Het nieuwe politie-uniform deugt niet. Of eigenlijk moet ik zeggen: Deugde niet. Want de lange jas gaat niet door. De koppel-over-de-parka gaat ook niet door. En het is de vraag of die koppel überhaupt doorgaat. De draagproef was een drama voor de uitvinders van het concept en een ellende voor de dragers er van. Niet voor niets zijn meer dan honderd proefdragers voortijdig gestopt met hun draagproef.
Er wordt nu door de Dienst Logistiek in samenwerking met de nieuwe kledingcommissie gestudeerd op twee nieuwe jassen: Een aangepaste parka en een korte blouson.
De witte (kantoor-)overhemden gaan gewoon door, evenals de lichtblauwe broeken. Ook die rare cap zal er waarschijnlijk toch komen.
Zie voor veel meer www.politie-uniform2002.cjb.net
Rob van Schaik
Rob mijn complimenten voor je site.
(PS waarom ben je nog geen lid van dit forum
)
Ik heb van diverse collega's uit de regio al meerdere malen gehoord dat de nieuwe koppel levensgevaarlijk is. Daar deze gemakkelijk open te trekken is. Zeker als men de beveiliging, welke men aangebracht heeft, niet goed bevestigd.
Ik maak nu al jaren en met veel tevredenheid, gebruik van de koppel van Uncle Mike;s