Kees,
het slachtoffer is stabiel.
Henk,
zoals jij al aanhaalde, moet een bestuurder kunnen remmen en tot stilstand komen op het stuk wat vrij en te overzien is. Tja, het was gewoonweg niet vrij.
Bij de afgang bij de zuidelijke reddingspost, proberen wij altijd een pad vrij te houden zodat voertuigen vanaf het naaktstrand 4 kilometer verderop hier omhoog kunnen. Er is immers geen andere oprit voor deze paviljoenhouders. Maar dit is ook één van de drukste opritten. Terwijl dat in mijn ogen absoluut niet noodzakelijk is. Laat de heren strandpachters maar eens goed nadenken over een bevoorradingssysteem, zodat zij niet meer tussen 11.00 uur en 18.00 uur over dat strand moeten rijden. Of waarom blijven de viskarren maar heen en weer rijden.
(Voor degene die nog nooit op Zandvoort zijn geweest, op dit strand rijden naast hulpverleningsdiensten als Politie en Reddingsbrigade, ook viskarren getrokken door gigantische trekkers, fruitkarren met trekkers, ijskarretjes getrokken met, jawel trekkers, strandpachters met pick-ups, visverenigingen, leden van de watersportvereniging en een ieder met een 4WD voertuig de gehele dag over het strand.) Lekker veilig Maar de Gemeente ziet meer in commercie, dan in veiligheid. Zelfs het bevoorraden op extreem drukke dagen over de boulevard wordt niet aan de kaak gesteld. En al werd dat gedaan, is er te weinig Politie om dit uit te voeren.
Martijn,
een dynamische afsluiting is absoluut geen goede oplossing voor het afsluiten van op- en afritten van het strand. Dit zal een behoorlijke kosten post worden voor het Hoogheemraadschap. Ik ben bang dat ze na een aantal incidenten, steeds minder snel deze gaan repareren en uiteindelijk is dat ding altijd defect als jij haast hebt. Probeer als reddingsbrigade altijd een alternatieve route tot je beschikking te hebben.