Ik heb vandaag mn oortje binnengekregen. Het is deze:
(overigens niet via deze site besteld)
eerste indrukken:
- Veel langere snoeren dan m'n Lowe LEP190. Snoer van porto naar PTT is ongeveer 10cm langer, en ik vond die van de Lowe al lang. Het snoer van de PTT naar het oortje is wel 30cm langer. Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat je deze PTT knop aan de binnenkant van je mouw kan vastzetten.
- Kwaliteitsgevoel is hoog, vergelijkbaar of zelfs iets meer dan de Lowe.
- PTT microfoon is ongeveer even groot als de Lowe. Positief is de hoorbare en voelbare klik als je op de knop drukt (zelfde als Lowe). De opening van de microfoon is miniscuul klein, ik kon hem eerst niet vinden. Of dit positief is voor de geluidskwaliteit, geen idee.
- De stekker ziet er op het eerste gezicht kwalitatief beter uit dan de Lowe, stekkertje is uit een stuk gegoten ipv de in elkaar geklikte van Lowe. Hier had ik de laatste tijd wat problemen mee. Het mindere vind ik de bevestigingsschroef, ik heb het idee dat het schroefdraad van de schroef of de porto vrij snel stuk zal gaan. Ik denk dat ik de schroef van de Lowe even over zet.
- Het oortje is (net zoals alles bijna) gemaakt voor rechtshandigen. Linkeroor dus, ik draag hem in het rechter oor, dus moest het even ombuigen, je merkt dat de voorgebogen spiraal dan net iets minder zit als tegen het linkeroor.
Zaterdag weer nachtdienst, dan dus testen hoe de geluidskwaliteit en het draagcomfort is.