Nieuwe reddingboot KNRM Huizen

Auteur Topic: Nieuwe reddingboot KNRM Huizen  (gelezen 25549 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #80 Gepost op: 26 april 2010, 03:57:35
Worden jullie nu niet eens een beetje moe van jullie zelf over dit onderwerp neem aan dat als de mensen zelf het nog niet veilig achten dat ze er dan nog niet mee gaan varen zeker niet als ze een goed alternatief hebben. En wat Klaas Post betreft natuurlijk zegt hij zoiets hij is nou eenmaal niet zo heel blij met de KNRM omdat het hem toch regelmatig inkomsten heeft gekost.
Blijft gek, ik sprak donderdag een aantal ervaringsdeskundigen op de open dag bij Klaas Post en zij vertelden allemaal dat je al je goed met een schroefboot kan varen je dit ook binnen een dag met een jetboot moet kunnen of het nu een werkboot of reddingboot is maakt niet uit.


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #81 Gepost op: 26 april 2010, 06:32:03
Het was geen uitspraak van Klaas maar bezoekers tijdens de show van Douane en een evenment bedrijf


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #82 Gepost op: 27 april 2010, 09:34:03
Het was geen uitspraak van Klaas maar bezoekers tijdens de show van Douane en een evenment bedrijf
Oke dacht dat je een ervaringsdeskundige had gesproken


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #83 Gepost op: 27 april 2010, 10:36:00
Oke dacht dat je een ervaringsdeskundige had gesproken

Blue, wat ben je weer dom. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat bij de opendag van Egbert van Veen en Klaas Post zich onder de bezoekers ervaringsdeskundigen bevonden, dat waren allemaal mensen die geen verstand van boten hebben. Postzegelverzamelaars enzo.

Henk


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #84 Gepost op: 27 april 2010, 12:09:39


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #85 Gepost op: 15 mei 2010, 21:50:00
Is de NW er vanavond niet mee uit geweest bij het alarm ? Ik zie alleen op de AIS dat ze vanmiddag zijn wezen tanken waarschijnlijk.


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #87 Gepost op: 1 augustus 2010, 21:13:29
DOODZONDE!  :'(

Henk


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #88 Gepost op: 1 augustus 2010, 21:42:15
Citaat
DOODZONDE!

Want????
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #89 Gepost op: 1 augustus 2010, 22:22:56
De Gooier was een mooie, snelle (42 knoop) all weather interventie boot met schroefaandrijving en weinig ruimte.
De Nikolaas Wijsenbeek is een wat minder snelle (32 knoop) boot met jet aandrijving en veel ruimte.

De snelheid wordt niet alleen beperkt door het vermogen dat een jet nu eenmaal zelf opvreet (zo'n 30%) waar je niets aan hebt, maar ook door de hinderlijke eigenschap van de de boot om bij het op snelheid komen bij wat golfslag lucht te happen, wat er voor zorgt dat de beveiliging van de jet ingrijpt en het toerental begrenst.
Tel daar de enorme golf bij op die de boot veroorzaakt die het niet aanlokkelijk bij iedere boot met motorpech de woede van de watersporters op je hals te halen en de kans dat je helemaal stil komt te liggen door het opslorpen van een pluk wier en je moet wel tot de conclusie komen dat de mannen van Huizen met bloedend hart hun Gooier zien vertrekken. Het is niet voor niets dat ze zo lang mogelijk met de Gooier zijn blijven varen, je gelooft toch niet echt dat ze 10 maanden hebben moeten oefenen eer klaar te zijn voor de jet? Leg dat maar eens uit aan Elburg en Dordrecht.


Met de Gooier klaagde de bemanning al steen en been altijd te laat te zijn, dat wordt er nu niet beter op.
Ik vind het inleveren van de Gooier een aderlating voor de hulpverlening.

Henk