Klopt helemaal!
Ik zou graag zien op basis van welke richtlijn deze prijs is bepaald.
De Landelijke Richtlijn die ik eerder aanhaalde is te vinden op Intranet (
linkje 1 en
linkje 2). Deze notitie is door de LCNN geaccordeerd en met de hoofden evenementenhulpverlening besproken.
Begin maart is de notitie , in ieder geval in Midden Limburg, naar de afdelingen gestuurd. De afdelingen hebben er in de eigen afdelingsvergadering over gesproken en daarna is het ook in het district behandeld en aangenomen. Uit gesprekken die ik heb gehad met het district Noord Limburg blijkt dat daar hetzelfde traject is gevolgd. Ik kan me niet voorstellen dat deze twee districten en de daaronder vallende afdelingen de enige zijn in Nederland.
Het standaard NRK tarief is 15 uur per uur, en die prijs is al extreem scherp.., zeker om dat men voor 10 uur werk, vaak 8 uur rekent en voorbereidingstijd en huur van materialen vaak niet eens mee rekent..
Ik denk dat daar dan het probleem zit. Waarom maar 80% factureren terwijl 100% wordt gewerkt? En middelen en materialen doorberekenen moet toch ook gewoon kunnen? Als er, om wat voor reden ook, een opdrachtgever/klant is, die niet in staat is een standaard offerte en volgende factuur te voldoen kan altijd een bepaald kortingspercentage gegeven worden, tot 100%.
(Deze discussie past niet meer in een topic over hesjes voor stagiaires heb ik het idee)