Toen ik in dienst les kreeg in terrein rijden (ik was chauffeur Dikke Daf) riep mijn instructeur constant: "gas gas gas, hou de vaart erin".
Dus die maximale snelheidseis is (evenals de rest) een goede gedachte. Want anders wordt de aanhanger steeds zwaarder beladen en de aanloop over het lage gedeelte steeds sneller genomen om maar zo dicht mogelijk bij het pavillioen te komen. Ik doe wel eens disco op Bloemendaal en Zandvoort, maar als je de toestand van de gezamelijk in gebruik zijnde aanhangers bekijkt, krijg je de indruk dat de (als het stand gelijk aan de openbare weg is) de politie elke keer als er een pavillioenhouder langskomt niet één, maar twee oogjes toeknijpt. Ook mijn spullen vervoeren ze liever in één, dan in twee keer, maar dan moet er wel wat harder gereden worden, zeker voor de aanloop naar het pad omhoog tussen de duinen, bij een of ander hotel. Ik hield mijn hart vast en ben niet blij als ik daar heen moet.
Dus: ik ben het helemaal met het door Rolf gestelde eens. Jammer dat veiligheid en commercie zich niet beter verdragen.
Henk