Porto los, spreeksleutel of oortje?

Auteur Topic: Porto los, spreeksleutel of oortje?  (gelezen 90562 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #220 Gepost op: 18 mei 2014, 16:12:16
Citaat van: Dion link=msg=1170284 date=1370452277
Zag laatst in het Amsterdamse een aspirant met de spreeksleutel aan zijn schouderepaulet hangen.
Alles was naar beneden afgezakt en zijn schouder hing bijna op zijn navel. Tipje dus, hang hier nooit je spreeksleutel  ^-^

Op het nieuwe uniform zitten zowel links als rechts lusjes, waaraan de spreeksleutel bevestigd kan worden. Lusjes zitten iets onder het sleutelbeen. Geldt voor polo, hoes veiligheidsvest,  softshell en all wheather jack.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #221 Gepost op: 18 mei 2014, 16:25:43
Citaat van: Haageneesch link=msg=1261889 date=1398278948
Het ligt er maar net aan hoe die knop bovenop geconfigureerd is. Want hij kan dienen als volumeregelaar, GG-regelaar of beiden. Om te proberen druk je hem een keer in, en ga je dan draaien. Doet'ie dan iets anders, dient de knop voor beide functies. Doet'ie niets anders dan normaal, dan alleen maar 1 functie (waarschijnlijk dan alleen volume)

Klopt. Het grote verschil zit 'm in de programmering.  Tijdens de gebruikersdagen voor de nieuwe aanbesteding zag ik uiterlijk dezelfde apparaten, maar compleet verschillend geprogrammeerd.

Overigens worden buiten de aanbesteding om nieuwe porto's aangeschaft voor de eenheden Noord-Holland, Limburg en Midden- en Oostbrabant. Heb Motorola MTP6550 horen noemen voor NH. Uitrol mogelijk al in juni, maar dan zonder instructie over het apparaat, de landelijke fleetmap en het landelijke roepnummerplan. Anders na de zomervakantie. Volgend jaar worden deze portofoons weer ingenomen als er iets anders wordt gegund.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #222 Gepost op: 18 mei 2014, 16:31:14
Citaat van: Haageneesch link=msg=1261889 date=1398278948
Het ligt er maar net aan hoe die knop bovenop geconfigureerd is. Want hij kan dienen als volumeregelaar, GG-regelaar of beiden. Om te proberen druk je hem een keer in, en ga je dan draaien. Doet'ie dan iets anders, dient de knop voor beide functies. Doet'ie niets anders dan normaal, dan alleen maar 1 functie (waarschijnlijk dan alleen volume)

Bij ons, het voormalige NHN, heeft de draaiknop bovenop twee functies: standaard volume en na kort indrukken gg-schakelaar. Bij lang indrukken is de knop geblokkeerd. Maar door bijv.de clip van de veiligheidsgordel of een armleuning deblokkeert en verdraait de schakelaar ongemerkt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #223 Gepost op: 18 mei 2014, 16:45:28
Citaat van: MartinJ link=msg=1268420 date=1400423474
Bij ons, het voormalige NHN, heeft de draaiknop bovenop twee functies: standaard volume en na kort indrukken gg-schakelaar. Bij lang indrukken is de knop geblokkeerd. Maar door bijv.de clip van de veiligheidsgordel of een armleuning deblokkeert en verdraait de schakelaar ongemerkt.
Dat is bij ons ook (jullie toevallig ook de MTH 800?), maar dat deblokkeren heb ik nog nooit meegemaakt. Hij kan wel als hij vrij is soms ongemerkt veranderen, maar dat is net hoe hij op de koppel zit.

Citaat van: MartinJ link=msg=1268417 date=1400423143
Overigens worden buiten de aanbesteding om nieuwe porto's aangeschaft voor de eenheden Noord-Holland, Limburg en Midden- en Oostbrabant. Heb Motorola MTP6550 horen noemen voor NH. Uitrol mogelijk al in juni, maar dan zonder instructie over het apparaat, de landelijke fleetmap en het landelijke roepnummerplan. Anders na de zomervakantie. Volgend jaar worden deze portofoons weer ingenomen als er iets anders wordt gegund.
Begrijp ik het dan goed dat de planning nog steeds is medio volgend jaar nieuwe porto's? Hoorde namelijk van de week dat het zeer waarschijnlijk 2016 gaat worden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #224 Gepost op: 18 mei 2014, 16:50:58
Citaat van: Cabo link=msg=1260022 date=1397956605
Mij niet. Als je in landelijk gebied/stad/dorp rijdt wat kruist aan een andere regio of je moet deze door kruizen, kan je dus zo ineens op een andere gespreksgroep terecht komen. Terwijl die meldkamer misschien wel op een hele andere locatie werkt als de meldkamer waar je normaal zaken mee doet.

Lijkt me handiger dat meldkamers makkelijk jouw porto gewoon slepen en voor de rest dat je zelf schakelt, ipv apparatuur die dit voor jou gaat doen. Kan me indenken dat dit in heel veel situaties problematisch kan zijn.
Wat als je in een achtervolging zit en rijdt een andere regio binnen? Of je rijdt aan naar een melding maar moet een stuk door een andere regio en ondertussen geeft jouw meldkamer jouw extra info? Kan zo nog wel een tal van voorbeelden geven.

Het gaat volgens mij puur om de gevallen dat je naar elders reist. Voor achtervolgingen hebben we de inrapgg's en wil je bewust contact met een andere meldkamer dan moet je schakelen naar de inmeldextern lijkt me. Stel me voor dat het schakelen in de reis-gg gebeurt op grond van positie t.o.v. masten.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #225 Gepost op: 18 mei 2014, 17:17:21

Dat is bij ons ook (jullie toevallig ook de MTH 800?), maar dat deblokkeren heb ik nog nooit meegemaakt. Hij kan wel als hij vrij is soms ongemerkt veranderen, maar dat is net hoe hij op de koppel zit.
Nee, nu hebben we de MTP850s in gebruik.


guest15549

  • Gast
Reactie #226 Gepost op: 25 mei 2014, 00:07:02
Ik liep vandaag langs een afgezet stuk weg waar een ongeluk was gebeurd, sommige agenten liepen met een portofoon terwijl anderen die weer niet bij hun hadden, ik neem aan dat dus niet iedereen een porto krijgt maar dit per auto is? Dit was in de regio Den Haag.

Kun je als agent zijnde in zo'n regio dan niet besluiten om zelf van eigen geld een portofoon aan te schaffen om verzekerd te zijn dat je d'r eentje hebt?


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #227 Gepost op: 25 mei 2014, 00:14:07
nee, porto's kan je niet zelf aanschaffen. Iedereen zou een porto moeten hebben op de man, dat ding is net zo onmisbaar als je vuurwapen, je mond, je pen en je veiligheidsvest.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #228 Gepost op: 25 mei 2014, 10:20:25
Klopt in Den Haag worden de porto's niet op de man uitgereikt, voor aanvang dienst pak je er 1 uit de traka. Normaal gesproken zouden er voldoende porto's voor iedereen moeten zijn, behalve bij evenementen oid.
Waar ik nu werk zijn de porto's wel op de man uitgedeeld, ben ik echt een voorstander van!

Op het politie intranet is overigens zojuist een stuk verschenen over de porto's, er gaat een verandering plaatsvinden. Meer kan ik op dit openbare forum niet plaatsen op dit moment, maar voor de collega's: kijk even op het landelijk intranet  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #229 Gepost op: 25 mei 2014, 10:57:12
Ik laat liever mijn complete koppel liggen en ga zonder de straat op dan dat ik zonder porto de straat op ga.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein