Porto los, spreeksleutel of oortje?

Auteur Topic: Porto los, spreeksleutel of oortje?  (gelezen 88932 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #60 Gepost op: 6 februari 2010, 14:42:46
Ik ben ook wel heel benieuwd naar de AA oplossing en nieuwschierig of dat met andere porto's ook werkt (mtp700). Iemand die mij meer kan vertellen over merk, spul en monteren?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #61 Gepost op: 6 februari 2010, 16:31:10
Ik ben ook wel heel benieuwd naar de AA oplossing en nieuwschierig of dat met andere porto's ook werkt (mtp700). Iemand die mij meer kan vertellen over merk, spul en monteren?
Wat bedoel je nou precies?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #62 Gepost op: 6 februari 2010, 18:05:21
Hoe zit het bij jullie op de jassen gemonteerd?? Welke klickfast is dat en hoe bevalt het... Dat bedoel ik eigenlijk ;). Heb je nu niet problemen met de waterdichtheid van de jas?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #63 Gepost op: 6 februari 2010, 19:07:57


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #64 Gepost op: 6 februari 2010, 20:51:44
Op zich is het mooi. Porto zit op een goede plek. Mooi waterdicht.
Echter zoals ik al eerder zei, ik vind het een vervelende plek om je porto te hebben tijdens het rennen.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #65 Gepost op: 6 februari 2010, 22:08:36
Deze oplossing is bedacht om de porto "vrij zicht" te laten hebben op de satellieten ivm de GPS ontvanger die er in zit. Alleen wordt deze functie (nog?) niet gebruikt. Je kunt je ook afvragen wat voor GPS chip er in zit als deze al last heeft van het aan de koppel hangen  ::)

De jas is nog steeds waterdichter dan de porto zelf. Het grootste probleem dat ik heb is dat het bijbehorende tasje van mindere kwailteit is. Het elastiek dat de porto in de houder drukt, moet je over antenne trekken. Dit elastiek is een beetje knullig vast gemaakt, waardoor deze (bij mij) vaak losschiet.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #66 Gepost op: 7 februari 2010, 15:15:45
Nouja, op zic
........De jas is nog steeds waterdichter dan de porto zelf. Het grootste probleem dat ik heb is dat het bijbehorende tasje van mindere kwailteit is. Het elastiek dat de porto in de houder drukt, moet je over antenne trekken. Dit elastiek is een beetje knullig vast gemaakt, waardoor deze (bij mij) vaak losschiet.
Dat tasje heb ik nu 2.5 jaar en ziet er eigenlijk niet uit. Zeker de binnenkant waar sommige zwarte stukken zijn afgebrokkelt. Dat elastiek, daar was ik na 2 weken al klaar. Dat springt zo snel los dat ik nu maar gewoon elastiek gebruik om m'n porto vast te houden. Ik blijf niet priegelen...


bassie817

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #67 Gepost op: 21 maart 2010, 13:46:41
Hallo allemaal,

nieuw op de site, leuk om jullie ervaringen en tips en tools te lezen!
Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik had een vraagje en misschien dat jullie het antwoord weten.
Ik ben op zoek naar een goed oortje met spreeksleutel die je gewoon middels de jackaansluiting (standaard MP3speler oortje aansluiting) op de 'grote spreeksleutel' kan pluggen. Wij gebruiken de Motorola MTP700 met type spreeksleutel:

http://www.portofoonwinkel.nl/products/portofoons-voor-bedrijf/portofoon-accessoires/voor-motorola/motorola-mdrmn5055-zeer-robuuste-handmicrofoon-voor-gp-serie-portofoons.htm

Ik ben nog niet thuis in het uploaden van plaatjes/ foto's (misschien dat iemand me dat ook zou willen uitleggen  :)  :) )

Nu zag ik dit setje:

http://www.portoshop.nl/product_info.php?cPath=94_115&products_id=449&osCsid=64ntc13jfrn032ukear00jio51ftuiev

Nu de hamvraag: past het een op het ander..?  ???

Alvast bedankt voor de reacties!!!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #68 Gepost op: 21 maart 2010, 13:59:14
De combinatie tussen de audio-uitgang (''mp3 speler'') en spreeksleutel ''ingang'' gaat niet samen.
M.a.w. je kunt elk willekeurig oortje met een 3.5 mm plug in de spreeksleutel van je porto pluggen, echter zenden kan niet.
Ik heb tot op heden nog geen ''kleine'' oplossing gezien, voor deze porto in combinatie met die spreeksleutel en dan een oortje+microfoon.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


bassie817

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #69 Gepost op: 21 maart 2010, 15:17:58
hhmm.. dan blijft het toch maar alleen luisteren.  :-X Bedankt voor de info in ieder geval!!