112-dag op 05-06 Hoogeveen

Auteur Topic: 112-dag op 05-06 Hoogeveen  (gelezen 9223 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Gepost op: 27 maart 2004, 23:21:28
BRON: Dagblad van het Noorden | 26-03-2004
Grootschalige hulpverleningsdag Hoogeveen.

HOOGEVEEN - Er komt een grote 112-dag in Hoogeveen. Op zaterdag 5 juni beheersen hulpver-leningsdiensten het centrum van Hoogeveen. Politie, brandweer, ambulance en marechaussee heb-ben daartoe de handen ineen geslagen.  

Overdag wordt het publiek getrakteerd op diverse demon-straties van de verschillende disciplines. De politie- en reddingshondenbrigade is van de partij, de ambulancedienst komt met de traumahelikopter en de Meldkamer Drenthe laat zien hoe meldingen verwerkt worden.

Verder kan een helikopter van de SAR bekeken worden en komt van vliegveld Eelde de crashtander; een brandweervoertuig dat in zeer kort tijd een enorme hoeveelheid water kan spuiten. De mare-chaussee is aanwezig met een heliumballon waaraan mensen opgelaten kunnen worden.
Daarnaast wordt een grote oefening gehouden waar politie, brandweer, ambulancedienst, GHOR, Rode Kruis en de reddingshonden aan meewerken.

De 112-dag werd lange tijd georganiseerd door de brandweer van Hoogeveen. Na de editie van 2002 werd besloten om de happening gezamenlijk op te pakken. Voor de organisatie van een omvangrij-kere hulpverleningsdag werd twee jaar uitgetrokken. De hulpdiensten willen de totale rampenbestrij-ding aan de orde stellen en zoeken zelfs landelijke publiciteit.




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2004, 10:40:05
MMM,mischien wel een bezoekje waard ;D


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2004, 10:43:57
het lijkt me leuk, volgens mij had ik inderdaad wat 5 juni nou weet ik weer wat dat was.  ;D ;D ;D

ik dacht trouwens dat ik dit eventement al eens had gepost, vast en zeker ergens anders ???

Arend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2004, 10:48:06
het lijkt me leuk, volgens mij had ik inderdaad wat 5 juni nou weet ik weer wat dat was.  ;D ;D ;D

ik dacht trouwens dat ik dit eventement al eens had gepost, vast en zeker ergens anders ???

Arend
OO,dus jij bent daar ook te vinden ::) ;D


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2004, 13:10:09
Deze staat al een lange tijd op de kalender. Maar goed dat je er nog aan gedacht heb. Ik ga daar namelijk ook zeker naar toe.


jwpots

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2004, 14:16:51
Inderdaad, er is al melding gemaakt van dit evenement. Staat dan wel onder 112 dag 19 juni en niet zo volledig, maar twee regeltjes.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2004, 14:22:36
Deze staat al een lange tijd op de kalender. Maar goed dat je er nog aan gedacht heb. Ik ga daar namelijk ook zeker naar toe.
mischien weer samen carpoolen?


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2004, 14:38:42
mischien weer samen carpoolen?

MMMMMM, Mag ik ook mee???????
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2004, 14:45:19
MMMMMM, Mag ik ook mee???????
nouja,meer zielen meer vreugd zou ik zeggen ;D ;D


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2004, 16:49:39
We moeten dan maar weer ff wat afspreken.  :)