Porto los, spreeksleutel of oortje?

Auteur Topic: Porto los, spreeksleutel of oortje?  (gelezen 90648 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #130 Gepost op: 29 maart 2013, 01:38:05
Joost, die laatste bedoel ik inderdaad met het bellen. Word door mij, en diverse collega's, voornamelijk gebruikt voor info wat anderen niet hoeven te weten (van slap lullen tot wat gevoelerige info) op het moment dat we elkaars nummer even niet zo snel hebben.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #131 Gepost op: 29 maart 2013, 09:03:59
Private call is bij ons in de gehele regio enabled en bruikbaar :)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #132 Gepost op: 29 maart 2013, 12:45:17
Ook bij ons (haaglanden) zitten we op gescheiden kanalen ivm de drukte op de meldkamer. 1 persoon op meldkamer, ander op wat wij noemen het bureaukanaal. Op dit laatste kanaal doe je je bevragen, krijg je je P3/4/5 meldingen en heb je onderling contact. Wordt in principe altijd uitgeluisterd door de wachtcommandant van het bureau, dus ook in een noodsituatie kan hij gelijk de meldkamer op de hoogte stellen.
Druk je op de rode knop terwijl je op het bureaukanaal staat, dan schakelt de porto automatisch naar het meldkamer kanaal en zet hem met voorrang open, dat maakt dus geen verschil.
Dit geldt overigens voor alle kanalen, of het nou bureau, regionaal, bijstand of inrap is.... rode knop is altijd voorrang bij meldkamer. Af en toe komt de meldkamer ook naar het bureaukanaal, ze kunnen alles uitluisteren.

En wat nou in een "ga jij linksom, ga ik rechtsom"-situatie? Of wat als dat net in een stresssituatie zo loopt?

Dit heb ik al meerdere malen meegemaakt en is geen probleem. Er zit een sneltoets op de porto, als ik tijdens het rennen die knop even ingedrukt hou schakelt de porto automatisch naar het eigen bureaukanaal of naar de meldkamer (afhankelijk van waar je op zit). Je kunt dus vrijwel direct met elkaar communiceren, de wcdt luistert mee en kan desnoods de meldkamer inlichten.
Ik vind het ideaal! Maar ben ook niks anders gewend  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #133 Gepost op: 29 maart 2013, 16:09:40
Ook bij ons (haaglanden) zitten we op gescheiden kanalen ivm de drukte op de meldkamer. 1 persoon op meldkamer, ander op wat wij noemen het bureaukanaal. Op dit laatste kanaal doe je je bevragen, krijg je je P3/4/5 meldingen en heb je onderling contact. Wordt in principe altijd uitgeluisterd door de wachtcommandant van het bureau, dus ook in een noodsituatie kan hij gelijk de meldkamer op de hoogte stellen.
Druk je op de rode knop terwijl je op het bureaukanaal staat, dan schakelt de porto automatisch naar het meldkamer kanaal en zet hem met voorrang open, dat maakt dus geen verschil.
Dit geldt overigens voor alle kanalen, of het nou bureau, regionaal, bijstand of inrap is.... rode knop is altijd voorrang bij meldkamer. Af en toe komt de meldkamer ook naar het bureaukanaal, ze kunnen alles uitluisteren.

Dit heb ik al meerdere malen meegemaakt en is geen probleem. Er zit een sneltoets op de porto, als ik tijdens het rennen die knop even ingedrukt hou schakelt de porto automatisch naar het eigen bureaukanaal of naar de meldkamer (afhankelijk van waar je op zit). Je kunt dus vrijwel direct met elkaar communiceren, de wcdt luistert mee en kan desnoods de meldkamer inlichten.
Ik vind het ideaal! Maar ben ook niks anders gewend  ;D

Het uitluisteren van de porto door de wachtcommandant is bij ons vervangen door een districtelijke plot. Dit omdat de wcdt vaak andere bezigheden had op het bureau.
Zorgt het uitluisteren van de porto door de wcdt bij jullie niet voor problemen?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #134 Gepost op: 29 maart 2013, 20:35:01
Zover ik tot nu toe heb begrepen zitten we met 2 districten op 1 kanaal. Gaat prima. Op het bureau zit vaak simpelweg niemand, vooral in de nacht is er 1 auto actief, dus dan heeft oproepen van je bureau geen zin. Als het druk is in 1 district kan het andere district bijgeschakeld worden bij de andere 2 districten.

Korte communicatie (bijv. als je achter een v.e.  aan rent) gaat ook gewoon via hetzelfde kanaal (levert af en toe leuke berichten op).
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #135 Gepost op: 30 maart 2013, 12:19:02
Het uitluisteren van de porto door de wachtcommandant is bij ons vervangen door een districtelijke plot. Dit omdat de wcdt vaak andere bezigheden had op het bureau.
Zorgt het uitluisteren van de porto door de wcdt bij jullie niet voor problemen?

Waarom dan? Elk bureau heeft een eigen 'meldkamer', soort kantoor met GMS, Mobilofoons, computers, camera's etc etc. Van daaruit werkt de wcdt en luistert ondertussen mee. Soms wordt er niet gelijk gereageerd, maar dat komt zelden voor.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #136 Gepost op: 30 maart 2013, 15:41:37
Waarom dan? Elk bureau heeft een eigen 'meldkamer', soort kantoor met GMS, Mobilofoons, computers, camera's etc etc. Van daaruit werkt de wcdt en luistert ondertussen mee. Soms wordt er niet gelijk gereageerd, maar dat komt zelden voor.
Bedoel je hiermee districtbureaus? Het bureau vanaf waar ik werk is regelmatig uitgestorven als de noodhulp weg is (enige auto)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #137 Gepost op: 30 maart 2013, 17:22:24
Wij hebben geen districtsbureau's, er zijn slechts enkele bureau's tijdens de nacht gesloten. Die werken dan vanuit een ander bureau en staan dan ook geschakeld op dat bureau.
Als het bureau open is zit er altijd iemand achter de tuit.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #138 Gepost op: 30 maart 2013, 18:39:53
Wij hebben geen districtsbureau's, er zijn slechts enkele bureau's tijdens de nacht gesloten. Die werken dan vanuit een ander bureau en staan dan ook geschakeld op dat bureau.
Als het bureau open is zit er altijd iemand achter de tuit.
Aha, nou ik moet nog zeggen dat ik niet precies alles weet hoe het organisatorisch geregeld is. Ik weet dat we in een aantal dorpen een steunpunt zit die een paar uur per dag of week geopend is. Verder hebben we een 24/7 bureau vanwaar we circa 160 vierkante km bedienen met 1 tot 3 wagens (bijvoorbeeld 1 x noodhulp, 1x horeca en 1x vrijw).
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #139 Gepost op: 30 maart 2013, 19:23:40
Ja dat kan goed hoor, jullie gebied is ook iets landelijker.  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.