Samenvoeging Flevoland en G&V een feit

Auteur Topic: Samenvoeging Flevoland en G&V een feit  (gelezen 7773 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Gepost op: 17 december 2009, 16:17:14
Politie Flevoland fuseert met het Gooi - 17-12-2009

De politie in Flevoland gaat fuseren met het politiekorps van Gooi- en Vechtstreek. Dat gebeurt op verzoek van minister Guusje ter Horst, minister van Binnenlandse Zaken.

Beide korpsen hebben met de samenvoeging ingestemd omdat ze samen sterker denken te staan. De afgelopen jaren werkten de korpsen al vaker samen, onder meer op het gebied van forensisch onderzoek. Het is de bedoeling om binnen 5 jaar ook de brandweer en de GGD's in beide regio's samen te voegen.




Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1 Gepost op: 17 december 2009, 17:04:52
Beide korpsen hebben met de samenvoeging ingestemd omdat ze samen sterker denken te staan.
En 1 is goedkoper dan 2 Guusje, dat weten we...


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 17 december 2009, 17:21:31
Geografisch gezien vind ik het een aparte keuze.
Aan de ene kant (letterlijk ;)) ligt G&V voor een groot deel ingekapseld door regio Utrecht. Dat zou dus een grote hoeveelheid grensgevalletjes kunnen schelen.
Aan de andere kant is het provincie Noord-Holland en vanuit die gedachte was een samenvoeging met Amsterdam-Amstelland misschien voor de hand liggender geweest.

Organisatorisch gezien zal dit wel de meest voordelige optie zijn. Twee relatief kleine korpsen kunnen elkaar op deze manier goed versterken. Ook staat het meer in evenwicht dan wanneer het korps samengevoegd zou worden met grote korpsen (steden) als Amsterdam en Utrecht.

Ik denk wel dat het 'familiegevoel', wat G&V scheen te hebben, nu verloren gaat...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #3 Gepost op: 17 december 2009, 17:29:23
ik denk dat het 'familiegevoel' wel een beetje blijft; veel mensen van G&V en FL werken al langere tijd samen en veel kennen elkaar al (al is het maar omdat men ook samen IBT volgt met gemengde groepen). :)


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #4 Gepost op: 17 december 2009, 19:23:08
in 2012 is het pas een feit wat beterft de pol, de brw duurt nog wat langer en utrecht komt er ook wel bij ;D
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #5 Gepost op: 18 december 2009, 16:19:54
precies, op den duur komt Utrecht er ook bij. Is nu al zo met het Boven regionale recherche team.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #6 Gepost op: 18 december 2009, 18:25:45
sinds 2007 hebben g&v en flevoland toch al een gezamelijk tactisch technisch interceptieteam.ook op gebied van fto en voa word al langer samengewerkt.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #7 Gepost op: 18 december 2009, 23:44:29
Ik vind het eigenlijk een logische keuze. Welliswaar misschien niet geografisch kloppend maar Flevoland heeft slechts 6 gemeentes en de meeste daarvan zijn vrij landelijk. G&V is ook niet zo heel groot. Juist die kleine korpsen kunnen veel geld besparen door grootschaliger te gaan werken. Ik zie dit ook nog wel met andere korpsen gebeuren.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #8 Gepost op: 19 december 2009, 17:06:05
ZHZ en Rijnmond zit ook (al lang) in de pen. Kunnen die stadse jongens nog wat van leren...  :-X   ;D


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #9 Gepost op: 19 december 2009, 20:15:45
HAHAHA Dirk denk het echt niet. ALS het goed is gaat de VOA voor de zomer samen en er gaat nog meer geeuren maar daar laat men niet veel over los.