Collega's beveiligen collega's

Auteur Topic: Collega's beveiligen collega's  (gelezen 8362 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 13 december 2009, 22:35:30
Maar goed, het gaat er nog altijd om dat een collega buschaffeur in zijn vrije tijd achter de dienstdoende buschauffeur aan rijdt MET knuppel , omdat de dienstdoende buschauffeur zich niet veilig voelt.

Ik vind dit best wel bizar.

(met alle respect voor de collegialiteit)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #21 Gepost op: 13 december 2009, 22:57:12
Maar goed, het gaat er nog altijd om dat een collega buschaffeur in zijn vrije tijd achter de dienstdoende buschauffeur aan rijdt MET knuppel , omdat de dienstdoende buschauffeur zich niet veilig voelt.

Ik vind dit best wel bizar.

(met alle respect voor de collegialiteit)



En toch kijk ik er totaal niet meer van op. Ik heb zelfs thuis wel eens maatregelen genomen omdat ik last had van iemand. Die maakte er een gewoonte van 's avonds laat aan te bellen. Op een gegeven moment deed ik open met ''per ongeluk iets in mijn handen''. Sindsdien belt ie niet meer aan.  ;D
Aan zulke dingen kan de politie ook niets doen...aanbellen mag tenslotte. Ook om 23.30 uur.
Daar komt die zelfredzaamheid toch weer dichterbij..


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #22 Gepost op: 14 december 2009, 19:32:04
En toch kijk ik er totaal niet meer van op. Ik heb zelfs thuis wel eens maatregelen genomen omdat ik last had van iemand. Die maakte er een gewoonte van 's avonds laat aan te bellen. Op een gegeven moment deed ik open met ''per ongeluk iets in mijn handen''. Sindsdien belt ie niet meer aan.  ;D
Aan zulke dingen kan de politie ook niets doen...aanbellen mag tenslotte. Ook om 23.30 uur.
Daar komt die zelfredzaamheid toch weer dichterbij..

Ik mag er vanuit gaan, gezien eerdere berichten dat jij bij de KMAR werkt. Als dat zo is vind ik het>>>>>>>>> dat je dit soort dingen op het net verkondigd. Dit betuigd niet van een prof benadering van je problem.
Jammer DIT


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #23 Gepost op: 14 december 2009, 20:45:10
@r1200gs:
Of Dinges al of niet bij de KMar werkt of niet doet in het hele verhaal niet terzake. Waar het om draait is dat hij zijn voordeur open doet met "iets" in zijn handen, dat blijkbaar voldoende afschrikwekkend heeft gewerkt op betreffende aanbeller. Jij gaat er wellicht van uit dat dit een wapen is, maar wie zegt me niet dat dit een houten pollepel is?
Bovendien, en dat weet jij ook wel, kun je 1000x vriendelijk vragen zonder dat dit effect heeft, en kan éénmaal "dringend verzoeken" juist het beoogde effect hebben. Laten we dus niet schijnheilig gaan zitten doen dat we buiten diensttijd de brave burger zijn.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #24 Gepost op: 14 december 2009, 21:16:08
Moet ik hier nog verder op in gaan dan alleen het volgende, als je met iets in je handen bij de deur staat en dit gebruikt voor afdreiging dan is het een wapen KIJK DE WWM ermaar op na we hebben het dan niet over een llulige overtreding maar een misdrijf.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #25 Gepost op: 14 december 2009, 21:44:58
Moet ik hier nog verder op in gaan dan alleen het volgende, als je met iets in je handen bij de deur staat en dit gebruikt voor afdreiging dan is het een wapen KIJK DE WWM ermaar op na we hebben het dan niet over een llulige overtreding maar een misdrijf.

Trek het dikke boek er nog maar eens bij:

(citaat)

Artikel 2

1.Wapens in de zin van deze wet zijn de hieronder vermelde of overeenkomstig dit artikellid aangewezen voorwerpen, onderverdeeld in de volgende categorieën.

categorie IV:

7°. Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.

(einde citaat)

bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR0008804/geldigheidsdatum_14-12-2009


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #26 Gepost op: 14 december 2009, 22:17:54

Trek het dikke boek er nog maar eens bij:

(citaat)

Artikel 2

1.Wapens in de zin van deze wet zijn de hieronder vermelde of overeenkomstig dit artikellid aangewezen voorwerpen, onderverdeeld in de volgende categorieën.

categorie IV:

7°. Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.

(einde citaat)

bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR0008804/geldigheidsdatum_14-12-2009

Tsja, in geval van stelselmatig lastig vallen en dan de deur open doen met ''iets'' in je handen lijkt me gewoon (be)dreiging met een ''iets''.

(Afgezien of ik het wel of niet zou doen)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #27 Gepost op: 15 december 2009, 01:14:31
Ik mag er vanuit gaan, gezien eerdere berichten dat jij bij de KMAR werkt. Als dat zo is vind ik het>>>>>>>>> dat je dit soort dingen op het net verkondigd. Dit betuigd niet van een prof benadering van je problem.
Jammer DIT

De persoon waar ik over praat is meestal onder invloed en heeft wel meer op zijn kerfstok.
En nee, geen KMar, ik ben gewoon burger!  ;)

En nee, het was geen wapen. Ik stond op moment van aanbellen even te kokkerellen en nee, ook geen mes!  :)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #28 Gepost op: 15 december 2009, 09:11:06
Moet ik hier nog verder op in gaan dan alleen het volgende, als je met iets in je handen bij de deur staat en dit gebruikt voor afdreiging dan is het een wapen KIJK DE WWM ermaar op na we hebben het dan niet over een llulige overtreding maar een misdrijf.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat we niet schijnheilig moeten gaan zitten doen dat we buiten diensttijd altijd de brave burger zijn en ons dan altijd perfect aan de regeltjes houden.
Laten we de situatie die Dinges schetst als voorbeeld nemen. Elke avond belt bij jouw huis de buurman van drie huizen verderop aan en ondanks dat je al 10x vriendelijk gevraagd hebt daar mee op te houden gaat het gewoon door. Wat doe je dan? Aanbellen is niet strafbaar dus je collega's komen daar niet voor als je ze belt. Als je 'm vordert te vertrekken (je eigen terrein te verlaten) doet hij dat bij de eerste vordering, maar hij komt de volgende avond wel gewoon terug. Nou mag jij me vertellen hoe je dat gaat oplossen... of beter gezegd, hoe de BURGER dat moet gaan oplossen. Vriendelijk vragen heeft in elk geval al geen zin gehad. Hoe doen we het dan wel?

En laten we overigens duidelijk stellen dat ik het gebruik van welk wapen dan ook te allen tijde afkeur. Maar laten we direct ook duidelijk stellen dat ik begrip heb voor burgers die op eigen creatieve wijze de situatie weten op te lossen, en daarbij de grenzen van de wet opzoeken maar ze niet overschrijden. En laten we dan ook duidelijk stellen dat ik eveneens begrip heb voor agenten, marechaussees, beveiligers, militairen etc. die binnen de ambtsinstructie cq. geweldsinstructie óók de grenzen van het toelaatbare opzoeken en daar niet overheen gaan. Je bent dan misschien van de verkeerspolitie (of iets dat er mee samenhangt), maar ik hoef je vast niet te vertellen dat je bij een aanhouding ook de trucjes toepast waarvan de neutrale toeschouwer misschien zou zeggen "nou nou, moet dat nu zo?".

Vriendjes?  :-*  ;D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #29 Gepost op: 15 december 2009, 20:09:01
Ik zal je een ding vertellen je hebt net de verkeerde te pakken ik brand mijn vinger niet aan dat soort dingen. Bel de col en die mogen het regelen mijn werkm is heilig. Voor je het weet staa ik op straat en geen werk want zo werkt het nu.

Ik snap het best wel maar kan het gewoon keuren vandaar.