SIGMA chauffeurs

Auteur Topic: SIGMA chauffeurs  (gelezen 14219 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

rzandstra

  • Medisch Assisterend Technicus Interventiecardiologie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • I'll try to be nicer, if you try to be smarter.
Reactie #30 Gepost op: 2 januari 2010, 19:40:43
Maar dat geldt ook voor de sigma leden, dus wat wil je hier mee zeggen?

Wat ik wil zeggen is dat er geen garantie is dat er daadwerkelijk mensen op komen dagen als je ze oppiept. Dit om jouw stelling te pareren dat het niet waar is dat professionele chauffeurs niet altijd beschikbaar zijn.
Citaat
Professionele chauffeurs niet altijd beschikbaar.  Dit is niet waar.

Groet,

Rob
Eerste Hulpverlener LOTUS


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #31 Gepost op: 2 januari 2010, 20:16:27
In Gelderland Midden rijden de chauffeurs van het ambuteam de beide voertuigen en stapt er zodoende een SIGMA-lid in het busje van het AMBU-team. Deze manier is gekozen vanwege het gebrek aan ervaring wat ook na een training onstaat bij een SIGMA-chauffeur voor wat betreft het rijden met OGS. Indien er niet direct een AMBU-team beschikbaar is ligt het aan de prioriteit van de rit. Is deze laag, dan kan het zijn dat de SIGMA-chauffeur rijdt, maar dan zonder OGS. Is dit wel noodzakelijk dan bestaat er nog de mogelijkheid dat chauffeurs van de brandweer de voertuigen gaan besturen.
Geloof niet alles wat je denkt.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #32 Gepost op: 2 januari 2010, 20:26:09
Maar dat geldt ook voor de sigma leden, dus wat wil je hier mee zeggen?

We hebben eind November 2009 een bijeenkomst gehad van alle hoofden GE. Wat de eerste lering van deze bijeenkomst was wat mij betreft was dat het landelijk nogal een allegaartje :-X is.
Zowel qua inzetcriteria als ook opleiding,beschikbaarheid en samenwerking met profesionals (lees ambulance dienst) en vele andere dingen :-\  :'(

Dus deze discussie is een overzicht hoe het een en ander is geregeld in die regio en als je het zo leest kunnen we van elkaar leren.. O0

Arend
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


DerDikke

  • HGE Sigma
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #33 Gepost op: 2 januari 2010, 23:22:34

Professionele chauffeurs niet altijd beschikbaar.  Dit is niet waar. Wanneer de sigma wordt opgepiept worden er ook ambulance chauffeurs opgeroepen. Dus waar dit verhaal vandaan komt weet ik niet.
Dat verhaal komt dus van mij. SIGMA is nog steeds niet landelijk overal gelijk. Men kan dus niet eenvoudig zeggen dat uitspraken niet juist zijn. Het is namelijk per regio anders, en ja, wij wachten niet op de AMBU chauffeurs als het SIGMA team compleet is.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #34 Gepost op: 3 januari 2010, 09:00:29
Dat ze worden opgepiept betekent niet automatisch dat ze ook op komen dagen...

Groet,

RobZ

Ambuteam wel.
Arts  www.alphalog.nl


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #35 Gepost op: 3 januari 2010, 11:50:22
Niet in iedere regio is een groepje ambu-personeel uitgerust met een pager voor het ambu-team. Het ambu-team moet dan vrijgemaakt worden vanuit het werkende personeel, of moet van huis gebeld worden. Maar je kunt er redelijkerwijs vanuit gaan dat op het moment dat het SIGMA wordt ingezet er ook een ambu-team is. Maar het kan zijn dat dit team al wel op de incidentlokatie is (zonder de voertuigen van het AMBU-/SIGMA-team).

Maar zoals al is aangegeven, zijn er grote verschillen tussen de ene regio en de andere. Het zal voor de leidinggevenden die te maken hebben met de SIGMA, professioneel en vrijwillig, zaak zijn om in eerste instantie binnen de eigen regio de zaken op orde te hebben en als het kan landelijk op één lijn te komen. Maar die landelijke lijn zie ik er voorlopig nog niet komen, dus kunnen we de disussie in dit topic voorlopig nog wel doorgaan.  :D
Geloof niet alles wat je denkt.


peter1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #36 Gepost op: 4 januari 2010, 22:31:44
Ambuteam wel.

Ook het ambuteam lat het wel eens afweten denk maar eens aan de 4daagse dinsdag een aantal jaren geleden.

Uiteindelijk zijn we met 4 sigmaleden en een pleeg vertrokken na overleg met de MKA dit ongeveer 45 minuten na alarmering.
greetz peter


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #37 Gepost op: 4 januari 2010, 22:47:09
Lijkt me niet de bedoeling om in dit topic over en weer negatieve ervaringen te gaan vermelden mensen. Daar schieten we volgens mij niets mee op O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Marc S

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #38 Gepost op: 8 januari 2010, 19:01:00
en hoe zit het verzekeringstechnisch als jij als sigmalid met ogs rijd en je veroorzaakt een aanrijding?


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #39 Gepost op: 8 januari 2010, 19:07:55
en hoe zit het verzekeringstechnisch als jij als sigmalid met ogs rijd en je veroorzaakt een aanrijding?
Als je je verder aan de voorwaarden houdt: niet anders dan bij iedere ander voorrangsvoertuig
CN NRK