Wel jammer, weer "net niet"
Lijkt me niets mis mee met deze opmerking, zelfs niet met de toon.
Ik kan me het heel goed voorstellen. Je oefent er maanden zo niet jaren voor. Dat doe je met als doel het geleerde ooit in praktijk te kunnen brengen. Wanneer dat dat "net niet" gebeurt, is dat (gezien vanuit het oogpunt van een SIGMA lid) jammer. Of het voor een slachtoffer jammer is, is dan een andere vraag.
Gezien de situatie op de weg denk ik dat er goed is gehandeld als het om de opschaling gaat. Het was er chaos op de weg, dus geen overzicht in het begin. Dan kun je beter hoog inzetten en dan later afschalen, dan eerst maar een eenheid laten kijken en aan de hand van die informatie op gaan schalen.
Achteraf commentaar geven op anderen is altijd gemakkelijk. Het nemen van een beslissing om te alarmeren is een besluit wat in een fractie van een seconde genomen wordt. Dan kun je m.i. beter hoog inzetten en dan later de conclusie trekken dat het te veel van het goede is, dan achteraf te moeten concluderen dat het sneller en groter had gemoeten. Helemaal gezien de opkomsttiijd van een SIGMA team. Let wel, het zijn voor het merendeel allemaal vrijwilligers, ze zitten dus niet klaar in de auto. Men moet van huis of werk komen.
Dat is toch wel even anders dan "parraat" op de post staan.
Maar ja, ook dat is weer achteraf gesproken natuurlijk.
Helaas zullen we weer een paar dodelijke slachtoffers aan de lijst van 2009 moeten toevoegen