SIGMA chauffeurs

Auteur Topic: SIGMA chauffeurs  (gelezen 14446 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dombo

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
  • Dit forum is het helemaal !
Gepost op: 15 december 2009, 12:21:28
Collega's

Ik ben erg benieuwd hoe het in de regio's is geregeld rondom het besturen van het SIGMA en het AMBU voertuig.
Rijden er SIGMA vrijwilligers, al dan niet met signalen, en is er wat betreft opleiding/rijtraining iets geregeld?


Groeten,

Dombo.




RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1 Gepost op: 15 december 2009, 12:30:48
Collega's

Dombo, verklaar je eens nader. Ik kan me niet voorstellen dat het pure nieuwsgierigheid is.
Waarom wil je het weten en wat ga je met de informatie doen?
Wat is jouw taak en/of rol m.b.t. de geneeskundige combinatie?


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #2 Gepost op: 15 december 2009, 12:34:08
volgens mij is hierover al het nodige over en weer gegaan........is de zoekfunctie al eens gebruikt?

Ruud


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #3 Gepost op: 15 december 2009, 21:14:18
Collega's

Ik ben erg benieuwd hoe het in de regio's is geregeld rondom het besturen van het SIGMA en het AMBU voertuig.
Rijden er SIGMA vrijwilligers, al dan niet met signalen, en is er wat betreft opleiding/rijtraining iets geregeld?


Groeten,

Dombo.

Ja hoor in onze regio (utrecht) rijden de SIGMA chauffeurs op de Ambu en Sigma voertuigen.
En JA ze hebben een aparte opleiding hiervoor gekregen.
En JA ze krijgen met regelmaat een rij training.
En JA wij zijn iedere keer de pineut om na een oefening als laatste weg te gaan, nadat alle sigma leden zijn vertrokken, en de chauffeurs nog even de laatste hand moet leggen wat opruimen en schoonmaken betreft.
En NEE andere Sigma leden mogen niet op de bussen rijden, alleen de chauffeurs die daar voor opgeleid zijn.


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #4 Gepost op: 16 december 2009, 09:11:13
Idem in Midden en West Brabant.
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #5 Gepost op: 16 december 2009, 17:37:20
Hier in twente word er gewoon door chauffeurs van de ambu-dienst gereden.
Wil echter wel eens voorkomen dat een ambu team niet komt, zoals oefdeningen en zo, dat de mensen van het sigma zelf rijden.
Zonder signalen uiteraard.
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #6 Gepost op: 24 december 2009, 10:03:59
En JA wij zijn iedere keer de pineut om na een oefening als laatste weg te gaan, nadat alle sigma leden zijn vertrokken, en de chauffeurs nog even de laatste hand moet leggen wat opruimen en schoonmaken betreft.

Bij jullie wordt dus schijnbaar niet gewerkt met het samen uit samen thuis principe?

Bij ons (Brabant Noord) wordt eenieder geacht mee te helpen totdat alles gedaan is.
De voertuigen worden in het geval van een daadwerkelijke inzet gereden door personeel van de RAV, in het geval van een oefening kan er door sigma-leden gereden worden.

mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #7 Gepost op: 24 december 2009, 10:48:37
Bij jullie wordt dus schijnbaar niet gewerkt met het samen uit samen thuis principe?

Bij ons (Brabant Noord) wordt eenieder geacht mee te helpen totdat alles gedaan is.
De voertuigen worden in het geval van een daadwerkelijke inzet gereden door personeel van de RAV, in het geval van een oefening kan er door sigma-leden gereden worden.

mzzl, d'n Druif

Ja de laatste tijd wordt hier meer aandacht aan gegeven, maar ja, helaas na iedere rit, moet er toch weer gezegd worden dat iedereen moet helpen opruimen.
De meeste doen dit dan ook wel.  :)
Maar er blijven altijd wel wat kleine zaken liggen die voor de chauffeurs zijn.


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #8 Gepost op: 25 december 2009, 16:49:28
Ook in IJsselland wordt er gereden door ambulancechauffeurs.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #9 Gepost op: 26 december 2009, 01:10:37
noord-oost gelderland door de sigmachauffeurs