Ik heb een paar jaar geleden een oortje op proef gehad wat gelijk een microfoon was.
Hij "vertaalde" de trillingen van je kaaklijn als je sprak naar je gewone stemgeluid waarbij je ook als je zacht sprak goed te verstaan was. Zonder dat de mic omgevingsgeluid doorgaf. (dat moet wel heel hard zijn als het je kaak laat trillen)
Ik zal nog eens de archieven induiken naar wat info betreffende merk en type. Omdat ik op de meldkamer kwam werken en het daar niet echt toepasbaar was heb ik er verder nooit meer wat mee gedaan.
Ik heb nooit begrepen waarom dit niet verder in gebruik is genomen want het werkte best goed.
Kijk dit lijkt me ideaal in de belichtings/geluidstechniek business (en uiteraard ook bij dance evenementen e.d. vanuit hv oogpunt
), waar je niet altijd met zon lompe koptelefoon op je hoofd wil lopen en dan heb je nogwel is last van omgevingsgeluid... Het gaat hier goed met oortjes totdat de versterker aangaat...
In andere gevallen moet je ook weer zachtjes praten (muscials etc.) dus daar zou dit ook een uitkomst voor zijn/
Bij de Reddingsbrigade hebben we de porto over het algemeen gewoon los. Alhoewel we laatst een houder hebben getest hebben waarbij je het geheel op je borst draagt, beviel wel goed...het ziet er alleen niet uit.
Ik erger me trouwens dood aan de keiharde
PIEP van de MTH800 als iemand de spreeksleutel loslaat ... het volume van de piep is ongeveer 3x zo hard als de spraak die eruit komt. Daar word je na een uurtje of wat knettergek van
Die piep(en wat andere toeters & bellen) staat ingesteld voor attentiewaarde als je op het water zit. Wat dat betreft lekker aan de riem laten hangen...
Joost