Drie hoogwerkers brandweer in het Gooi buitendienst - 14-12-2009

Auteur Topic: Drie hoogwerkers brandweer in het Gooi buitendienst - 14-12-2009  (gelezen 31202 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 16 december 2009, 23:57:49
Ik vermoed dus een ladder van brandweer Amsterdam. We hebben in principe drie reserveladders:

De oude ladder Teunis/Osdorp. Een 30 meter ladder met korf die je er plaatse op moet zetten om te gebruiken; niet echt ideaal.
De oude ladder Willem. Dit is een 24 meter ladder zoals we die wel kennen uit het Amsterdamse
De oude ladder Dirk. Deze staat nu weer tijdelijk op de kazerne omdat onze eigen lader ook wat problemen heeft; hij wil nog wel eens in storing lopen en dan moet de noodbediening uitkomst bieden. Vermoedelijk een fout in de software; wordt aan gewerkt.

Dan is er ook nog een hele oude ladder, maar die wordt enkel bij zeer hoge uitzndering geplaatst op een kazerne. Dit is een - ik meen - 24 meter ladder uit begin jaren '90. Heeft geen korf, geen noodbediening en is erg wankel... Deze ladder zal ook nooit naar een ander korps worden gebracht maar enkel door personeel gebruikt worden welk er ervaring mee heeft.

Ik vermoed dus dat de oude ladder Willem nu in het Gooi staat.

Groet.

HardstyleFanatic

• Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 17 december 2009, 00:13:30
Electronica... Bekend probleem hier in `t Hoge Noorden!
Hoogwerktje van Groningen (758)had een tijd geleden ook problemen. Ook met de electronica. Deze kwam telkens ook niet verder dan alleen het stempelen. De ladder (757) heeft altijd trouw gediend, met af en toe een schoonheidsfoutje her en der. Echter de hoogwerker komt niet meer terug. Waar hij heen gaat, wat er mee gebeurd, wat het euvel is, ik heb geen idee. Weet wel dat het met de bult electronica te maken had welke er in zit. Er staat hier nu een leen ladderwagen uit Duitsland. Ook wel geinig dingetje. Overigens worden er 2 nieuwe hoogwerkers aangeschaft als ik me niet vergis. De trouwe ladder zal direct mee rden vervangen.
Dit is echter `t Gooi niet, dus back on topic  ;D

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #12 Gepost op: 17 december 2009, 00:18:46
ik heb nog even verder ge-googled...  ;)

3 hoogwerkers uit het Gooi buiten dienst.  

http://www.112actueel.nl/cgi-bin/2006brand/main/index.html?menu=zoeken&id=111000457513&web=3 hoogwerkers uit het Gooi buiten dienst.%20-%20Noord Holland:%20Het Gooi

Omdat de HW van Weesp nog de enige is die nog in dienst stond is er vrijdag vanuit Maastricht een tijdelijke HW gekomen en die staat nu op de post Hilversum.

http://www.112actueel.nl/cgi-bin/2006brand/main/index.html?menu=Gr_foto&id=111000457513&fotonr=4&Foto_Item=Het Gooi - 3 hoogwerkers uit het Gooi buiten dienst.

Heb nog even verder gekeken op deze site en tot mijn verbazing staan daar wel degelijk foto's bij van de 'oude' HW uit Amstelveen !?
Samen sterk in de hulpverlening!

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 17 december 2009, 00:22:51
Die heeft toch op z'n kant gelegen?? of was dat een andere??  ??? ???

guest4965

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 17 december 2009, 07:53:49

Dat kan ik me niet herinneren, maar heb je misschien een datum, of een jaartal, dan kan ik het wel even nakijken ;)

Ik verbaas me echt erg over het feit dat die oude HW van Amstelveen nu in het Gooi staat. Als je ziet hoeveel problemen er met dat ding zijn geweest... :o

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 17 december 2009, 08:36:41
Hij heeft geen ongeval of iets dergelijks gehad. Het probleem zat hem echt in de sensoren en andere electronica. Een hardnekking probleem die ze schijnbaar in Maastricht in alle rust hebben kunnen oplossen.

Ze hebben hem namelijk laatst in hillywood gebruikt voor een afhijzing en dat ging prima. Terwijl juist in Amstelveense tijden juist met afhijzingen de problemen kwamen op spelen.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 17 december 2009, 12:35:20
Zoals je zelf al zegt, afgeschreven. Dus hij is niet meer van Brandweer Amsterdam-Amstelland. Hij is afgevoerd en behoort niet meer tot het materieel in de regio.

Toch schijnt hij nog recentelijk op Pier Afrika te hebben gestaan.
Het schijnt ook dat deze nog is ingezet cq. aanrijdend is geweest voor de brand bij het Weteringcircuit laatst.

Ik vermoed dus een ladder van brandweer Amsterdam. We hebben in principe drie reserveladders:

De oude ladder Teunis/Osdorp. Een 30 meter ladder met korf die je er plaatse op moet zetten om te gebruiken; niet echt ideaal.

Dit is een opleidingsladder van BOCAS. Deze is niet goedgekeurd voor actieve dienst  ;)

De enige hoogwerker die in de omgeving van Amsterdam op z'n kant heeft gelegen is de Hoofddorpse DAF geweest.
Deze heeft (behalve alle langlopende storingen en andere drama's) nooit echte schade gehad.

Gezien de striping (lees aanwezigheid van regionaam en roepnummer) en de recentelijke aanwezigheid op Pier Afrika (lees aanwezigheid van regionaam en roepnummer) kun je dus concluderen dat de hoogwerker tóch nog Amsterdams bezit is.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

BRW PAULUS

• Nieuwe gebruiker
  • *
  • brandwacht/ReddingsBrigade (penningmeester)
Reactie #17 Gepost op: 17 december 2009, 12:37:51
Toen die in amstelveen stond is die heel vaak terug gegaan de leverancier.
meestal kwam die dan terug met het verhaal dat de fout gemaakt was.
maar binnen een paar weken was het probleem weer terug.

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 17 december 2009, 15:28:06

Dit is een opleidingsladder van BOCAS. Deze is niet goedgekeurd voor actieve dienst  ;)

Heb hem laatst toch als ladder Willem zien uitrukken voor brand... Afhijsen zal er niet mee gaan op de manier die wij nu kennen...

Uitgerust!

• Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #19 Gepost op: 17 december 2009, 15:33:05
Toen die in amstelveen stond is die heel vaak terug gegaan de leverancier.
meestal kwam die dan terug met het verhaal dat de fout gemaakt was.
maar binnen een paar weken was het probleem weer terug.

Er zijn wat overbodige beveiligingen uitgeschakeld, en het ding werkt nu goed.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”