Zondagmorgen om ongeveer half vijf roept de "Catherina" (of Katerina, Katherina) over kanaal 01 de CMIJ op om te melden dat ze met motorstoring op het IJsselmeer ligt. De Houtribsluis ontvang deze Catherina echter op de "Hoek van het IJ", bij Amsterdam dus. Nadat de Catherina om het Europa nummer is gevraagd (ze meldt een binnenvaarder te zijn) gaat de melder dat nakijken, maar komt niet meer terug.
's middags om 14.21hoor ik de "Catherina 21" een "noodgeval" op kanaal 16 melden en bel de Kustwacht hierover, niet wetende dat deze 's morgens ook al aangeroepen heeft. De kustwacht roept op maar de "schipper" antwoord niet. Het zit ons niet lekker en na wat speurwerk komen wij bij de CMIJ uit, die het verhaal van die ochtend vertelt.
Tot onze verbazing roept de Catherina vandaag op 15 december 2009 alweer op, om een auto te water te melden op de Loosdrechtseweg in Hilversum:
15-12-09 21:24:22
PR 1 OUDE LOOSDRECHTSEWEG HILVERSUM OVD920 WO573 WO571 TS646 ONGEVAL/TE WATER/VOERTUIG TE WATER
de logtijd in de opname komt echter drie minuten later dan de alarmering van de brandweer, dus deze kan makkelijk van een p2000 site afgelezen zijn.
2009/12/15, 21:27:07, 000006.5, 00:09:44
2009/12/15, 21:27:13, 000002.0, 00:09:51
2009/12/15, 21:27:15, 000003.9, 00:09:53
2009/12/15, 21:27:19, 000001.1, 00:09:57
logtijden 1e melding op 16:
2009/12/13, 14:21:15, 000006.1, 02:08:28
2009/12/13, 14:21:27, 000005.3, 02:08:34
2009/12/13, 14:21:41, 000004.6, 02:08:40
Hier zijn de meldingen, van de Catherina:
melding zondag 13 december 2009melding dinsdag 15 december 2009Wij zijn bijzonder benieuwd naar mensen die deze persoon menen te herkennen, de volgende melding is mogelijk een neergestort vliegtuigje....
Henk