NVBR roepnummers (Nationaal Nummerplan Brandweer Nederland)

Auteur Topic: NVBR roepnummers (Nationaal Nummerplan Brandweer Nederland)  (gelezen 96329 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

kevin94

• Manschap A
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #230 Gepost op: 2 juni 2016, 22:27:31
Sinds enkele maanden is regio ZaWa (11) ook over het alarmeren met zes cijfers. Dit is in verband interregionale samenwerking en de toekomstige meldkamer. Volgens een nieuwsbrief van een tijdje terug.

Verstuurd met Tapatalk

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #231 Gepost op: 3 juni 2016, 13:16:58
Dan zijn ZHZ en VRU de laatsten die nog moeten overgaan op het nieuwe nummerplan; ben benieuwd per wanneer.

Johan Beck

• Forum gebruiker
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Reactie #232 Gepost op: 3 juni 2016, 13:24:29
Hoogstwaarschijnlijk VRU in juli/augustus en ZHZ in september.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #233 Gepost op: 3 juni 2016, 13:52:47
HGL en HM alarmeren (nog) met 4 cijfers. Kan me zomaar voorstellen dat dit ook voor de gebruikers een stuk makkelijker leesbaar is.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #234 Gepost op: 3 juni 2016, 17:57:08
Citaat van: Johan Beck link=msg=1427563 date=1464953069
Hoogstwaarschijnlijk VRU in juli/augustus en ZHZ in september.
overgangsdatum zhz is me nog niet bekend, het blijft opvallend stil omtrent  dit onderwerp in de regio  :-\
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #235 Gepost op: 3 juni 2016, 21:24:56
Correct! Zelfs als er voertuigen uit HL en HM tegelijkertijd gealarmeerd worden is dit duidelijk

Citaat van: Haageneesch link=msg=1427568 date=1464954767
HGL en HM alarmeren (nog) met 4 cijfers. Kan me zomaar voorstellen dat dit ook voor de gebruikers een stuk makkelijker leesbaar is.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #236 Gepost op: 3 oktober 2016, 22:33:29
Hoorde gisteren van een bevelvoerder dat in Limburg-Noord roepnummers van de brandweer gaan veranderen. Heeft iemand hier wat over gehoord/gelezen? En zo ja, wat gaat er veranderen dan aan de benummering? Volgens mij voldoen de roepnummers aan de richtlijnen van het roepnummerplan namelijk.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Bleij

• Senior gebruiker
Reactie #237 Gepost op: 3 oktober 2016, 22:39:49
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1450603 date=1475526809
Hoorde gisteren van een bevelvoerder dat in Limburg-Noord roepnummers van de brandweer gaan veranderen. Heeft iemand hier wat over gehoord/gelezen? En zo ja, wat gaat er veranderen dan aan de benummering? Volgens mij voldoen de roepnummers aan de richtlijnen van het roepnummerplan namelijk.

Mogelijk dat, net als in Rotterdam-Rijnmond/Zuid-Holland-Zuid, het 3e en 4e cijfer niet hetzelfde mag / kan zijn voor de (nieuwe) meldkamer betreffende Limburg-Noord en Limburg-Zuid.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #238 Gepost op: 3 oktober 2016, 22:42:54
Hmm. Dat zou kunnen inderdaad. Maar er wordt al jaren gesproken dat de meldkamers samengaan maar tot op de dag van vandaag nog altijd 2 aparte meldkamers en hoe ik begreep van een centraliste blijft dit voorlopig nog wel zo.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #239 Gepost op: 3 oktober 2016, 23:25:16
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1450606 date=1475527374
Hmm. Dat zou kunnen inderdaad. Maar er wordt al jaren gesproken dat de meldkamers samengaan maar tot op de dag van vandaag nog altijd 2 aparte meldkamers en hoe ik begreep van een centraliste blijft dit voorlopig nog wel zo.
daar zal vast aan gewerkt worden hoor. De minister heeft bepaald dat ze moeten fuseren. Het lijkt mij niet dat wanneer 1 of beide meldkamers economisch zijn afgeschreven er nog een keer geďnvesteerd  zal worden in een RAC, dat geld zal vast in de fusie meldkamer opgaan  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid