Porto los, spreeksleutel of oortje?

Auteur Topic: Porto los, spreeksleutel of oortje?  (gelezen 90628 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #110 Gepost op: 28 maart 2013, 13:10:19
Lees dit maar ffies;

http://www.alfa-college.nl/studenten/veiligheid-sport/paginas/handhaver-toezicht-en-veiligheid.aspx

Wij hebben ze af en toe ook lopen en als ik eerlijk ben snap ik niet waarom de politietop hiermee akkoord is gegaan.
Aangezien het burgers zijn mogen ze niets alleen maar meekijken.
Gaat wederom weeeeer ten koste van onze capiciteit, maar dat is blijkbaar niet belangrijk  :-X
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #111 Gepost op: 28 maart 2013, 13:12:50
Lees dit maar ffies;

http://www.alfa-college.nl/studenten/veiligheid-sport/paginas/handhaver-toezicht-en-veiligheid.aspx

Wij hebben ze af en toe ook lopen en als ik eerlijk ben snap ik niet waarom de politietop hiermee akkoord is gegaan.
Aangezien het burgers zijn mogen ze niets alleen maar meekijken.
Gaat wederom weeeeer ten koste van onze capiciteit, maar dat is blijkbaar niet belangrijk  :-X

Vergeet niet dat dat geen 'officiële' htv-P opleiding is. Die studenten krijgen geen jaar studieduurverkorting en doen gewoon de reguliere politieopleiding na de htv opleiding.  In noord-brabant is er een covenant afgesloten met Eenheid zeeland west brabant. Daardoor gaan wij volgend jaar ook zelf aangiftes opnemen, aangezien de BOA een verplichting is. Zo moeten wij ook een verkeerscontrole gaan organiseren enzovoorts.

Op het moment loopt brabant voorop als het gaat om deze opleiding qua kwaliteit.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #112 Gepost op: 28 maart 2013, 14:54:02
Bij de meeste spreeksleutels kan je een oortje met 2,5 mm of 3,5 mm plug insteken ligt aan het merk waar je mee werkt.
Kijk op http://portofoontoebehoren.nl/product-categorie/luidspreker-microfoon-oortjes/ of er wat voor je bij zit.

Geweldig, eindelijk een site gevonden die de oortjes verkoopt die zo fijn zijn, waar we altijd tekort aan hebben.
http://portofoontoebehoren.nl/product/luidspreker-microfoon-oortjes/luidspreker-microfoon-oortje-model-9/

Ik gebruik altijd porto in combinatie met spreeksleutel. Tijdens de op-afbouw van evenemten hebben we een "open" netwerk, d.w.z. dat vrijwel niemand een oortje in heeft. Zo heb je minder last van draadjes overal en kunnen mede-vrijwilligers die geen porto hebben toch meegenieten van alle commentaren.
Tijdens openingstijden van een evenement moet iedereen verplicht een oortje gebruiken. Bij de podia kun je zo tenminste nog íets horen en eventuele gevoelige meldingen worden niet (meteen) door het publiek of standhouders opgemerkt.

Als verkeersregelaar gebruik ik altijd porto met spreeksleutel, bij veel verkeer, druk kruispunt etc ook een oortje.
Bij deze heb ik mijn stem ook meteen verdedigd  0098
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #113 Gepost op: 28 maart 2013, 16:15:23
Draag tijdens de noodhulp altijd een losse portofoon. Kan dan, oa, veel makkelijker schakelen en volume aanpassen.
In de voetsurveillance heb ik wel een spreeksleutel. Oortjes draag ik alleen in burger en tijdens evenementen (herrie enzo)


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #114 Gepost op: 28 maart 2013, 19:00:44
Erg handig een losse porto... Hebben we eindelijk een afgeschermd comm.systeem is nog alles op straat te horen.
Bij ons lopen alleen de oude dienders (lees 50+) met losse portofoons, erg handig onderweg al dat gegalm door de auto.
Tevens het nadeel dat de meldkamer niet vrijuit kan spreken met relevante info als die persoon naast je staat.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #115 Gepost op: 28 maart 2013, 19:21:53
Erg handig een losse porto... Hebben we eindelijk een afgeschermd comm.systeem is nog alles op straat te horen.
Bij ons lopen alleen de oude dienders (lees 50+) met losse portofoons, erg handig onderweg al dat gegalm door de auto.
Tevens het nadeel dat de meldkamer niet vrijuit kan spreken met relevante info als die persoon naast je staat.

Meldkamer vraagt of deze vrijuit kan spreken. Onze spreeksleutels hebben maar twee standen, hard en zacht.
En het gegalm valt wel mee. Daar in het voertuig waar de meeste NH mee gereden wordt, nog een portohouder zit en geen mobiliofoon. Mocht ik in een auto rijden waar wel een mobiliofoon zit dan zet ik de luidsprker uit.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #116 Gepost op: 28 maart 2013, 19:28:32
Klopt bij ons zit er wel een mob in echter staat altijd op zacht, gebruiken we voornamelijk voor inloggen en statussen.
Vind het persoonlijk altijd irritant als ik op de auto met een collega zit welke geen oortje heeft.
Als ik wat doorgeef kan het zo lekker gaan rondzingen of ik hoor mezelf of de collega heeft weer eens niet door dat we opgeroepen worden.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #117 Gepost op: 28 maart 2013, 19:52:38
Klopt bij ons zit er wel een mob in echter staat altijd op zacht, gebruiken we voornamelijk voor inloggen en statussen.
Vind het persoonlijk altijd irritant als ik op de auto met een collega zit welke geen oortje heeft.
Als ik wat doorgeef kan het zo lekker gaan rondzingen of ik hoor mezelf of de collega heeft weer eens niet door dat we opgeroepen worden.

Uit het bovenstaande maak ik op dat in jullie regio (eenheid) geen twee kanalen gebruikt worden?


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #118 Gepost op: 28 maart 2013, 20:09:53
Correct alleen noodhulpkanaal, info via tel. rtic
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #119 Gepost op: 28 maart 2013, 20:16:59
Aha, dan wordt het mij een stuk duidelijker.  O0

Wij werken met twee verschillende kanalen. Meldkamer en districtkanaal. Handig als beide het verkeer kunnen uitluisteren.