Het is ook nooit goed, Hebben ze een nieuwe boot word er hard geoefend ook in het EHBOen aanboord zo te zien is het weer niet goed. Wie zijn jullie om te beoordelen om aan de hand van 1 zo een filmpje wat ze allemaal geoefend en gedaan hebben, en wat hun opdracht was wat varen betreft en de oefendoelen van de "EHBO" oefening zijn.
Nee dan zeuren we van achter de pc dat er teveel of te weinig mensen aanboord zijn of... wel helm geen helm of... dat het wel erg langzaam gaat. Een voorgekouwde oefening wat soepel, snel foutloos verloopt is alleen weggelegd als het een demo betreft voor buitenstaanders en toeschouwers.
Als je zo een oefening hebt zo als we hier zien dan is dat om van te leren, van en met elkaar en elkaar op fouten wijzen en het meteen opnieuw doen en ja dat kan dan traag overkomen maar oja ik had hier allang gelezen dat de anderen het altijd beter weten maar zelf het niet laten zien, sneu hoor.
Voor de KNRM jongens in Huizen ga zo door en als de tijd rijp is en alle bemaningen er klaar voor zijn dan pas de boot als operationeel inmelden dan ben je verstandig en goed bezig.
Observe
Wat een emotionele lange tenen weer, wat een uitbarsting. Sorry hoor. Ik antwoord even op de vraag "wat valt je op".
En beweringen die nergens op gestoeld zijn vallen vanzelf door de mand, zoals dat het aantal bemanningsleden niet gelijk verdeeld zou zijn (lekker belangrijk).. Wij hebben ook een oefening hier ergens staan, er daar is ook veel commentaar op geweest, prima toch? Misschien vallen ons dingen op waar de oefenmeesters niet aan gedacht hebben, zoals het blauwe heklicht...
Ik vermeld ook duidelijk dat de traagheid die uit de beelden spreekt voortkomt uit het feit dat het een oefening is:
"het ziet er een beetje traag (het is ook een oefening) maar wel professioneel uit."
En niets dan lof over de jets,
manoeuvreren met een jet niet makkelijk is maar als je het eenmaal onder de knie hebt de mogelijkheden eindeloos zijn,
Je kunt discusieren over de mate waarin je met jets moet oefenen, ik blijf ervan overtuigd (en vind daarin de KNRM aan mijn zijde) dat er eerst flink mee geoefend moet worden om de voordelen ten volle te kunnen benutten. En daar gaan ze ook voor bij de KNRM Huizen, waarvoor dan weer niets dan lof. Maar ik ben niet ingehuurd om alleen de loftrompet te laten schallen over alles wat de KNRM doet, dat doen anderen in ruim voldoende mate wel voor me.
Het kan toch niet zo zijn dat je het helemaal niet meer over de KNRM mag hebben hier? Het is hier niet het "alleen maar propaganda voor de KNRM forum", (daar is al een ander forum voor) maar als we een filmpje kunnen bespreken met behoud van respect voor wat er te zien is (en daar is hier sprake van) en we kunnen er wat van opsteken, dan is dat goed voor de SAR. En daar kan toch niemand tegen zijn.
Je zegt zelf:
Als je zo een oefening hebt zo als we hier zien dan is dat om van te leren, van en met elkaar en elkaar op fouten wijzen
Dat is nou precies wat we hier doen.
Het is een prachtige boot, dat doe ik niets aan af. Maar om er jalours op te zijn dat is wat prematuur, daar zal ie zich eerst nog even voor moeten bewijzen dit seizoen.
En de opmerking "KNRM Huizen ga zo door" daar kan iedereen zich zo bij kan aansluiten, maar is zo vanzelfsprekend dat verder niemand hier de moeite neemt deze volkomen overbodige kreet te slaken. Als of de KNRM Huizen zich zou laten weerhouden van het doorgaan met haar goede werk door een opmerking over een vizier dat naar beneden klapt: gelukkig niet.
Nu je er toch over begint en je je toch al beledigd voelt, ik heb wel zo mijn twijfels. Over de beperkte snelheid (33 knoop), de combinatie jet/wiervelden, de lage boorden, de hoge boeg en hek golven, de rommel naast de antennes die het bereik van de marifoon weer gaan beperken...
Maar we zullen het zien, de tijd zal het leren.
Henk