Porto los, spreeksleutel of oortje?

Auteur Topic: Porto los, spreeksleutel of oortje?  (gelezen 90622 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #180 Gepost op: 3 augustus 2013, 23:11:13
Tijdens de dienst m'n porto op noodhulp gespreksgroep met oortje.

Bij opdrachten extra porto zonder oortje die op de noodhulp gaat en de andere porto dan met oortje op de actie gespreksgroep.


Clifford Smit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
Reactie #181 Gepost op: 5 februari 2014, 19:50:13
Bent u ook bekend bij de politie?
Video: WeAreChangeRotterdam


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #182 Gepost op: 6 februari 2014, 19:22:56
Citaat van: Clifford Smit link=msg=1242450 date=1391626213
Bent u ook bekend bij de politie?
Video: WeAreChangeRotterdam

En daarom ben ik toch blij dat iedereen bij ons met 'oortjes' werkt.

P.S. ik begrijp dat het in sommige regio's moeilijker is ivm andere werkwijzen, meerdere kanalen etc.
Senior GGP / Oost-Brabant


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #183 Gepost op: 6 februari 2014, 19:53:01
Ik denk dat het niet ligt aan het feit dat ze wel of geen oortjes in hebben. Mijn mening is dat het aan de muts ligt die wordt opgevraagd; haar interpretatie is blijkbaar "bekend=boefje". Als ik word opgevraagd hoor ik ook "is bekend", maar ik heb 1 boete voor 4 km/u te hard; dat maakt mij nog geen crimineel. Maar ik ben wel bekend omdat ik een keer getuige ben geweest.

Of zoals Dhr Musscher zegt op 2:25: "Je zou als getuige in het systeem kunnen staan, of je hebt een keer aangifte gedaan".


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #184 Gepost op: 6 februari 2014, 19:56:17
Nee dat ligt voornamelijk aan de oortjes, in t Haagse liep ik altijd weg van de verdachte/betrokkene en deed het volume omlaag omdat ik wist dat hij/zij mee kon luisteren.
Vaak hoorde hij/zij 't alsnog en daar kreeg je af en toe ook wel vragen over, vind ik helemaal ook niet zo gek ook. Nu maakt deze vrouw het wel een stuk groter dan het is.
 Bij erg gevoelige informatie wordt er eerst gevraagd of er vrijuit gesproken kan worden, in zo'n geval is een oortje een stuk fijner. Ik droeg ze eigenlijk alleen tijdens de nachtdienst omdat 't in t Haagse niet echt anders kan.

Nu draag ik ze altijd en vind het fijner werken.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #185 Gepost op: 6 februari 2014, 23:22:50
Citaat van: silque link=msg=1242712 date=1391712977
Nu draag ik ze altijd en vind het fijner werken.
Werken jullie met verschillende gespreksgroepen? Ik vind het namelijk vreselijk irritant als mn collega een oortje in heeft en ik daardoor een gespreksgroep mis. Het is makkelijk als je gelijk kan meeluisteren ook op het kanaal van je collega.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #186 Gepost op: 7 februari 2014, 00:57:49
Citaat van: Red link=msg=1242801 date=1391725370
Werken jullie met verschillende gespreksgroepen? Ik vind het namelijk vreselijk irritant als mn collega een oortje in heeft en ik daardoor een gespreksgroep mis. Het is makkelijk als je gelijk kan meeluisteren ook op het kanaal van je collega.

Of een gebrek aan vertrouwen dat je collega het niet doorgeeft als er wat interessants is?

Ik loop altijd met een oortje, om verschillende redenen. 1 Staat hier boven, de anderen zijn:

- Rust op straat/een pd. Bij een beetje incident staan er aardig wat porto's aan en het liefst zo hard mogelijk, waardoor er alleen maar meer onrust komt, waar je juist rust wilt creëren. Tijdens ME inzetten wordt je helemaal gek van al die porto's die op standje 10 staan.
- In een wat rumoerigere omgeving zoals langs de snelweg, in een tunnel of op een politiebureau mis je al snel informatie omdat dit verloren gaat in het omgevingsgeluid.
- Ik vindt dat iemand die nagevraagd wordt ook recht heeft op privacy. Degene met wie ik sta te praten, hoeft niet te weten dat meneer X die aan de andere kant van de stad wordt nagevraagd een bekende is van de politie. Ook hoeft degene die ik staande hou helemaal niet te weten wat er in de rest van de stad gebeurt en hoe daarop gereageerd wordt.

Ik heb gemerkt dat sommige collega's er in het begin moeite mee hadden. Nadat ik ze gewoon van de van belang zijnde info had verstrekt tijdens een dienst was dit over. Van mij mogen ze het verplicht stellen...


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #187 Gepost op: 7 februari 2014, 01:04:48
Citaat van: TDMdR link=msg=1242810 date=1391731069
Of een gebrek aan vertrouwen dat je collega het niet doorgeeft als er wat interessants is?
Als dat de reden zou zijn geweest dan had ik dat wel gezegd. Nou werken wij veel met studenten dus dan is het wel fijn als je ook de andere kanalen kan uitluisteren. (Daar hebben jullie bij hoofdwegen geen last van natuurlijk)

Met z'n tweeën hoor je nou eenmaal meer als alleen. En alle informatie steeds doorgeven aan je collega is gewoon irritant. De kans dat er info blijft liggen neemt met iedere schakel in de ketting toe. Dat heeft niets met vertrouwen te maken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #188 Gepost op: 7 februari 2014, 11:55:03
Citaat van: Red link=msg=1242801 date=1391725370
Werken jullie met verschillende gespreksgroepen? Ik vind het namelijk vreselijk irritant als mn collega een oortje in heeft en ik daardoor een gespreksgroep mis. Het is makkelijk als je gelijk kan meeluisteren ook op het kanaal van je collega.

In Den Haag wel, daar had ik dus nooit een oortje in. Waar ik nu werk zitten we op 1 gespreksgroep en kan ik dus een oortje gebruiken!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #189 Gepost op: 7 februari 2014, 14:55:08
Citaat van: silque link=msg=1242868 date=1391770503
In Den Haag wel, daar had ik dus nooit een oortje in. Waar ik nu werk zitten we op 1 gespreksgroep en kan ik dus een oortje gebruiken!

Dan vind ik het logisch dat je een oortje gebruikt. In 020, waar we met twee kanalen werken, doe ik het niet. De belangrijkste reden is dat ik wil horen wat er op het andere kanaal gebeurd. Niet omdat ik mijn collega niet vertrouw, maar omdat je altijd wel kan worden afgeleid en zo net wat mist. Zou zonde zijn.v ;)