Drie hoogwerkers brandweer in het Gooi buitendienst - 14-12-2009

Auteur Topic: Drie hoogwerkers brandweer in het Gooi buitendienst - 14-12-2009  (gelezen 31254 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

brandweer23

• Manschap A / Strandwacht
  • Junior gebruiker
  • **
    • Brandweer Zwaag
Reactie #70 Gepost op: 29 september 2010, 23:45:10
De 652 van de Brandweer Hoorn is nu ook buiten dienst.

Gaat om een DAF CF met Hilton opbouw.
Dat ding heeft elk jaar wel zijn problemen.
We hebben nu tijdelijk een Mercedes Benz Econic met Metz opbouw, stukken beter  O0

Fire shark

• Ach & Brw
  • Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 3 mei 2011, 11:52:24
Op dit moment staat er bij brandweer Hoofddorp een hoogwerker op het terrein, betreft een Daf 75 hilton.
Op de mast staat TEXEL dus ik denk dat texel eerdaags een nieuw redvoertuig krijgt!

het betreft een van de dafjes uit het gooi
ACH & HBT

Uitgerust!

• Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #72 Gepost op: 3 mei 2011, 13:39:12
Op dit moment staat er bij brandweer Hoofddorp een hoogwerker op het terrein, betreft een Daf 75 hilton.
Op de mast staat TEXEL dus ik denk dat texel eerdaags een nieuw redvoertuig krijgt!

het betreft een van de dafjes uit het gooi

Weet je zeker dat het een ex-gooier is, mij is verteld dat ze alle drie naar het midden-oosten zijn verscheept.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #73 Gepost op: 3 mei 2011, 19:18:02
Weet je zeker dat het een ex-gooier is, mij is verteld dat ze alle drie naar het midden-oosten zijn verscheept.
Och, er is ook een ex-Gooier als leenvoertuig in Helmond geweest.
http://www.hetbrandweerforum.nl/index.php?topic=27713.150

En dat is toch echt geen Midden-Oosten. ^-^

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #74 Gepost op: 3 mei 2011, 23:47:08

Zo ziet het er, in het voorbij rijden wel naar uit! Opvallend is wel dat alle striping er af is (of in ieder geval was)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

112GenV

• Forum gebruiker
    • www.112gooienvechtstreek.nl
Reactie #75 Gepost op: 4 mei 2011, 13:09:13
kan je mescien er een foto van maken, of het kenteken op schrijfen, dan kunnen we kijken van welk korps die was

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #76 Gepost op: 4 mei 2011, 16:34:21
Zo ziet het er, in het voorbij rijden wel naar uit! Opvallend is wel dat alle striping er af is (of in ieder geval was)

Hij zit inderdaad nieuw in de striping. Kenteken opschrijven is wat lastig, omdat er handelaarsplaten op zitten  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Evert25

• Forum gebruiker
  • 112 daar red je levens mee
Reactie #77 Gepost op: 23 juni 2011, 21:42:59
Hij zit inderdaad nieuw in de striping. Kenteken opschrijven is wat lastig, omdat er handelaarsplaten op zitten  ;)

de Ex hilton hoogwerker van brandweer Hilversum staat nu op het eiland texel bij brw Den Burg

Roepnummer: 52-655
Kenteken: BN-DS-71
Type voertuig: HW-27,5
Merk & Type: DAF FFN CF75.320PC545
Opbouw: Hilton
Bouwjaar: 2002
In dienst: 2002
Uit dienst: 2009  
Standplaats: Hilversum
Opmerkingen: Via tussenhandel verkocht aan brandweer Texel.

Roepnummer: 651
Kenteken: BN-DS-71
Type voertuig: HW-27,5
Merk & Type: DAF FFN75.320CF405
Opbouw: Hilton
Bouwjaar: 2002
In dienst: 2011
Uit dienst:  
Standplaats: den Burg
Opmerkingen: Aangekocht via tussenhandel, ex brandweer Hilversum.

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #78 Gepost op: 13 juli 2011, 11:00:31
Mooie ruilacties door het land gaande zeg...

Ben benieuwd wat er met de hoogwerker van Brunssum (Zuid-Limburg) gaat gebeuren. Die staat nog steeds bij een bergingsbedrijf, nadat de arm van de korf is doorgescheurd bij een incident in Voerendaal.

Hoop dat ze het onder controle krijgen, is jammer, want de manschappen verliezen gewoon op een gegeven moment het vertrouwen in een voertuig.

De aansturing op de Hiltons komt bij mijn weten van Bosch Rexroth.
De keuze voor IR als hoogtesensoren bij een brandweervoertuig lijkt me een vreemde actie. Aangezien IR sensoren ook warmtegevoelig zijn. Alleen de vraag is, welk systeem wil je dan monteren op een hoogwerker. Siemens heeft ook zo z'n sores.

Ik ken niet de exacte ins- en outs van het systeem, maar in plaats van 1 integraal systeem, zou ik het onderverdelen in meerdere subsystemen, die ook de gebruiker meer mededelen dan alleen "overbelast". Bijvoorbeeld een systeem voor voertuigstatus (hoogte, horizontaal, oliedruk in cilinders, stroomvoorziening)
En een systeem om de draaibewegingen van de arm en bak te controleren. En ten alle tijde een UIT knop...zodat men ook volledig handmatig kan werken (met de juiste beveiligingen erin)

Wellicht eens een idee om te kijken wat Liebherr heeft? Die hebben al jaren hun eigen Litronic systeem en daar hoor ik weinig klachten over. Alleen geen idee of het ook wordt toegepast op autoladders en hoogwerkers.

Groeten, Ruud

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #79 Gepost op: 10 juli 2012, 23:14:13
Dit topic is niet echt actueel meer, maar ik zag vandaag toevallig de oude Hilton hoogwerker van brandweer Huizen (de oude 751, BN-FV-12) bij brandweer Dordrecht staan. Brandweer Dordrecht heeft zelf ook problemen met verschillende hoogwerkers, en nu is er dus voor een (tijdelijke) oplossing gekozen, namelijk een hoogwerker van Hilton.

Wat ik me afvraag, als deze 3 hoogwerkers destijds buiten dienst zijn gesteld vanwege een defect, is dit defect dan inmiddels verholpen of zullen ze in Dordrecht dezelfde problemen krijgen?

Foto van vanmiddag: