GRIP 1 Zeer grote Brand Folkstoneweg - Schiphol-Rijk 24-12-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote Brand Folkstoneweg - Schiphol-Rijk 24-12-2009  (gelezen 12589 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

nookie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 163
  • Ex-brandwacht, Ex-BHV-er, Hulpverleningsfotograaf
Reactie #40 Gepost op: 25 december 2009, 00:21:27
:-X

Weet niet of je het zo bedoeld maar het komt een beetje over van ''belachelijk''  :-\

Er zijn een aantal berichten verwijderd omdat dit niet bijdraagd aan het incident danwel topic (uitingen als ''drukke avond'' en ''het word druk in Kennemerland'' etc)

Ik volg je even niet............

Eerst verwijder je berichten en vervolgens plaats je er één zelf in de trant van de berichten die je verwijderd hebt. Daarop volgde uiteraard weer een reactie. Je bent niet echt verder gekomen met het opschonen van dit topic.

Niet dat dit bericht aan dit topic bijdraagt, maar goed.


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #41 Gepost op: 25 december 2009, 01:23:58
Schiphol-Rijk
Bij een brand op Schiphol Rijk zijn gisteren een truck en een busje uitgebrand en is een bedrijfspand beschadigd.

Even na acht uur kwam de melding binnen dat een truck had vlamgevat die was geparkeerd in een bedrijfspand aan de Folkstoneweg. Het vuur greep snel om zich heen en zowel de brandweer van Schiphol als die van Badhoevedorp rukten uit. Na ruim een uur kon het sein brand meester worden gegeven.

De beide voertuigen brandden uit. De schade aan het pand bestond naast rook- en roetschade uit vernielde lichtkoepels die het door de hitte begaven. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.

Bron: www.haarlemsdagblad.nl

Meer foto;s op:

www.brandweerhoofddorp.web-log.nl
http://www.brandweer-zwanenburg.nl/
http://www.brandweer.badhoevedorp.com/


Foto: Jeffrey Koper © ::)
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #42 Gepost op: 25 december 2009, 02:00:48
Dat was zeker niet mijn interpretatie. De schrijver van dit bericht vond het naar mijn mening een logische actie.
Opmerkelijk dat een simpele zin op zo'n verschillende manier uitgelegd kan worden.

Kijk nog even naar de opmerking:
Logisch dat er opgeschraald was naar zeer grote brand, in een dicht bevolkt gebied.
We hebben het over een loods op een industriegebied waar geen kip woont!
Hoe zo dicht bevolkt?

In het algemeen ga ik ervan uit dat een positieve interpretatie het beste werkt. Het voorkomt wrevel.
Ben ik met je eens. Maar het aantal mensen die meteen hun mening als
als feit presenteren zonder kennis van zaken begint de laatste tijd weer
toe te nemen. De vraag is nu hoe hier het beste mee om te gaan?


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #43 Gepost op: 25 december 2009, 08:16:54
Ja, ik had het mischien iets anders kunnen schrijven, bedoel meer omdat ze mischien bang waren dat de hele loods zou afbranden.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #44 Gepost op: 25 december 2009, 10:25:37
Ja, ik had het mischien iets anders kunnen schrijven, bedoel meer omdat ze mischien bang waren dat de hele loods zou afbranden.
Kijk, dat klinkt heel anders. Daar kan je gelijk in hebben ;-)


multidisciplinairtje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • PolBrAmb
Reactie #45 Gepost op: 26 december 2009, 11:54:04
Af en toe valt het me op hoe kortzichtig er naar incidenten gekeken kan worden. Eén van de redenen om (wellicht prematuur) op te schalen is het beperken van schade. Deze keer praat je dan niet aleen over directe schade aan goederen en/of gebouwen, maar ook over indrukwekkende economische schade die kan ontstaan waneer er een brand woedt op plaatsen zoals deze. Ook veiligheid van vliegverkeer kan hierin meespelen.

Ik kan niet meekijken in het gedachtenproces van de mensen ter plaatse, maar ik ga er van uit dat er goede argumenten waren om op te schalen.