Oud & Nieuw en Vuurwerk incidenten en nieuws 2009/2010

Auteur Topic: Oud & Nieuw en Vuurwerk incidenten en nieuws 2009/2010  (gelezen 97402 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #500 Gepost op: 3 januari 2010, 22:51:04
tja... en maar vol blijven houden dat het een rustige jaarwisseling was... te vergelijken met een drukke horeca nacht....

ten eerste... het personeel was meer dan verdubbeld.... en er is geen auto vrij geweest die hele dienst.... en dan nog durven spreken van een relatief rustige jaarwisseling... t lijkt wel of men continu met de kop in het zand loopt.... op straat de klappen vangen en de politiek maar mooi weer spelen.... :-[

ik word er ronduit verdrietig van...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Glenn2

  • Gast
Reactie #501 Gepost op: 3 januari 2010, 23:07:37
tja... en maar vol blijven houden dat het een rustige jaarwisseling was... te vergelijken met een drukke horeca nacht....

ten eerste... het personeel was meer dan verdubbeld.... en er is geen auto vrij geweest die hele dienst.... en dan nog durven spreken van een relatief rustige jaarwisseling... t lijkt wel of men continu met de kop in het zand loopt.... op straat de klappen vangen en de politiek maar mooi weer spelen.... :-[

ik word er ronduit verdrietig van...
Dan mag je je ook eens beklagen bij je eigenste afdeling 'voorlichting/communicatie' ;) Zij hebben namelijk dit bericht op basis van de mutaties van jouw collega's opgesteld ;)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #502 Gepost op: 3 januari 2010, 23:10:44
i know... en het mailtje is al onderweg.... normaal hebben we tijdens een horeca nacht 3 a4 auto;s rijden... nu tijdens de jaarwisseling hadden we 9 voertuigen op de weg en daarbuiten ook nog horeca en me... alles is druk geweest.... lol

dus drukke horeca nacht... ja ja... :D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Glenn2

  • Gast
Reactie #503 Gepost op: 3 januari 2010, 23:13:38
Goedzo! :P

Ik liep op een gegeven moment met m'n camera op de Dam, en dat was opstootje na opstootje sussen. Nu ga ik daar nooit uit, maar 3 pelotons ME lijkt me niet normaal voor een 'drukke horecanacht'. Ook hoorde ik van je collega's dat de volledige Zaanse noodhulp op een gegeven moment in Zuid zat. Dat zegt ook wel wat...


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #504 Gepost op: 3 januari 2010, 23:15:32
Voor zover ik heb begrepen bleef het hier bij een incident waarbij een steen richting brw werd gegooid vrij rustig. Daar waar nodig werd geblust.


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #505 Gepost op: 3 januari 2010, 23:50:01
Hier(alleen eigen kazerne)bleef het enkel bij wat gejoel bij het uitmaken van wat buitenbrandjes en het gooien van wat grondbloemen bij het doven van een vreugdjevuurtje op het Leidseplein op verzoek van de politie(... :-X ::)). Gewoon altijd op ouwejaarsnacht je helm op je knar houwen bij buitenbrandjes in de vervelende buurten. Zit ook zo'n mooi goudvizier in, handig. Bij andere dingen laat ik hem lekker af, rotding :P.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #506 Gepost op: 4 januari 2010, 11:48:07
OM wil zwaardere straffen voor relschoppers nieuwjaar

http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/454210/2010/01/03/OM-wil-zwaardere-straffen-voor-relschoppers-nieuwjaar.dhtml
03/01/10 17u43

ROTTERDAM - Net als vorig jaar zullen er volgende week in de regio's Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht supersnelrechtzittingen worden gehouden voor relschoppers die tijdens de jaarwisseling zijn opgepakt. In Rotterdam gebeurt dat zaterdag al. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft aangekondigd zwaardere straffen te eisen dan normaal.

De opgelegde taakstraffen moeten direct na de jaarwisseling worden uitgevoerd en de opgelegde gevangenisstraffen zullen direct aansluitend aan de snelrechtzittingen moeten worden uitgezeten. Ook kan huisarrest voor de volgende jaarwisseling opgelegd worden.

Het OM eist in strafzaken die te maken hebben met de jaarwisseling hogere geldboetes, hogere taakstraffen of langere gevangenisstraffen. De strafeis zal ongeveer 75 procent hoger liggen dan anders. Is er sprake van geweld tegen mensen met een publieke taak (bijvoorbeeld politie, ambulancepersoneel of brandweer) tijdens oud en nieuw dan zal de strafeis met ongeveer 150 procent worden verhoogd.

De aangerichte schade wordt op de daders verhaald, zo kondigt het OM aan. Dit kan al tijdens het supersnelrecht, als de hoogte van de schade bekend is. Is dat niet het geval dan krijgt de benadeelde partij, bijvoorbeeld de gemeente, de gegevens van de strafzaak om een civiele procedure te kunnen starten om de schade te verhalen.

Het OM formuleert vermoedelijk de strafeisen tegen de verdachten in de zaak van de vijf oude schilderijen, die in 2002 uit het Frans Hals Museum in Haarlem werden gestolen. Ze zijn tot vorig jaar in het bezit geweest van de Bossche zakenman Hans van M. De kostbare meesters lagen lang begraven en stonden kort voor de verkoop aan twee infiltranten van de politie in september 2008 op de zolder van het landhuis van Van M. in Den Bosch. (ANP)
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #507 Gepost op: 4 januari 2010, 17:46:40
Vuurwerkschade: grote ton met vet opgeblazen aan Tamboerijn

http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/regionaal/eemland/article5657888.ece/Vuurwerkschade:-grote-ton-met-vet-opgeblazen-aan-Tamboerijn
Gepubliceerd op 04 januari 2010, 17:19
Laatst bijgewerkt op 04 januari 2010, 17:22

soest -  
Op cameratoezicht hadden ze niet gerekend, de vandalen in winkelcentrum Overhees aan de Tamboerijn. Zij werden oudejaarsnacht gefilmd door AH-bewakingscamera's toen zij met zwaar vuurwerk een ton met honderdvijftig liter vet opbliezen.

De ton frituurvet was afkomstig van horecagelegenheid de Happerij & Tapperij. De daders verschoven hem naar de passage in de buurt van de Albert Heijn en de cafetaria. Alles zit nu onder een dikke laag vet.
,,Mensen glijden uit. Het is zo vies allemaal. Er zit een waas op de ruit'', aldus de bedrijfsleider van Albert Heijn. De brandweer is 's nacht nog uitgerukt om speciaal zand te strooien tegen de gladheid. Het vet moet als chemisch afval door een reinigingsbedrijf worden verwijderd. De schade wordt geschat op duizenden euro's, onder meer door een kapotte lichtluifel van de cafetaria.
Volgens horecaondernemer Vincent van der Wardt van de Happerij & Tapperij zag hij 's middags al een groepje jongens illegaal vuurwerk afsteken. ,,Ze moeten die ton gezien hebben. Hij stond buiten verdekt opgesteld.'' De AH-bedrijfsleider is geïrriteerd, omdat onduidelijk is wiens taak het is om een en ander te reinigen. ,,De gemeente krijg ik ook niet te pakken.''
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #508 Gepost op: 4 januari 2010, 17:51:51
Op de weblog "GeenStijl" staat het volgende bericht, ik weet dat niet iedereen hier "geenstijl" kan apriseren maar toch...

Hieruit is dus te lezen dat het oa in Zaandam "raak" was.

Voor de foto: kijk maar op GS.
Bron: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/01/he_guusje_hier_heb_je.html
l
ff een berichtje met foto's hier aangemaakt: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,35655.msg720525.html#msg720525
Vuurwerkgooier in close-up op internet

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/zaanstreek/article5657630.ece/Vuurwerkgooier-in-close-up-op-internet
Gepubliceerd op 04 januari 2010, 16:23
Laatst bijgewerkt op 04 januari 2010, 16:31

Zaandam -  
Een Zaandammer die op oudjaarsnacht een stuk vuurwerk naar de brandweer kogelde, staat in close-up te kijk op internet. De brandweer hoopt dat de jongeman kan worden opgepakt.

,,Het was heel eng. Letterlijk en figuurlijk kwam het stuk vuurwerk voor de voeten van onze commandant Ronald van Oostenbrugge terecht. En daar ontplofte het. De commandant heeft de hele nacht met suizende oren rondgelopen'', vertelt Patrick Klooster, die er als chauffeur-pompbediende naast stond. Het incident vond plaats in de wijk Peldersveld naast de A7.

Iemand heeft er foto's van gemaakt en opgestuurd naar de website GeenStijl.nl. Te zien is hoe een jongeman een groot stuk vuurwerk richting brandweer kogelt. Ook zijn er close-ups van de dader: een slungelig type met een geruite pet met oorkleppen.

,,We zijn heel blij dat een burger deze foto's heeft gemaakt'', zegt commandant Nico Moes van de brandweer Zaanstad. ,,Dit is toch het toppunt! We nemen dit zeer ernstig op. Ik ben al in overleg met de politie en de burgemeester: we moeten toch iets kunnen met die foto's.''

Zie www.geenstijl.nl

Lees het hele verhaal in het Noordhollands Dagblad van dinsdag

Wie kent deze personen. svp melden bij 0900-8844:


Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #509 Gepost op: 4 januari 2010, 17:56:15
Boerderij afgebrand in Westervoort
In een boerderij aan Het Geerken in Westervoort heeft een grote brand gewoed. De boerderij en het voorhuis, waar twee mensen woonden, kunnen als verloren worden beschouwd.  De brandweer is aan het nablussen.
De brand is even na één uur 's middags ontstaan door nog onbekende oorzaak. Buurtbewoners vermoeden brandstichting; ze zagen drie jongens onder een hek kruipen. In de verder leegstaande boerderij zou een zorgcentrum met woningen komen. Onlangs is asbest verwijderd en rommel weggehaald als voorbereiding op de restauratie.

Bron: www.omroepgelderland.nl (staat ook een foto erbij)
Jongens bekennen brand

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/liemers/6031065/Jongens-bekennen-brand.ece
maandag 04 januari 2010 | 13:23 | Laatst bijgewerkt op: maandag 04 januari 2010 | 14:23
 
WESTERVOORT - Drie Westervoortse jongens hebben bij de politie bekend verantwoordelijk te zijn geweest voor de brand in boerderij De Schans in hun woonplaats. De politie kwam het trio (een van dertien en twee van elf jaar) op het spoor nadat een van hen het verhaal thuis had opgebiecht.

Volgens hun verklaring zou het drietal dinsdagmiddag 29 december vuurwerk hebben gegooid in een schuur, bij de boerderij. Door het vuurwerk had brandbaar materiaal vlam gevat. Na een mislukte poging om het vuur te doven waren de jongens in paniek weggevlucht.

De boerderij werd uiteindelijk in de as gelegd. Niemand raakte gewond.

De eigenaar van het pand, de gemeente Westervoort, deed aangifte van brandstichting. Nadat een van de Westervoortse jongens daags na de brand het verhaal thuis verteld had, namen de ouders contact op met de politie. De jongste twee zijn strafrechtelijk niet vervolgbaar; over de vervolging van de 13-jarige beslist het Openbaar Ministerie
Samen sterk in de hulpverlening!