Mooie ruilacties door het land gaande zeg...
Ben benieuwd wat er met de hoogwerker van Brunssum (Zuid-Limburg) gaat gebeuren. Die staat nog steeds bij een bergingsbedrijf, nadat de arm van de korf is doorgescheurd bij een incident in Voerendaal.
Hoop dat ze het onder controle krijgen, is jammer, want de manschappen verliezen gewoon op een gegeven moment het vertrouwen in een voertuig.
De aansturing op de Hiltons komt bij mijn weten van Bosch Rexroth.
De keuze voor IR als hoogtesensoren bij een brandweervoertuig lijkt me een vreemde actie. Aangezien IR sensoren ook warmtegevoelig zijn. Alleen de vraag is, welk systeem wil je dan monteren op een hoogwerker. Siemens heeft ook zo z'n sores.
Ik ken niet de exacte ins- en outs van het systeem, maar in plaats van 1 integraal systeem, zou ik het onderverdelen in meerdere subsystemen, die ook de gebruiker meer mededelen dan alleen "overbelast". Bijvoorbeeld een systeem voor voertuigstatus (hoogte, horizontaal, oliedruk in cilinders, stroomvoorziening)
En een systeem om de draaibewegingen van de arm en bak te controleren. En ten alle tijde een UIT knop...zodat men ook volledig handmatig kan werken (met de juiste beveiligingen erin)
Wellicht eens een idee om te kijken wat Liebherr heeft? Die hebben al jaren hun eigen Litronic systeem en daar hoor ik weinig klachten over. Alleen geen idee of het ook wordt toegepast op autoladders en hoogwerkers.
Groeten, Ruud