GRIP 1 Middelbrand brandgerucht Flamingoweg - Schiphol 28-12-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Middelbrand brandgerucht Flamingoweg - Schiphol 28-12-2009  (gelezen 4121 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

J005T

  • Gast
Dit is volgens mij de langste lijst die ik in één keer heb zien langskomen...

p2kflex
12:44:10 28-12-09GROUP-1PRIO 1 EXPEDITORS INTERNATIONAL B.V. #I514 FLAMINGOWEG 54 LUCHTHAVEN SCHIPHOL ONDERZOEK BINNENBRAND GERUCHT (OPSCHALING: brand middel) (GRIP: 1) [ 351 597 191 341 344 377 198 590 584 195 ]
GRIP 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
GRIP 10106510BRW Veiligheidsregio Kennemerland (HOvD Zuid)
GRIP 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
GRIP 10106535BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Leider COPI)
GRIP 10106545BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Leider Operationeel Team)
GRIP 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
GRIP 10107029BRW Haarlem (West) (Specialistische Chauffeurs ploeg 1)
GRIP 10107039BRW Haarlem (West) (Specialistische Chauffeurs ploeg 2)
GRIP 10107049BRW Haarlem (West) (Specialistische Chauffeurs ploeg 3)
GRIP 10107081BRW Haarlem (West) (Lichtkrant)
GRIP 10107084BRW Haarlem (West) (Besturing Kazerne)
GRIP 10108211BRW Haarlemmermeer (Hoofddorp) (Blusploeg)
GRIP 10108212BRW Haarlemmermeer (Hoofddorp) (Bemanning HW 351)
GRIP 10108281BRW Haarlemmermeer (Hoofddorp) (Lichtkrant)
GRIP 10108311BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Sloten) (Blusploeg - TS 341)
GRIP 10108381BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Sloten) (Lichtkrant)
GRIP 10108512BRW Haarlemmermeer (Zwanenburg) (Centralisten - VC 198)
GRIP 10108581BRW Haarlemmermeer (Zwanenburg) (Lichtkrant)
GRIP 10108812BRW Haarlemmermeer (Lisserbroek) (Bemanning - GM / AB 377)
GRIP 10108881BRW Haarlemmermeer (Lisserbroek) (Lichtkrant)
GRIP 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)
GRIP 10127019BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Piket Centralist Meldkamer Brandweer)
GRIP 10127079BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Multi Proces Coördinator MICK)
GRIP 10127170BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Infomanager COPI)
GRIP 10127185BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Persvoorlichting piket)
GRIP 10127190MKA Veiligheidsregio Kennemerland (HS-GHOR piket)
GRIP 10127220BRW Veiligheidsregio Kennemerland (piket Hoofd Sectie Informatie)
GRIP 10127325BRW Kennemerland (Onbekende code)
GRIP 10127410BRW Veiligheidsregio Kennemerland (?)
GRIP 10127420BRW Veiligheidsregio Kennemerland (?)
GRIP 10128005BRW Haarlemmermeer (Burgemeester)
GRIP 10128025BRW Haarlemmermeer (Adviseur OOV - Openbare Orde en Veiligheid)




royg

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #1 Gepost op: 28 december 2009, 13:10:00
Alles is meteen alweer afgeblazen. loos ;)


AVN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 227
Reactie #2 Gepost op: 28 december 2009, 13:10:55
p2kflex
12:50:09 28-12-09GROUP-1A1 12801 betreft een storing LUCHTHAVEN SCHIPHOL
0126801MKA Veiligheidsregio Kennemerland (OvD-G 801 - GGD Haarlem)
p2kflex
12:45:48 28-12-09GROUP-1A1 12801 RITNR 53001 1118 LUCHTHAVEN SCHIPHOL
0126801MKA Veiligheidsregio Kennemerland (OvD-G 801 - GGD Haarlem)
p2kflex
12:44:52 28-12-09GROUP-1A1 12182 RITNR 53000 1118 LUCHTHAVEN SCHIPHOL
0126182Ambu 12-182 (VZA - Hoofddorp)
p2kflex
12:44:10 28-12-09GROUP-1PRIO 1 EXPEDITORS INTERNATIONAL B.V. #I514 FLAMINGOWEG 54 LUCHTHAVEN SCHIPHOL ONDERZOEK BINNENBRAND GERUCHT (OPSCHALING: brand middel) (GRIP: 1) [ 351 597 191 341 344 377 198 590 584 195 ]
GRIP 10127190MKA Veiligheidsregio Kennemerland (HS-GHOR piket)


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #3 Gepost op: 28 december 2009, 19:23:35
Bij een dubbele handbrandmelding wordt er op Schiphol direct middelbrand+GRIP 1 gemaakt.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 28 december 2009, 21:42:14
Bij een dubbele handbrandmelding wordt er op Schiphol direct middelbrand+GRIP 1 gemaakt.

Vandaar dat dus ook nu weer een GRIP situatie niets over de grote van een incident zegt én een eigen topic dus eigenlijk geen tot weinig zin heeft :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #5 Gepost op: 28 december 2009, 21:58:25
Vandaar dat dus ook nu weer een GRIP situatie niets over de grote van een incident zegt én een eigen topic dus eigenlijk geen tot weinig zin heeft :-\
Wordt het misschien tijd voor een 'Schiphol Grip X topic'   ;) in navolging op het VOS-topic? Kan je al dit soort gein daarin kwijt, als het echt uit de hand loopt splits je het gewoon af.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #6 Gepost op: 28 december 2009, 22:03:35
Ik snap niet dat ze zomaar uit het niets GRIP maken in die regio voor dit object, of er nu twee of  meer brandmelders in alarmkomen. Doen ze toch ook niet voor de grote voetbal stadions in NL?? Ik vind het persoonlijk een beetje overdone en je kan best wel 6 minuten wachten totdat de 1e TS terplaatse is om de trein op te starten... Wat voegt een HOvD toe aan de ontruiming? De eerste tijd ben je toch op je zelf aangewezen...


Rene501

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #7 Gepost op: 28 december 2009, 22:21:54
Ik snap niet dat ze zomaar uit het niets GRIP maken in die regio voor dit object, of er nu twee of  meer brandmelders in alarmkomen. Doen ze toch ook niet voor de grote voetbal stadions in NL?? Ik vind het persoonlijk een beetje overdone en je kan best wel 6 minuten wachten totdat de 1e TS terplaatse is om de trein op te starten... Wat voegt een HOvD toe aan de ontruiming? De eerste tijd ben je toch op je zelf aangewezen...

We zijn tegenwoordig in een tijd beland waarbij de hulpdiensten niet meer worden beoordeeld op de daadwerkelijke kwaliteit van de hulpverlening maar waarbij vooral de beeldvorming in/via de media bepalend is geworden. Natuurlijk kunnen wij wel 100 argumenten aandragen waarom dat niet terecht is, maar de realiteit is dat snelle heldere berichtgeving richting media en vooral snel veel rood/blauw/geel op straat bij het incident "wonderen" doet.
Alleen dit is al reden om bij risico-objecten, evenementen, potentieel grote incidenten en zeker bij Schiphol snel in Grip op te schalen om de Leider Copi, Bestuurder en Voorlichters snel in stelling te brengen. Dan kunnen de collega's van al die rode/blauwe/gele zoveel mogelijk ongestoord hun werk doen!  ;)

Zelfs dit forum is een mooi voorbeeld van zo'n razendsnel werkende informatiemachine die velen als bron gebruiken. Zolang we als hulpdiensten zelf nog niet dit soort media gebruiken om héél snel de feiten te communiceren moeten we het nog "oplossen" met Copi's etc.

groeten,
René dC


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 28 december 2009, 22:26:17
We zijn tegenwoordig in een tijd beland waarbij de hulpdiensten niet meer worden beoordeeld op de daadwerkelijke kwaliteit van de hulpverlening maar waarbij vooral de beeldvorming in/via de media bepalend is geworden. Natuurlijk kunnen wij wel 100 argumenten aandragen waarom dat niet terecht is, maar de realiteit is dat snelle heldere berichtgeving richting media en vooral snel veel rood/blauw/geel op straat bij het incident "wonderen" doet.
Alleen dit is al reden om bij risico-objecten, evenementen, potentieel grote incidenten en zeker bij Schiphol snel in Grip op te schalen om de Leider Copi, Bestuurder en Voorlichters snel in stelling te brengen. Dan kunnen de collega's van al die rode/blauwe/gele zoveel mogelijk ongestoord hun werk doen!  ;)

Zelfs dit forum is een mooi voorbeeld van zo'n razendsnel werkende informatiemachine die velen als bron gebruiken. Zolang we als hulpdiensten zelf nog niet dit soort media gebruiken om héél snel de feiten te communiceren moeten we het nog "oplossen" met Copi's etc.

groeten,
René dC

pleit dit ook niet om bepaalde gespreksgroepen voor de media open te zetten? Juist door de opzet van C2000 kan je de noodzakelijke, beslis, kanalen openzetten en de operationele kanalen uitlaten luisteren door de media... Kunnen ze zelf een beeld van het incident vormen en hoeft daarvoor niet de copi trein opgestart te worden om de media 'gerust' te stellen... Wat kost nu aan personeelskosten zo'n GRIP melding van een half uur?  ::) ???


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #9 Gepost op: 29 december 2009, 00:45:36
Ik snap niet dat ze zomaar uit het niets GRIP maken in die regio voor dit object, of er nu twee of  meer brandmelders in alarmkomen. Doen ze toch ook niet voor de grote voetbal stadions in NL?? Ik vind het persoonlijk een beetje overdone en je kan best wel 6 minuten wachten totdat de 1e TS terplaatse is om de trein op te starten... Wat voegt een HOvD toe aan de ontruiming? De eerste tijd ben je toch op je zelf aangewezen...

Mijn inziens is de reactie op deze dubbelmelding uitermate belangrijk, dit met het oog op de aard van alle goederen aanwezig in de airline loodsen.
Als je weet hoeveel GS er door gaan in de loodsen op de luchthaven is het beter ieder risico te vermijden.