SIGMA chauffeurs

Auteur Topic: SIGMA chauffeurs  (gelezen 14218 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #40 Gepost op: 8 januari 2010, 20:57:24
ik begin nieuwsgierig te worden naar Dombo zijn reactie ;)


dombo

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #41 Gepost op: 12 januari 2010, 10:57:23
Leuk om te lezen hoe het in de verschillende regio's geregeld is.
Ik vind het wel vreemd dat er niet een lijn is. Ik vraag me wel af hoe het met de verzekering zit als een SIGMA chauffeur met signalen rijdt, en een aanrijding krijgt. Worden alle kosten op dat moment door de verzekering gedekt voor zowel de tegenpartij, als de chauffeur en de inzittenden? En wat gebeurt er als de chauffeur aansprakelijk gesteld wordt, krijgt deze dan steun vanuit het Rode Kruis, en of de GHOR?


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #42 Gepost op: 13 januari 2010, 13:14:00
Leuk om te lezen hoe het in de verschillende regio's geregeld is.
Ik vind het wel vreemd dat er niet een lijn is. Ik vraag me wel af hoe het met de verzekering zit als een SIGMA chauffeur met signalen rijdt, en een aanrijding krijgt. Worden alle kosten op dat moment door de verzekering gedekt voor zowel de tegenpartij, als de chauffeur en de inzittenden? En wat gebeurt er als de chauffeur aansprakelijk gesteld wordt, krijgt deze dan steun vanuit het Rode Kruis, en of de GHOR?

Even uit hoofde van HGE.

Een sigmavrijwilliger is ALTIJD verzekerd via het Rode Kruis.
Ten 2e als de afspraken zijn gemaakt met de GHOR dat zo'n vrijwilliger rijdt dan is hij ook nog eens daarnaast verzkerd via de GHOR. De GHOR heeft over het algemeen ook nog een verzekering voor GHOR-medewerkers op inzet (OVDG, HSGHOR en aanverwanten, SIGMA en Ambu-team) tijdens oefeningen en daadwerkelijke inzet.


Arend Beens (HGE Drenthe)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #43 Gepost op: 30 januari 2010, 20:51:06
Ik heb een belangrijke eigenschap niet langs zien komen.
De chauffeur wil er alles aan doen om te zorgen dat hij, en de andere inzittenden, na afloop ook weer gezond naar huis te kunnen gaan. Het overgrote merendeel van de chauffeurs hebben dat perfect waar gemaakt.