Nieuwe reddingboot KNRM Huizen

Auteur Topic: Nieuwe reddingboot KNRM Huizen  (gelezen 25533 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Blue

• Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 6 maart 2010, 19:18:33
Wat zijn de ervaringen nu de boot al een tijdje rondvaart, iemand nieuws ?

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 7 maart 2010, 01:38:42
Dat het geen IJsbreker is en daarom de boot van Dordt als vervanging op de HISWA staat...

Henk

Blue

• Forum gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 8 maart 2010, 15:41:22
Kwam de boot van Huizen nog tegen vanmiddag, zag er indrukwekkend uit. Vaarde ons tegemoet, de neus komt helemaal hoog uit het water, vraag me af of je er nog goed overheen kan kijken, maar dat zal wel.

Ik ga eens kijken of ik daar ook wat beeldmateriaal van kan maken.  Varend een opvallende toch wel mooie zeer herkenbare boot. Melden zich nu nog niet in op 16 als ze gaan varen.

Zal dan ook een aardige hekgolf trekken ?????

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 8 maart 2010, 19:06:31
Gelijk aan een binnenvaartschip... Maar toen voer ze wel 26 knoop... Bij een rustige snelheid zal het wellicht veel minder worden.

Henk

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 11 maart 2010, 23:52:06
Ik had het er net met wat collega's over, maar ik ben benieuwd hoe KNRM Huizen dat ziet op een drukke zondagmiddag, met kinderen in piraatjes, kanovaarders, kinderen in een bandje achter de zeilboot en een hartstilstand op één van de eianden.

Je zult dan moeten rekenen hoeveel schade veroorzaak ik en hoeveel schade voorkom ik. Met die boot vol gas naar een pechgeval "ik heb een lege accu" varen op zo'n dag zou ik niet aanraden...

Ik ben benieuwd hoeveel de snelheid teruggebracht zal moeten worden voor die enorme hek- en boeggolven acceptabel worden...

Misschien dat ze de Gooier nog even houden voor noodgevallen  O0 ?

Henk

Jeff

• Forum gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 11 maart 2010, 23:59:35
Ja mooi verhaal, maar op die wateren varen ook gewoon binnenvaartschepen, niet.?

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 12 maart 2010, 00:35:46
Ja mooi verhaal, maar op die wateren varen ook gewoon binnenvaartschepen, niet.?

Nou, in het weekend niet of nauwelijks. Daar is dan ook met mooi weer geen doorkomen aan voor een groot schip, ook niet met je ogen dicht: dat doe je niet voor je lol. En juist dan gaan al die kinderen in wastobbetjes het water op. Als er iemand in zo'n bayliner even gas geeft krijgt ie het meteen op z'n brood en van alles naar z'n hoofd.
Overigens wil de NW best goed door het water:

Henk

Docus

• Forum gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 12 maart 2010, 16:25:54
Overigens wil de JW best goed door het water:

NW?

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 12 maart 2010, 17:08:34
Ja, afkorting van de naam van de boot van de KNRM Huizen, de Nikolaas Wijsenbeek.

Ik kort 'm af omdat ik 'm wat aan de lange kant vind. En ik kort 'm niet goed af omdat het aan de late kant was...  ::)

Henk

Blue

• Forum gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 15 maart 2010, 16:39:15
Ze liepen gisteren ook met een redelijke snelheid en golven de haven uit, denk voor de alarmering naarden. Gelukkig nog niet veel jachteigenaren aan boord en op het water !

Henk wanneer zet jij de AIS aan op de Seeker dan kunnen we jou ook een beetje volgen.