Drie hoogwerkers brandweer in het Gooi buitendienst - 14-12-2009

Auteur Topic: Drie hoogwerkers brandweer in het Gooi buitendienst - 14-12-2009  (gelezen 31226 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

guest4965

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 17 december 2009, 15:37:38
Toch schijnt hij nog recentelijk op Pier Afrika te hebben gestaan.
Het schijnt ook dat deze nog is ingezet cq. aanrijdend is geweest voor de brand bij het Weteringcircuit laatst.

Dit is een opleidingsladder van BOCAS. Deze is niet goedgekeurd voor actieve dienst  ;)

Dan zal hij nog wel in het bezit zijn van Amsterdam ;).
Toen hij weg ging om Amstelveen is hij naar Maastricht gegaan, voor wat reparaties en dergelijke...
Toen was ik in de veronderstelling dat hij daar zou blijven, maar nu je het over het Bocas hebt begint er wel weer wat te dagen. Wel apart dat zo'n (afgeschreven) ladder nog uitrukt, of zit ik nu helemaal fout? ???

Er zijn wat overbodige beveiligingen uitgeschakeld, en het ding werkt nu goed.

Overbodige beveiligingen? Zitten die er op? Mag hopen dat het echt alleen de overbodige zijn, gezien het aantal storingen. Ik hoop niet dat hij straks opeens niks doet zonder een foutmelding te geven...


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #21 Gepost op: 17 december 2009, 16:01:36
ja de overbodige beveiligingen, de verplichte beveiligingen zijn nog actief.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 17 december 2009, 16:03:17
Heb hem laatst toch als ladder Willem zien uitrukken voor brand... Afhijsen zal er niet mee gaan op de manier die wij nu kennen...

Als we het over dezelfde hebben:





Autoladder

Iveco 120.25AN/Magirus
Voor oefendoeleinden en de hoogte- en engtetesten heeft het BOC de beschikking over een 30-meter autoladder van het merk Magirus NB23-12 op Iveco 120.25AN-chassis van het typische Niederbau-model. Het voertuig dateert uit 1990 en is niet meer beschikbaar voor de operationele dienst.

bron boc.eu
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


rbgv

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #23 Gepost op: 17 december 2009, 16:09:53
Inmiddels is van de hoogwerkerarm en de achterkant van deze wagen brandweer Amstelveen verwijdert dus het staat er niet meer op. Betekend dit dat die in het Gooi blijft ?


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 17 december 2009, 16:17:29
Als we het over dezelfde hebben:





Autoladder

Iveco 120.25AN/Magirus
Voor oefendoeleinden en de hoogte- en engtetesten heeft het BOC de beschikking over een 30-meter autoladder van het merk Magirus NB23-12 op Iveco 120.25AN-chassis van het typische Niederbau-model. Het voertuig dateert uit 1990 en is niet meer beschikbaar voor de operationele dienst.

bron boc.eu

Ik vermoed dat dit een andere ladder is, want er staat er inderdaad een op BOC of BOCAS, maar ik meen dat er ook nog eentje, een Iveco, op het bedrijf staat, die per uitzondering alleen op Willem geplaatst kan worden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #25 Gepost op: 17 december 2009, 16:18:51
ja de overbodige beveiligingen, de verplichte beveiligingen zijn nog actief.


aan wat voor soort beveiligingen moet ik dan denken? ???


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 17 december 2009, 16:38:50
aan wat voor soort beveiligingen moet ik dan denken? ???

Eerste waar ik aan zou denken is overbelastingsbeveiliging van het bakkie. En misschien -ik weet niet hoe het heet- dat als je een boom raakt die effe in alarm slaat?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #27 Gepost op: 17 december 2009, 17:41:26
Ik vermoed dat dit een andere ladder is, want er staat er inderdaad een op BOC of BOCAS, maar ik meen dat er ook nog eentje, een Iveco, op het bedrijf staat, die per uitzondering alleen op Willem geplaatst kan worden.

Nop, er waren er nog 2. De oude van Anton en de oude van Osdorp (bovenstaande). De van Anton was letterlijk uit elkaar gevallen en die van Osdorp staat nu op het BOCAS. Zie dat ding regelmatig over de A4 / Schiphol kachelen :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #28 Gepost op: 17 december 2009, 19:16:29
aan wat voor soort beveiligingen moet ik dan denken? ???

Degene die ruim voor de limit van de arm in werking treden als eerste waarschuwing dat je de limit gaat bereiken. nu treed allleen de laatste waarschuwing nog in werking.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


guest4965

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 17 december 2009, 19:32:21
Nop, er waren er nog 2. De oude van Anton en de oude van Osdorp (bovenstaande). De van Anton was letterlijk uit elkaar gevallen en die van Osdorp staat nu op het BOCAS. Zie dat ding regelmatig over de A4 / Schiphol kachelen :)

Volgens mij is de oude ladder Osdorp (de nog oudere Teunis) nu in het bezit van Stichting Behoud Erfgoed Brandweer (of iets in die richting) en is hij dus niet meer inzetbaar. Hij is nog te gebruiken bij  bijvoorbeeld de sinterklaasintocht (waar ik hem ook voor het laatst heb gezien) ;)