In de evenementenbeveiliging maakte ik ook gebruik het zgn rechercheoortje (beter bekend als het doorzichtige luchtslangetje).
Eén zoals mon3aantje beschreef, dus apart een oortje in de spreeksleutel.
En bij de ander zat de spreeksleutel aan het snoer. Die ziet er zo uit:
De spreeksleutel is vrij groot (1x1x4 cm ongeveer), maar wel wel van degelijk materiaal. De ptt knop is ook vrij groot, dus makkelijk te vinden. De knop is niet heel gevoelig, dus ongewenst indrukken had ik vrijwel nooit last van. Daarbij is het allemaal krulsnoer, dus zit er aardig wat rek in.
Het eerste 'kastje', geredeneerd vanaf de plug, is ook een ptt knop. Daarmee activeer je ook de mic in de spreeksleutel. Echt nutig vind ik het niet, want als je een hand vrij hebt om die knop in te drukken, heb je ook een hand vrij om de knop op de spreeksleutel in te drukken.
Voordeel van de spreeksleutel is, dat je 'm vrijwel overal kwijt kunt dmv het stevige klemmetje dat erop zit. Je zou 'm zelfs in je mouw kunnen stopen, zodat je de spreeksleutel dicht bij je hand hebt. De verstaandbaarheid is ook erg goed.
De redenen dat ik zo'n rechercheoortje gebruikte zijn:
- mensen in mijn omgeving hoeven de gesprekken niet mee te horen
- in de evenmentenbranche is er vaak veel omgevingsgeluid, met oortjes die niet 'in ear' zijn, zijn de gesprekken niet te volgen.
- andere oortjes vallen uit m'n oor of doen pijn aan m'n oor. Bijvoorbeeld zo'n
schelp kan ik niet hebben, omdat ik vrij grote oren heb
Ook beschikbaar voor de motorola MTH800 zie ik net:
http://www.fegeluid.nl/contents/nl/d47.html 2e van onder. (C2000-10 Luchtslang oortje met dubbele bediening)