Porto los, spreeksleutel of oortje?

Auteur Topic: Porto los, spreeksleutel of oortje?  (gelezen 91284 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

(EHBO)

• Forum gebruiker
  • EHBO, Rode Kruis, Buurttoezicht-Wielwijk enz.
    • Buurttoezicht Hardinxveld-Giessendam
Reactie #80 Gepost op: 14 juni 2010, 14:23:46
Bij ons in de regio Zuid-Holland-Zuid gebruiken ze dit systeem.
Vooral wordt dit gebruikt door de noodhulp, maar ik zie ook regelmatig wijkagenten en het verkeershandhavingsteam die dit systeem gebruiken.

- Motorola mth800
- Spreeksleutel
- Oortje met inzetdeeltje, deze heeft elke agent voor zichzelf.
Met vriendelijke groet,  Jorrit  

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 10 februari 2011, 20:22:58
In FL lopen wij met deze spreeksleutels op de MTP700:

Knoppen voorop ( de + en -) zijn voor het volume. Links de spreeksleutel met daaronder 2 statusknoppen: Aanvraag Spraak en Eigen Melding. En uiteraard bovenop de welbekende oranje noodknop.

Sommige collega's lopen met oortjes, maar die moeten wij vooralsnog zelf aanschaffen... voordeel: op de mike zit een 3,5 mm Jack, dus oordopjes van je iPod passen er ook op ;)

Deze spreeksleutel zitten bij ons ook aan de porto's, niet op de man. Wel op de man kregen we een zgn. recherecheoortje (luchtslangetje) zonder spreeksleutel(tje). Dus luisteren via je oortje, praten via je gewone spreeksleutel. Overigens hebben we ook nog een oorschelpmodel gekregen op de man, alleen die kan ik mijn kluisje blijven, is helemaal niks. Zit hartstikke los om het oor, heeft de meiging om naar 'buiten' te vallen.

Dus porto in hoesje op de koppel, spreeksleutel aan een clip op de jas of borstzak van m'n overhemd, en daarin weer het oortje geplugd.

sylvester1986

• Gast
Reactie #82 Gepost op: 3 juni 2012, 15:36:11
Ik heb tegenwoordig naast de spreeksleutel ook een oortje tot mijn beschikking, maar gebruik het eigenlijk niet.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #83 Gepost op: 3 juni 2012, 18:24:03
Ik heb sinds een maand dit oortje voor op de porto

En ik wil eigenlijk niet meer zonder. Eerst had ik zo'n grote spreeksleutel op men schouder waardoor iedereen mee kon luisteren. Nu hoor alleen ik wat er gezegd word en kan een derde niet meeluisteren. Ja dit geeft wel eens wat lastigs als er wat gezegd word wat je ook wil wat de collega moet weten, of als de meldkamer mij oproept terwijl ik in gesprek ben. Maar we hebben allemaal een mond gegeven dus dan is het ook makkelijk om het door te geven of je te excuseren.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Robbienio

• IVK | Surveillant VP | N5 aspirant
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #84 Gepost op: 3 juni 2012, 20:48:10
Ik heb sinds een maand dit oortje voor op de porto

En ik wil eigenlijk niet meer zonder. Eerst had ik zo'n grote spreeksleutel op men schouder waardoor iedereen mee kon luisteren. Nu hoor alleen ik wat er gezegd word en kan een derde niet meeluisteren. Ja dit geeft wel eens wat lastigs als er wat gezegd word wat je ook wil wat de collega moet weten, of als de meldkamer mij oproept terwijl ik in gesprek ben. Maar we hebben allemaal een mond gegeven dus dan is het ook makkelijk om het door te geven of je te excuseren.

Die ben ik eerder tegengekomen bij collega's uit Utrecht. Welk type is dit? En waar verkrijgbaar?

PietjePuk

• Senior gebruiker

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 3 juni 2012, 22:49:22
Die ben ik eerder tegengekomen bij collega's uit Utrecht. Welk type is dit? En waar verkrijgbaar?

Lowe LEP190. Verkrijbaar bij diverse shops oa. showcomms.co.uk (goede zaak!)

YNPD

• Agent
  • Forum gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 3 juni 2012, 23:31:18
Hier spreeksleutel met 'recherche' oortje, dat doorzichtige krulslangetje. Doordat ik er zo gewend aan ben irriteer ik mij er wel eens aan als collega's het door het korps verstrekte oortje niet gebruiken. Er ontstaan dan regelmatig van die rondzing momenten.

Overigens heb ik op het bureau het oortje uit, zodra ik naar buiten ga doe ik 'm in. Het was de eerste weken even wennen maar het voelt nu niet meer irritant. Als ik m'n oortje een keer vergeet dan merk ik dat ik niet alles meekrijg. Optie is dan wel weer om het trilalarm aan te zetten, maargoed... dat zorgde weer voor irritaties bij collega's ;)

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 21 maart 2013, 19:39:01
Hmmm, batterij bevalt mij juist prima van de mtp850.
Afgelopen nacht gewerkt en batt. Indicatie gaf nog "vol" aan.
Helaas nog steeds geen flextube oortjes kunnen regelen  >:( alleen van die knaken mp3 dingen. It's all about the money  :-X

Ik heb wel een flextube, nadeel is weer dat je die moet aansluiten op je spreeksleutel (en die dus weer onder je jas moet dragen). Heb nu ook een mp3'style' oorset, daar zit wel een spreeksleuteltje ingebouwd. Sluit je dus direct aan op de porto zonder die logge spreeksleutel.

Overigens gebruik ik deze alleen met evenementen, bij ons wordt tijdens de reguliere dienst geen gebruik gemaakt van oortjes omdat je collega ook moet mee kunnen luisteren. We werken op verschillende kanalen (bikers/motorrijders uitgezonderd).
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #89 Gepost op: 21 maart 2013, 20:10:38
Flextube rechtstreeks op porto kan prima, VAG heeft deze wel. Voor BPZ zijn deze niet te krijgen...
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn