Werken jullie met verschillende gespreksgroepen? Ik vind het namelijk vreselijk irritant als mn collega een oortje in heeft en ik daardoor een gespreksgroep mis. Het is makkelijk als je gelijk kan meeluisteren ook op het kanaal van je collega.
Of een gebrek aan vertrouwen dat je collega het niet doorgeeft als er wat interessants is?
Ik loop altijd met een oortje, om verschillende redenen. 1 Staat hier boven, de anderen zijn:
- Rust op straat/een pd. Bij een beetje incident staan er aardig wat porto's aan en het liefst zo hard mogelijk, waardoor er alleen maar meer onrust komt, waar je juist rust wilt creëren. Tijdens ME inzetten wordt je helemaal gek van al die porto's die op standje 10 staan.
- In een wat rumoerigere omgeving zoals langs de snelweg, in een tunnel of op een politiebureau mis je al snel informatie omdat dit verloren gaat in het omgevingsgeluid.
- Ik vindt dat iemand die nagevraagd wordt ook recht heeft op privacy. Degene met wie ik sta te praten, hoeft niet te weten dat meneer X die aan de andere kant van de stad wordt nagevraagd een bekende is van de politie. Ook hoeft degene die ik staande hou helemaal niet te weten wat er in de rest van de stad gebeurt en hoe daarop gereageerd wordt.
Ik heb gemerkt dat sommige collega's er in het begin moeite mee hadden. Nadat ik ze gewoon van de van belang zijnde info had verstrekt tijdens een dienst was dit over. Van mij mogen ze het verplicht stellen...