Ik vind dat de politiekleding stoerder moet! Als ik kijk hoe de vrouwen erbij lopen vind ik het er niet uitzien. Wijde broeken met totaal geen model en dan zo'n grote mannen blouse in de broek en als ze op de fiets zijn ook nog eens een helm erbij op. Ik vind het er gewoon lachwekkend uitzien. De gele kleding vind ik dus helemaal niks.. je straalt met kleding een bepaald image uit en dat image kan veel beter worden maar gaat op dit moment totaal de verkeerde kant op! Interessante reactie. Veel mensen zijn het met je eens (veel mensen ook niet
).
Als het aan mij lag, lopen politiemensen (de mensen op straat wel te verstaan) in een ME achtige broek, boots eronder en een kort jack (dus geen parka). Wel een overhemd, geen stropdas. In de zomer korte mouwen. In de winter t-shirt met commandotrui erover. Polo's voor waterpolitie, bikepatrol en dat soort buitengewonen diensten. Pet mag, hoeft niet. Baseballcap voor buitengewone diensten.
In mijn ogen heb je dan een mooi en stoer uniform, dat praktisch is en ook gezag uitstraalt. Maar er zullen genoeg mensen zijn die daar anders over denken (in ieder geval de beleidsmakers
)
als het zo is vind ik het nog best kunnen hoor: maar die hele gele jassen vind k ook niets, daarnaast reflecteerde dat wit toch ook al(deels)? Dat geel valt wel veel beter op en de reden dat voor geel is gekozen is ook duidelijk. Het is ook niet mijn lievelingskleur
Internationaal heb je nu wel meer eenheid.
Ik vind het trouwens niet zo geslaagd dat iedereen straks in het geel loopt. Ambulance loopt grotendeels in het geel, sommige brandweerkorpsen hebben gele hesjes, politie nu ook in het geel. Het hele plaats incident wordt straks geel
Hoe zit het eigenlijk bij de KMar? Gaan die ook in het geel lopen? En wat hebben ze nu? Ik weet dat ze op Schiphol blauwe hesjes hebben.