Porto los, spreeksleutel of oortje?

Auteur Topic: Porto los, spreeksleutel of oortje?  (gelezen 88983 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #170 Gepost op: 31 juli 2013, 09:33:20
Citaat van: kaasje link=msg=1187804 date=1375255655
Stond laatst nog bij een fietsendief die een fiets aan het uitzoeken was op een station. Door mijn lokale kennis kon ik met mijn collega tot 50 meter dichtbij komen zonder dat hij kans had om mij te zien, ondertussen kregen we wel aanwijzingen van de meldkamer. Zou leuk zijn geweest zonder oortje ;-)

Precies. En het geronk van de bussen valt nog redelijk mee. Sinds wij gezamelijk hebben afgesproken bij inbraakmelding een oortje te gebruiken hebben we meer gepakt op heterdaad en zowat nooit hoeven te rennen. En we horen elkaar perfect hoor.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #171 Gepost op: 31 juli 2013, 10:40:20
Wij hebben sinds kort elektrische scooters, compleet geluidsloos. Die zijn pas ideaal voor nachtelijke surveillance door de wijk EN tp komen bij heterdaadsituaties!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #172 Gepost op: 31 juli 2013, 10:59:49
Citaat van: silque link=msg=1187832 date=1375260020
Wij hebben sinds kort elektrische scooters, compleet geluidsloos. Die zijn pas ideaal voor nachtelijke surveillance door de wijk EN tp komen bij heterdaadsituaties!
Ik mocht vorige week een snorfiets van een artikel 8 naar het bureau brengen om 2 uur s'nachts, leverde een hoop verbaasde gezichten op van uitgaangspubliek  ;D ;D
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #173 Gepost op: 31 juli 2013, 11:22:00
Ja snap ik! Wij hadden onlangs een man in een elektrische rolstoel die was omgevallen en naar het ziekenhuis moest. Ding weegt als lood en kon niet in de bus/auto, dus heeft een student hem dwars door het centrum naar het bureau gereden. Die blikken van de mensen!  0098
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #174 Gepost op: 31 juli 2013, 15:06:44
Citaat van: Nick link=msg=1187869 date=1375269506
Ook ik als VP'er ontvang binnenkort mijn persoonlijke porto met toebehoren!  O0
Daar is hier 'oorlog' over uit gebruiken.  :-X


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #175 Gepost op: 31 juli 2013, 15:20:17
Citaat van: PietjePuk link=msg=1187891 date=1375276004
Daar is hier 'oorlog' over uit gebruiken.  :-X
Bij ons is daar echt complete anarchie in, bij mij op het gebiedsbureau (om zo maar te noemen) hebben we op 9 vp'ers, 4 porto's, op het districtbureau iedereen een eigen, het gevolg is dat bij grotere inzetten wij misgrijpen...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #176 Gepost op: 31 juli 2013, 20:48:30
Citaat van: PietjePuk link=msg=1187891 date=1375276004
Daar is hier 'oorlog' over uit gebruiken.  :-X

Hoe bedoel je precies?

Alle anderen bedankt voor de info. Interessant om te zien hoe het in andere regio's werkt. Ben ook benieuwd of hier op termijn een meer uniforme werkwijze voor komt.
Senior GGP / Oost-Brabant


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #177 Gepost op: 31 juli 2013, 21:00:03
Er schiet me nu nog een praktijkervaring te binnen. Toen ik in het verleden stage liep bij de politie en diensten meeliep had ik een porto bij met spreeksleutels. De collega's droegen eigenlijk altijd beide een oortje. De mobilofoon stond wel aan, maar altijd op 'stil'. Op het moment dat zij in de auto contact hadden met de meldkamer begon alles rond te zingen omdat ik geen oortje droeg. Ook wat tcf noemt herken ik. Ik  verstond niet alles goed en kreeg minder van de meldingen mee (maar dat kan ook komen doordat ik het minder gewend was om de porto uit te luisteren).
Senior GGP / Oost-Brabant


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #178 Gepost op: 31 juli 2013, 21:07:46
Citaat van: Nick link=msg=1187970 date=1375297203
Er schiet me nu nog een praktijkervaring te binnen. Toen ik in het verleden stage liep bij de politie en diensten meeliep had ik een porto bij met spreeksleutels. De collega's droegen eigenlijk altijd beide een oortje. De mobilofoon stond wel aan, maar altijd op 'stil'. Op het moment dat zij in de auto contact hadden met de meldkamer begon alles rond te zingen omdat ik geen oortje droeg. Ook wat tcf noemt herken ik. Ik  verstond niet alles goed en kreeg minder van de meldingen mee (maar dat kan ook komen doordat ik het minder gewend was om de porto uit te luisteren).

Porto uitluisteren moet je inderdaad aan wennen zeker met het porto verkeer bij de politie. Maar soms heb ik zelf nog steeds dat ik dingen niet hoor.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #179 Gepost op: 1 augustus 2013, 00:11:23
Citaat van: MisterQ link=msg=1187973 date=1375297666
Porto uitluisteren moet je inderdaad aan wennen zeker met het porto verkeer bij de politie. Maar soms heb ik zelf nog steeds dat ik dingen niet hoor.

Op een gegeven moment moet je leren filteren. Anders wordt je gek van al het verkeer. Vooral met twee porto kanalen in de auto.