Porto los, spreeksleutel of oortje?

Auteur Topic: Porto los, spreeksleutel of oortje?  (gelezen 88941 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #210 Gepost op: 23 april 2014, 18:37:36
Citaat van: MartinJ link=msg=1261658 date=1398194175
Wees er maar zuinig op. Robuust apparaat, maar betrouwbaar. In mijn team zouden een paar collega's het ding zo ruilen voor de MTP850S. Een aparte knop voor gespreksgroepen met een begin en eindstop werkt wel heel prettig. In ieder geval in vergelijking met de programmering van de MTP850s zoals die in NHN is geprogrammeerd. Ding springt op de meest onverwachte momenten naar een andere GG door de gecombineerde volume / GG draaischakelaar, ook als deze geblokkeerd is.

Hmmm ik ben uitermate positief over de mtp850s, de koelkastserie van de 700 gelukkig nergens meer te bekennen. Gelukkig zit er bij ons alleen de volume op de draaiknop verder niets, dus geen last van het verspringen naar een andere GG? :-)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #211 Gepost op: 23 april 2014, 20:49:08
Citaat van: Hammie link=msg=1261853 date=1398271056
Hmmm ik ben uitermate positief over de mtp850s, de koelkastserie van de 700 gelukkig nergens meer te bekennen. Gelukkig zit er bij ons alleen de volume op de draaiknop verder niets, dus geen last van het verspringen naar een andere GG? :-)
Het ligt er maar net aan hoe die knop bovenop geconfigureerd is. Want hij kan dienen als volumeregelaar, GG-regelaar of beiden. Om te proberen druk je hem een keer in, en ga je dan draaien. Doet'ie dan iets anders, dient de knop voor beide functies. Doet'ie niets anders dan normaal, dan alleen maar 1 functie (waarschijnlijk dan alleen volume)


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #212 Gepost op: 23 april 2014, 20:58:53
Citaat van: MartinJ link=msg=1261658 date=1398194175
Wees er maar zuinig op. Robuust apparaat, maar betrouwbaar. In mijn team zouden een paar collega's het ding zo ruilen voor de MTP850S. Een aparte knop voor gespreksgroepen met een begin en eindstop werkt wel heel prettig. In ieder geval in vergelijking met de programmering van de MTP850s zoals die in NHN is geprogrammeerd. Ding springt op de meest onverwachte momenten naar een andere GG door de gecombineerde volume / GG draaischakelaar, ook als deze geblokkeerd is.

Het vervelende is echter dat de apparatuur zelf zo oud is, waardoor er technische gebreken ontstaan die niet opgelost kunnen worden. Bepaalde teams in onze (voormalige) regio zijn overgestapt op andere apparatuur omdat er geen reserveonderdelen meer zijn. De daar vrijgekomen porto's dienen nu als reserve in de overige teams.
Senior GGP / Oost-Brabant


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #213 Gepost op: 23 april 2014, 21:05:20
Citaat van: MartinJ link=msg=1261658 date=1398194175
Wees er maar zuinig op. Robuust apparaat, maar betrouwbaar.

Daar zijn de meningen dan over verdeeld, zeker als de apparaten intensief gebruikt worden gaan ze hard achteruit. Ik heb geregeld 700's meegekregen waar de statusknopjes zo uitvielen of dat het apparaat zich om de x aantal minuten opnieuw opstart. Daarin tegen in de multiknop op de 800/850 ook weer dramatisch. Wat dat betreft zijn de nieuwe sepura's en/of de nieuwe motorola serie* een verademing.

* Vraag me geen namen en rugnummers, maar ik heb een tijd geleden een dag met een nieuw type gelopen die weer was uitgerust met twee draaiknoppen. Klein, handig en robuust. O0


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #214 Gepost op: 23 april 2014, 21:52:12
Citaat van: Rutger1 link=msg=1261847 date=1398269428
Even een vraagje:

Past een recherche oortje (Listen only, dus zonder PTT mic) met een standaard 2.5mm jack plug, die je normaal in een spreeksleutel stopt, ook direct in de zijkant van een MTH-800? Dus zonder spreeksleutel.

Ik heb het dan over deze aansluiting:


Alvast bedankt!  :)
Nee gaat niet lukken helaas
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #215 Gepost op: 24 april 2014, 08:57:25
Citaat van: Rutger1 link=msg=1261847 date=1398269428
Even een vraagje:

Past een recherche oortje (Listen only, dus zonder PTT mic) met een standaard 2.5mm jack plug, die je normaal in een spreeksleutel stopt, ook direct in de zijkant van een MTH-800? Dus zonder spreeksleutel.

Ik heb het dan over deze aansluiting:


Alvast bedankt!  :)
De door jou getoonde set zou ik zo niet weten (indien de polarisatie hetzelfde is wel !?), de volgende set echter zeker wel: http://webshop.lumidee.nl/nl/producten/portofonie/audio_accessoires/productid/mo-ftn6596/product/motorola-1-wire-kit--mth800-mtp850
Althans, bij de MTH800 die wij gebruikten, je moest dan wel in het menu aangeven dat je een externe speaker gebruikte. Daarnaast hoorde ik van anderen dat bij hun die gebruiksoptie was geblokkeerd, dus kan goed zijn dat de ene wel en de ander niet ermee werkt, kwestie van even uitproberen....
Het is wel zo dat de originele oorset (van mijn link) vastgezet kan worden en de imitatie-sets dus niet (en kan dus eruit getrokken worden)


Citaat van: kaasje link=msg=1261923 date=1398282732
Nee gaat niet lukken helaas
Zoals dus aangegeven, bij de MTH800's die wij gebruikten (van justitie), kon dat wel. Ieder had zijn eigen oorsetje...
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #216 Gepost op: 24 april 2014, 09:01:18
Citaat van: Rutger1 link=msg=1261847 date=1398269428
Even een vraagje:

Past een recherche oortje (Listen only, dus zonder PTT mic) met een standaard 2.5mm jack plug, die je normaal in een spreeksleutel stopt, ook direct in de zijkant van een MTH-800? Dus zonder spreeksleutel.

Ik heb het dan over deze aansluiting:


Alvast bedankt!  :)

Weet uit ervaring dat het op zich wel zou moeten passen maar dat het erg buggy werkt omdat hij er steeds uitvalt.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #217 Gepost op: 24 april 2014, 09:38:33
Citaat van: Venture link=msg=1261994 date=1398322878
Weet uit ervaring dat het op zich wel zou moeten passen maar dat het erg buggy werkt omdat hij er steeds uitvalt.
Precies, halve milimeter verder erin of eruit en het werkt, maar klein tikje er tegen en het werkt niet meer.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #218 Gepost op: 24 april 2014, 14:26:23
Nog even gesproken met de P2000 man van de eenheid, medio 2015 is vooralsnog de prognose voor de nieuwe porto's. Één van de eisen (of wensen) zou GPS zijn in de porto, echter gaat dit niet standaard aangezet worden omdat het netwerk dit niet aan kan. De GPS zal alleen met bepaalde evenementen worden geactiveerd waarbij veel collega's te voet zijn, bij bikers en zodra de noodknop wordt ingedrukt.

Over bluetooth headsets is nog niet veel bekend, beveiligingsrisico is nu nog te groot volgens hem.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #219 Gepost op: 27 april 2014, 10:35:07
Citaat van: Tony-cc link=msg=1261993 date=1398322645
De door jou getoonde set zou ik zo niet weten (indien de polarisatie hetzelfde is wel !?), de volgende set echter zeker wel: http://webshop.lumidee.nl/nl/producten/portofonie/audio_accessoires/productid/mo-ftn6596/product/motorola-1-wire-kit--mth800-mtp850
Althans, bij de MTH800 die wij gebruikten, je moest dan wel in het menu aangeven dat je een externe speaker gebruikte. Daarnaast hoorde ik van anderen dat bij hun die gebruiksoptie was geblokkeerd, dus kan goed zijn dat de ene wel en de ander niet ermee werkt, kwestie van even uitproberen....
Het is wel zo dat de originele oorset (van mijn link) vastgezet kan worden en de imitatie-sets dus niet (en kan dus eruit getrokken worden)

Zoals dus aangegeven, bij de MTH800's die wij gebruikten (van justitie), kon dat wel. Ieder had zijn eigen oorsetje...

Bedankt voor de info en uitleg! :)  O0
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel