Collega's beveiligen collega's

Auteur Topic: Collega's beveiligen collega's  (gelezen 8366 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #10 Gepost op: 13 december 2009, 18:42:44
Zo moeilijk is het toch niet om de chauffeur achter een ruit plaats te laten nemen.
Nee, klopt. Dit is praktisch niet moeilijk, en ook zeer snel te realiseren.
Alleen, iedereen denkt, dat het een veilige oplossing is, maar de bestuurders zelf willen het helemaal niet.
Het enigste wat zij willen, is als mens achter het stuur een voertuig door de straten en wegen van Nederland besturen.
Als beveiliging willen zij alleen echte, menselijke, beveiligers.

Oh, bronnetje: www.htmfoto.net (en dan ongeveer bij de reacties die onder dit soort nieuwsberichten komen....)


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #11 Gepost op: 13 december 2009, 20:39:35
begrijp men niet verkeerd, maar soms zitten er ook een paar achter stuur die halen je bloed onder nagels vandaan. Kijk in Rotterdam loopt de RET ook met wat geweld middelen rond en na mijn bescheide mening werkt dat niet altijd in hun voordeel. Nu moet ik even gaan oppassen, want anders krijg ik weer een lading shit over he heen. De heren en dames dragen handboeien en gebruiken na mijn mening deze te vaak. Ik denk op het moment dat je hun bevoegdheden omtrent de geweld middelen gaat verruimen het goed mogelijk is dat het aardig uit de hand gaat lopen.

IK meen toch ook niet mijn geweldsmiddelen mee naar huis omdat misschien mijn buurman mijn diverse malen heeft bedreig en dat diverese personen ( klanten) hebben gezegt we weten waar je woont. Ik laat dat ook over aan de collega's van de regio.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 13 december 2009, 20:44:28
begrijp men niet verkeerd, maar soms zitten er ook een paar achter stuur die halen je bloed onder nagels vandaan. Kijk in Rotterdam loopt de RET ook met wat geweld middelen rond en na mijn bescheide mening werkt dat niet altijd in hun voordeel. Nu moet ik even gaan oppassen, want anders krijg ik weer een lading shit over he heen. De heren en dames dragen handboeien en gebruiken na mijn mening deze te vaak. Ik denk op het moment dat je hun bevoegdheden omtrent de geweld middelen gaat verruimen het goed mogelijk is dat het aardig uit de hand gaat lopen.

IK meen toch ook niet mijn geweldsmiddelen mee naar huis omdat misschien mijn buurman mijn diverse malen heeft bedreig en dat diverese personen ( klanten) hebben gezegt we weten waar je woont. Ik laat dat ook over aan de collega's van de regio.

Wordt de inzet van geweldsmiddelen bij boa's dan niet getoetst / gemeld na inzet?? ???


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #13 Gepost op: 13 december 2009, 20:50:17
na mij weten zit er bij de RET geen HOVJ. Zal eens vragen aan de hogere legerleiding hoe dat geregeld is. Hoor je nog van mij


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #14 Gepost op: 13 december 2009, 20:54:22
na mij weten zit er bij de RET geen HOVJ. Zal eens vragen aan de hogere legerleiding hoe dat geregeld is. Hoor je nog van mij

Ik heb ook geen HOVJ.   ;)

En ik durf met zekerheid te stellen dat de mensen van de RET getoetst worden, IBT krijgen (misschien een andere naam bij de RET). Ze delen die dingen echt niet uit van; kijk maar wat je ermee doet..


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 13 december 2009, 21:13:56
Ik heb ook geen HOVJ.   ;)

En ik durf met zekerheid te stellen dat de mensen van de RET getoetst worden, IBT krijgen (misschien een andere naam bij de RET). Ze delen die dingen echt niet uit van; kijk maar wat je ermee doet..

Wie toets dan of je je geweldsmiddelen juist en proportioneel hebt ingezet?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #16 Gepost op: 13 december 2009, 21:28:45
Wie toets dan of je je geweldsmiddelen juist en proportioneel hebt ingezet?

De KMar, mijn groepscommandant (tegenwoordig de LBM= Locale Beveiligings Manager), mijn IBT-instructeur.
En in geval van openbare weg, ook de politie.
En ik meen dat mijn HOD (Hfd Operationele Dienst, kolonel) ook nog een rol heeft.
Oftewel; een heel circus gaat van start bij problemen!  ;D

En ik trek mijn allerbeste pruillip en haal af en toe mijn schouders op.  ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #17 Gepost op: 13 december 2009, 21:50:28
Kleine nuance: als ik iemand heb geboeid en / of lichtelijke dwang heb toegepast, blijft dat hele circus natuurlijk uit.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #18 Gepost op: 13 december 2009, 22:31:42
iemand voorzien van transportboeien (want dat zijn ze) is geen genoemd geweldsmiddel. Het is niet benoemd in de bewapening oid.

Derhalve hoef je het gebruik van boeien niet te melden aan je meerdere. Je moet het alleen schriftelijk vermelden, echter dit is standaard verwerkt in BVH. Hoe dat bij het een transportbedrijf als het RET is geregeld... geen flauw idee
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #19 Gepost op: 13 december 2009, 22:32:37
Hoe dat bij het een transportbedrijf als het RET is geregeld... geen flauw idee

En hoe dat bij ons is geregeld, ook niet!  ;) ;D