Oud & Nieuw en Vuurwerk incidenten en nieuws 2009/2010

Auteur Topic: Oud & Nieuw en Vuurwerk incidenten en nieuws 2009/2010  (gelezen 97488 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #230 Gepost op: 13 december 2009, 00:00:26
Ik interpreteer het anders. Jij moet ervoor zorgen dat je niet gevaar komt, en dus zelf tijdig de camera opbergen.
Beetje lastig voor een beroepsfotograaf. Een paar jaar geleden kreeg je
vaak het verwijt dat alles maar op internet werd gepleurd. Toen laatst
een politiefotograaf in het nieuws was kreeg ik het verwijt publiek bij
een brand te fotograferen hetgeen niet waar was.
En nu gaat  degene met de professionele camera weer de klappen
vangen voor de burger die stiekum een foto maakt van een relschopper.
In alle gevallen gaat het niet om iets wat per definitie door persfotografen
wordt gedaan maar waar ze wel de schuld van kúnnen krijgen.

Uiteraard zet ik het hier erg zwart/wit neer en zal het niet zo'n vaart lopen.
Maar het is wel een feit dat ik regelmatig wordt aangesproken over feiten
en/of gedragingen waar ik niets mee te maken heb. Bovendien moet er niet
een situatie ontstaan dat de pers zijn werk niet kan doen dankzij uitlatingen
van de overheid.

Overigens zijn mijn camera's van een dusdanig formaat dat opbergen.
geen optie is ;-)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #231 Gepost op: 13 december 2009, 00:05:16
tijdens oud&nieuw zijn er geen morele beperkingen bij veel van onze inwoners... ::)

Ten positieve kan ik melden dat ik de vorige jaarwisseling heb mogen ervaren
dat in ieder geval een aantal burgers het ingrijpen van de brandweer sportief
opnemen en de brandweer zelfs een borrel wilde aanbieden.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #232 Gepost op: 13 december 2009, 00:08:51
Ten positieve kan ik melden dat ik de vorige jaarwisseling heb mogen ervaren
dat in ieder geval een aantal burgers het ingrijpen van de brandweer sportief
opnemen en de brandweer zelfs een borrel wilde aanbieden.

Daarom zeg ik ook "bij veel". Ook hier zijn er ook wel mensen die de brandweer iets aanbieden, maar dat kan variëren van een kop chocomel tot een vlinder onder de wagen...

(en natuurlijk schrik ik me dan altijd te pletter ;D)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #233 Gepost op: 13 december 2009, 00:15:31
Volgens de zegsman hebben de jongens waarschijnlijk zelf het projectiel in elkaar geknutseld. De politie onderzoekt wat er precies in de bom zat. Ze vermoedt dat de jongens kruit in een ijzeren, stalen of koperen pijp hebben gestopt en dat hebben aangestoken.
zie ook  >:( :(:
Onderstaand filmpje in code gezet omdat dit niet als film op het HV forum hoeft...  :-X

http://www.youtube.com/watch?v=oxvlVzAWCfQ&NR=1
In dit filmpje wordt uitgelegd hoe je een op een levensgevaarlijke manier een pijpbom maakt.. Echt levensgevaarlijk!!! De pijp vullen en dan de uiteinden gaan plat slaan... Hoe werkt ook weer een klappertjes pistool....  :-X :-X

Zouden jullie willen helpen door deze filmpjes te melden / markeren bij youtube. Waarschijnlijk zullen door het verdwijnen van dit soort filmpjes wat handen, ogen en levens van kinderen gered worden. :'(

Kan de politie nog optreden tegen dit soort filmpjes?  ???
Samen sterk in de hulpverlening!


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #234 Gepost op: 13 december 2009, 12:04:05
Hoewel de stuntfilmpjes @ youtube ook behoorlijk meehelpen, vraag ik mij af, of de ouders van deze jochies niets door hebben gehad?
Waarschijnlijk niet, aangezien geen enkele ouder er vanuit gaat dat zijn/haar eigen kind, zoiets gaat doen.

De politie kan wel controleren, maar heeft simpelweg de manschappen er niet voor.

Wat betreft de filmpjes op youtube.. Ik denk dat ik maar eens bezig ga met mijn oude hobby, om die jochies het leven zuur te maken. Hacken, zo men noemt.


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #235 Gepost op: 13 december 2009, 12:35:05
Wat betreft de filmpjes op youtube.. Ik denk dat ik maar eens bezig ga met mijn oude hobby, om die jochies het leven zuur te maken. Hacken, zo men noemt.

Goed idee! Succes!
TWITTER foto's suck....


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #236 Gepost op: 13 december 2009, 14:36:26
Aanhoudingen na vondst van 200 kilo illegaal vuurwerk

Publicatiedatum: 13-12-2009 11:31:04

NIJKERK - De politie heeft op 12 december rond 17.25 uur drie mannen aangehouden. Zij reden op de Luxoolseweg in Nijkerk en keerden om toen zij de politie zagen. Daarop besloten de politie-ambtenaren het busje waarin zij reden aan de kant van de weg te zetten; in de auto werden 12 dozen (200 kilo) illegaal vuurwerk aangetroffen

De drie werden naar het bureau gebracht en gehoord. Het gaat om twee mannen uit Hattemerbroek (23 en 52 jaar) en een 40-jarige man uit Nijkerk. Het vuurwerk bevatte onder meer lawinepijlen.

Vuurwerk
De politie houdt verscherpt toezicht op de handel in illegaal vuurwerk. Het interregionaal vuurwerkteam van de politiekorpsen Gelderland-Midden en Gelderland-Zuid is speciaal opgezet voor deze taak, maar uiteraard werken de units Basispolitiezorg daar volledig aan mee. De politie wil zoveel mogelijk illegaal vuurwerk in beslag nemen, verdachten aanhouden en illegale opbrengsten ontnemen. Hierdoor moet het onaantrekkelijk worden om illegaal en gevaarlijk vuurwerk op te slaan of te verhandelen. Bij het vuurwerkteam werken veertien politiemensen uit beide regio's. Daarnaast zijn er in totaal vijftig politiemensen in de units opgeleid als taakaccenthouders vuurwerk. Zij houden zich voornamelijk bezig met het in beslag genomen vuurwerk, maken processen-verbaal en zorgen voor de juiste afvoer van illegaal vuurwerk. Daarnaast zijn zij de oren en ogen van het vuurwerkteam.

Hulp gevraagd
Bij het opsporen van (de handel in) illegaal vuurwerk kunnen wij uw hulp goed gebruiken. Heeft u informatie? Neemt u dan contact op met de politie via 0900-8844. Dit kan ook anoniem via Meld Misdaad Anoniem 0800-7000.

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2009/12/13/H039.htm


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #237 Gepost op: 13 december 2009, 14:37:16
Overlast van vuurwerk

Zondag 13 december 2009 – Weegbree, Ijsselstein, Nederland

IJSSELSTEIN – De politie heeft vrijdagavond 11 december op de Weegbree bij de tramhalte Achterveld een 19-jarige man uit IJsselstein aangehouden, die daar samen met vijf andere jongeren vuurwerk naar voorbijgangers gooide.

De gewaarschuwde politie liet de jongeren hun zakken leegmaken, maar de agenten troffen geen vuurwerk meer aan. Wel had een van de verdachten een spuitbusje met pepperspray en een stroomstootwapen bij zich. De agenten namen deze wapens in beslag en de verdachte moest mee naar het politiebureau voor verhoor. De politie maakt proces-verbaal op.

Dit politiebericht uit Ijsselstein is gepubliceerd op Zondag 13 december 2009 op www.politie.nl.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #238 Gepost op: 13 december 2009, 15:49:37
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/450372/2009/12/12/Tieners-zwaargewond-door-vuurwerkbom.dhtml

Tieners zwaargewond door vuurwerkbom

UPDATE  VLAARDINGEN - In Vlaardingen zijn zaterdagmiddag twee jongens ernstig gewond geraakt doordat een vuurwerkbom afging. De slachtoffers zijn volgens een politiewoordvoerder dertien en vijftien jaar oud. Een van hen raakte zwaargewond aan het hoofd, de ander aan de borst. Beide tieners zijn in zorgwekkende toestand overgebracht naar het Erasmus MC in Rotterdam.

Volgens de zegsman hebben de jongens waarschijnlijk zelf het projectiel in elkaar geknutseld. De politie onderzoekt wat er precies in de bom zat. Ze vermoedt dat de jongens kruit in een ijzeren, stalen of koperen pijp hebben gestopt en dat hebben aangestoken. Van de bom is niet veel meer over. Agenten hebben wel oud vuurwerk zoals rotjes gevonden.

De ontploffing had plaats in de Drs. Stijkelstraat. De knal veroorzaakte geen schade aan auto's of woningen.(ANP)

Citaat van: Mercenary94;219116
Dat was dus mijn broertje en beste vriend, ik stond er 2 meter vandaan met nog 2 andere en heb niks. Haast onmogelijk maar waar.

Dat van de verwondingen klopt niet,

Het is bij de 13 jarige, buik (darm eruit) voet.been en zijn hele zij geperforeerd met scherven.

De 15 jarige zijn hand aan flarden (alles zat er nog aan en kan gered worden) Zijn oog was helemaal dik en zijn gezicht bebloed.

Bron: Vuurwerkcrew.nl


Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
Reactie #239 Gepost op: 13 december 2009, 16:23:14
Jongen moet oog missen na vuurwerkbom  

Een van de twee jongens die gisteren in Vlaardingen ernstig gewond raakten door een vuurwerkbom, moet een oog missen. Met de andere jongen die ook ernstig gewond raakte, gaat het iets beter.

De jongens van 13 en 14 hadden een koperen pijp gevuld met vuurwerk dat plotseling ontplofte. Zij werden met een traumahelicopter overgebracht naar het erasmus Mdisch Centrum in Rotterdam.
 
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/12/13/131209_jongen_mist_oog_na_vuurwerkbom.html