar de slachterij gaan. Dat zijn toch zeker 120.000 euro.", vandaar mijn reactie.
en Palmpie, to be truly honest, gewoon voor 2 euro de kilo uit de supermarkt dus...