ambulancechauffeur worden, maar een strafblad

Auteur Topic: ambulancechauffeur worden, maar een strafblad  (gelezen 8295 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ambu-tieus

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Gepost op: 20 mei 2010, 13:47:17
Beste Hulpverleners, Geïnteresseerden,

IK heb een vraag, en hoop dat jullie mij hier duidelijkheid in kunnen verschaffen.

Op het moment heb ik een baan, waar ik vooral het laatste jaar niet meer gelukkig mee ben.
Dit heeft me doen besluiten het roer helemaal om te willen goeien, mede door een aantal ervaringen in de afgelopen 3 jaar ben ik er toe gekomen dat ik graag ambulancechauffeur wil worden.

Echter, ik heb een kruisje (strafblad) achter mijn naam staan door een incident van 5 jaar terug.

Kunnen jullie mij vertellen of dit mijn ambitie in de weg zal staan? Ik ben hier niet om nogmaals veroordeeld te worden, en hoop dat jullie mij antwoorden kunnen geven waar ik mee verder kan (of hier op dit punt stoppen, en mijn ambitie laten varen).

Bij voorbaat dank voor jullie reacties,

Met vriendelijke groet,

Ambi-lance




Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2010, 13:52:55
De vraag hierbij is of het strafbare gedrag relevant is voor jouw toekomstige functie. Kijk hier eens:

http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsporing_en_handhaving/verklaring_omtrent_het_gedrag/


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2010, 14:04:55
Hoe oud was je toen, jeugd zonde tellen bv niet zo lang mee. Ook de zwaarte van het strafbare feit kan mee wegen. Ik zou zeggen wees eerlijk er over tijdens je sollicitatie. Ze kunnen het beter van jou horen dan dat ze er later achter komen door een onderzoek.

gr
Mike


Wadlopertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2010, 14:17:32
... Ik zou zeggen wees eerlijk er over tijdens je sollicitatie. Ze kunnen het beter van jou horen dan dat ze er later achter komen door een onderzoek.

Ja eerlijk is altijd goed. Maar aan de andere kant. Het zou je kansen toch erg kunnen verkleinen, dus ik zou het ook bergijpen als je er niks over zou zeggen. Als je voor die functie een VOG kunt krijgen dan is het in principe niet hun zaak wat je in je leven uitgevreten hebt. Als je eenmaal binnen bent kun je met een schone lei laten zien wat je in huis hebt.


p.i.m.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #4 Gepost op: 20 mei 2010, 14:18:32
Hoi,
 fijn dat je je leven in positieve kant wilt omgooien en iets voor de maatschappij wil betekenen, eerlijkheid duurt het langst, lukt het niet op de ambu, dan is mischien de huisartenpost ook een optie en dan moet je een v.o.g. voor je taxipas aanvragen en dien je minimaal 5 jaar "schoon" te zijn. Succes met de stappen die je gaat ondernemen. O0
pim


Ambu-tieus

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #5 Gepost op: 20 mei 2010, 14:40:19
Beste reageerders van dit topic,

Allereerst bedankt voor jullie reactie.
Ik was destijds net 21 jaar. Zelf denk ik niet dat het een relevante zaak is. Het is ook niet zo dat ik helemaal ontspoord was, het is een incident geweest, maar daardoor nu wel de aantekening.

Wordt er na\bij sollicitatie naar de functie van ambulancechauffeur altijd gevraagd naar een V.O.G.? En wat zouden vergrijpen zijn waardoor je deze functie niet kan uitoefenen.

Groet,

Ambi-lance


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #6 Gepost op: 20 mei 2010, 18:27:33
Zie PM.  :)


Ambu-tieus

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #7 Gepost op: 20 mei 2010, 21:33:25
Maxx,

PM terug gestuurd, mijn dank voor deze reactie!  O0


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #8 Gepost op: 20 mei 2010, 22:35:47
Ik begrijp dat je mogelijkheden ziet.

Ik  wens je alle goeds bij het solliciteren


Ambu-tieus

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #9 Gepost op: 25 mei 2010, 15:20:17
Op dit moment zie ik nog mogelijkheden. In september kan ik met mijn EHBO starten, hierna zal ik er voor gaan.

Bedankt voor de reacties.